Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Amethist glansspreeuw

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Amethist glansspreeuw

    Hallo,

    Terwijl het recente kweekseizoen nog niet is afgelopen, ben ik met een voorzichtig oog naar het volende jaar aan het kijken.
    Daar is mijn oog gevallen op de amethist glansspreeuw (Cinnyricinclus leucogaster).

    Ik heb me via internet al wat meer ingelezen, er blijven nog enkele vragen voor mij open:

    - Zingen deze spreeuwen, hebben ze een bepaalde contactroep? Zo ja, is deze luid/storend (ivm buren)?
    - De ontlasting is wat dunner. Is het zo erg dat de muren onder zitten, of is het niet zo extreem?
    - In de wintermaanden dienen ze binnen te zitten ter bescherming van de tenen. Is een kooi per vogel van (ongeveer) 80 (b) bij 30 (h) bij 40 (d) voldoende, of moet de "winterkooi" toch wat groter zijn.
    Indien deze groter moet zijn, is het voldoende om een (klein) verwarmingselement in het nachthok op te hangen en op deze manier de vogels te beschermen tegen bevriezing? Als een verwarmingselement in het nachthok voldoende is, mogen ze dan wel nog naar buiten? Of is dit in deze periode ook te gevaarlijk ivm bevriezing?

    Alvast bedankt voor de antwoorden,

    Groeten,
    Mark
    Groeten,


    -J.J.-
Working...
X