Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bladluis voeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • bladluis voeren

    welk nut zou het hebben als je bladluizen voert aan je vogels .

    en groeien jonge vogels bv kanarie,s er ook goed op .
    ik voer hier dus bladluis als ik er vind aan mijn vogels .zowel wildzang als kanarie,s

    heeft dit nut of ??
    wat heb ik een leuke hobby .
    juist vogels houden :) :)

  • #2
    er zijn er meer die bladluizen voeren aan hun vogels. ik heb zelf wat rozenstruiken in mijn voliere staan, en de tropen zitten er graag op, als er bladluis is.

    ook kan je brandnetels afslaan in een emmer om zo de bladluizen te oogsten. wel handschoenen aan doen.......
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Ik heb ook rozen met blad luis in de voliere
      Kan niet echt goed bepalen of de vogels ze veel eten...
      laat ik het zo zeggen de luis zit er meestal snel in en ik blijf luis zien.
      Dus ja wat eten ze ervan???

      Maar goed omdat iets niet veel gegeten wordt is onthouden ervan meestal
      nog steeds een slechtere keus toch?

      gr. Ben
      Groeten, Ben

      Opmerking


      • #4
        de sijsjes en kanarie,s eten het hier dus wel
        plus natuurlijk de cdk
        wat heb ik een leuke hobby .
        juist vogels houden :) :)

        Opmerking


        • #5
          bladluis

          hallo
          als je het over bladluis hebt word meestal de groene bedoeld wand vaak eten ze de zwarte luizen niet.
          brandnetels afslaan werkt over het algemeen goed alleen je bent wel afhankelijk van de plaats wind neerslag enz.
          ik bedoel hiermee soms had ik werkelijk een 10 liter emmer vol en een dag of week later helemaal niks of onderin 5 luizen als ik dan thuiskwam lag mijn vrouw helemaal in een deuk al die moeite om zo weinig resultaat.
          ook vind je vaak rupsen van vlinders in je emmer en die haalde ik er voorzichtig weer uit of gekke torren en insecten.
          als je dit dan los laat in de voliere dan gaan zelfs de zebravinken luizen eten en vliegjes enz.
          kortgezegd het zijn dierlijke eiwitten en ze groeien er prima op hoor.
          wel uitkijken natuurlijk langs wegen en bij industrie liever in en onder de bomen en daarna controleren op teken bij jezelf wand die komen onder loofbomen het meeste voor.
          mvg
          Bijgevoegde Bestanden

          Opmerking


          • #6
            Komt allemaal onder het hoofdstuk: variaty en verscheidenheid.

            Soms kan het wel de doorslag geven tussen kweken en niet kweken/ op stok krijgen.

            Groet, Kees, NT, Australia.

            Opmerking


            • #7
              ik voerde hier zowel de groenen als de zwarte bladluis
              ik moet zeggen ze smulde van alle 2 de soorten .

              en de insekten die je voert kan inderdaad het verschil maken om ze op stok te krijgen of niet
              wat heb ik een leuke hobby .
              juist vogels houden :) :)

              Opmerking

              Working...
              X