Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kooi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kooi

    hallo allemaa

    welke afmetingen heben deze vogels nodi voor een kweekkooi

    spitsstaartamadines
    zelverbekjes
    ceresamadine
    Japanse meeuwtjes
    kanarie
    binsenastrilde(als die in een kweekkooi thuishoren?)
    zebravinkjes

    het liefst z.s.m. reactie

    alvast hartelijk bedankt

    met vriendelijke groet
    laurens

  • #2
    spitsstaartamadines min.120x40x40cm
    zilverbekjes min.120x40x40cm
    ceresamadinemin.120x40x40cm
    Japanse meeuwtjes min.120x40x40cm
    kanarie min.120x40x40cm
    binsenastrilde min.120x40x40cm
    zebravinkjes min.120x40x40cm
    Groeten Michael

    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

    Opmerking


    • #3
      hallo populier

      kan het niet in 40 bij 40kooiotje

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door laurens13
        hallo populier

        kan het niet in 40 bij 40kooiotje
        volgens mij kunnen ze zelfs in een TT kooi
        neen, ik wil de discussie niet starten, want er zijn er al oneindig veel geweest

        de regel is: hoe groter, hoe beter

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door laurens13
          hallo populier

          kan het niet in 40 bij 40kooiotje
          waarom vragen, als je het antwoord niet wil horen ?
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

          Opmerking


          • #6
            Ik gebruik voor mijn wilde kanaries 120 x 40 x 50.
            Mijn meeuwtjes en zilverbekjes zitten in kooien van 60 x 40 x 50.
            En allen doen het prima

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door laurens13
              hallo allemaa

              welke afmetingen heben deze vogels nodi voor een kweekkooi

              spitsstaartamadines
              zelverbekjes
              ceresamadine
              Japanse meeuwtjes
              kanarie
              binsenastrilde(als die in een kweekkooi thuishoren?)
              zebravinkjes

              het liefst z.s.m. reactie

              alvast hartelijk bedankt

              met vriendelijke groet
              laurens
              Ik kan mij de vraag goed voorstellen maar ook natuurlijk de antwoorden. Want hoe vaak is in dit forum niet vertelt het liefst zo groot mogelijk. Nu is het zo als een vogel zo groot mogelijk zit zal dit niet direct zijn weerslag hebben op het aantal jongen wat groot gebracht moeten worden. Maar wel op de kwaliteit. Immers de ouders moeten in conditie blijven en zo ook in vorm. Een vogel die in conditie is zal minder snel ziek worden en dus zijn/haar steentje bijdragen aan de kweek.
              Wat zo jammer is dat je heel vaak kwekers ziet die vogels (zebravinken, jap. meeuwtjes en ook wel kanaries in hokjes zitten van circa 40x40.
              Nu is het zo dat een rustige zebra of meeuw dat wel aankan een kanarie ook wel. Ze zullen niet omvallen van de stress om het zo te zeggen. Al de andere vogels die je noemt is de opgegeven maat echt te weinig.
              Ik heb inderdaad al daadwerkelijk tentoonstellingskooitjes gezien die gebruikt werden als kweekkooi voor de jap. meeuw en met succes.
              Maar moet je je dan afvragen valt dat onder diervriendelijkheid? Vertaal het maar naar de mens. Een vrouw die moet baren in een kamer van 1x2 meter bijv. En dan nog een hele tijd daarin verblijven met kind.
              Mijn advies is ga voor zo groot mogelijk. Lukt dat om de een of andere reden niet en je moet het doen met een maatje kleiner wees dan zo fair en plaats zo snel mogelijk de jongen in een grote vlucht zodat zij zich alsnog kunnen ontwikkelen naar een volwaardige vogel. Hetzelfde met de ouders. Kweekkooien moet je zien als een noodzakelijk kwaad. Gun de dieren hun ruimte en je zult beloont worden met veel betere kwaliteit vogels dan vogels die steeds of veel in een te kleine kooi moeten verblijven.
              Probeer anders de kooien van de hand te doen en dat hoeft ook weer niet in een keer maar met en met en probeer daarvoor wat grotere kooien te kopen of te maken.
              En heb je alleen maar plek voor dergelijke kleine kooien vraag je dan af of je er goed aan doet om dan te gaan kweken. Want bedenk iedere vogel wil zijn/haar plek.
              Jo

              Opmerking


              • #8
                Duidelijk geschreven Vinkie

                Als ik zie hoe bv onze zebravinken gelijk kunnen vliegen als ze uit het nest komen, dan moet ik er niet aan denken dat zo'n jonkie met ong. 7 vogels in een kooi van 40 x 40 x 40 cm zit. Ze vliegen gelijk al een paar meter.

                Je vogels hebben het meer naar de zin maar je hebt toch zelf ook veel meer plezier van je vogels als ze de ruimte hebben om te vliegen ipv dat ze alleen maar van stok naar stok kunnen hippen?

                Dat een vogel het 'prima doet' wil niet zeggen dat het fijn is voor een vogel om in een klein hokje te leven. Een kooi van 60 x 40 x 50 is al veel beter maar de uitvliegkooien van 1 meter of 1.20 lengte natuurlijk nog ff wat fijner voor iedere vogel. Of het nu een kanarie of een zebravink is, een vogel is geboren om te vliegen.

                Groetjes, Chantal
                http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                Opmerking

                Working...
                X