Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Jonge japanse kwartels

Junior lid
    Thanks
    0

Jonge japanse kwartels

Vorig jaar heb ik al een aantal keer vragen gesteld over jonge japanse kwarteltjes. Ik heb een aantal keer jongen gehad, maar deze hebben het allemaal niet gered.

Nu ontdekte ik vorige week dat mijn kwartelpaartje drie jongen had, waarvan er nu dus al weer twee zijn overleden. Er is wel een verschil met vorig jaar, het vrouwtje valt mij nu aan als ik het hok open doe. Dat is denk ik toch wel een goed teken, maar de jongen blijven dood gaan.

Ik geef ze als voer gewoon voiliere voer en eivoer gemengd met een klein beetje water. Ze lopen op schelpenzand.
    En het mannetje was al voor de geboorte apart gezet, omdat hij het vrouwtje aanviel.

Heeft er iemand tips?

Stamgast BirdBreeder's Avatar
    Thanks
    37
    Niet op schelpenzand, zien ze aan voor voer, en gewoon kuikenopfokvoer voor kwartels kopen, niet zelf gaan maken
    Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
    Vergeet niet te kijken op mijn site!
    http://birdbreeder.simpsite.nl/

Junior lid
    Thanks
    0

helaas

Ik wilde even zeggen dat het laatste jong het ook niet heeft overleefd. Morgen zal ik de resterende eieren weghalen zodat het paartje weer overnieuw kan beginnen. Ik zal ook op zoek gaan naar kuiken opfokvoer. Dit kan toch geen kwaad voor mijn tropische vogels?

Forum Rechten