Mededeling

Collapse
No announcement yet.

probleem met lopen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • probleem met lopen

    ik ben een leek, maar ik leer steeds meer.

  • #2
    Heb dit ook gehad met een hennetje. Geef je toevallig sisaltouw of iets wat daar op lijkt als nestmateriaal (voor je andere vogels)? Dit was bij mij de oorzaak. Dit bleef namelijk vaak om het pootje heen zitten en knelde dan de bloedstroom af, waardoor het pootje gezwollen raakte en ze niet meer recht kon lopen. Dus miss even het pootje checken of niks het afknelt?

    Opmerking


    • #3
      ik ben een leek, maar ik leer steeds meer.

      Opmerking


      • #4
        Hoop dat het nog weer goed kan komen. Bij mij was het toen al te laat. Hennetje zou nooit meer goed kunnen lopen. Heb haar naar opvang centrum gebracht waar ze met andere (gehandicapte) hennetjes kwam te zitten. Want de haan liet haar bij mij ook niet met rust. Maar de fout met het sisaltouw maak ik nooit weer Succes

        Opmerking


        • #5
          Ik heb mijn hen inmiddels apart gezet. Ze kwam vrijwel niet meer het binnenhok uit, zat daar maar de hele dag in het donker. En als ze de moed had om eruit te komen dan werd ze meteen lastiggevallen door de hanen. Op haar buik zit sinds een paar dagen een soort pukkel. Ik denk dat het de uitgang van een cyste wordt. Haar buik is ook warm (maar dat schreef ik hiervoor al, zou ook kunnen omdat ze er steeds op rust). Het zou ook kunnen duiden op een ontsteking daarbinnen (met als gevolg die evt. fistel?) Dat wordt dan toch richting dierenarts, deze week. Komt het iemand bekend voor?
          ik ben een leek, maar ik leer steeds meer.

          Opmerking


          • #6
            Ik denk niet dat je hen nog te redden is, als de er zo aan toe is.
            Zo snel mogelijk naar de dierenarts of uit haar lijden laten verlossen.
            'Vliegde ik?'
            -'Nee, je valde.'

            Opmerking


            • #7
              't Is alweer een paar weken geleden. Na mijn post heb ik de hen apart gezet, binnen. Daar kroop ze uit haar schulp (want geen hanen meer die haar besprongen) en deze rust deed haar goed. De pukkel zit er nog maar is uiteindelijk geen fistel geworden. Het lijkt kleiner te worden. En het lopen gaat beter, ze is ook wat afgevallen dus dat zal het makkelijker maken. Haar poten staan nog wel naar binnen en 1 poot is een beetje dikker. Maar ze eet goed en lijkt tevreden. Buik is ook niet meer zo warm!
              Sinds vorige week zit er een haan bij, die niet goed meer met de andere kon. Natuurlijk jaagt hij nu op de hen, maar ze kan het "handelen".

              Groetjes, Kitty.
              ik ben een leek, maar ik leer steeds meer.

              Opmerking

              Working...
              X