Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: help klimmende plant

Hybride Weergave

Lid
    Thanks
    0

help klimmende plant

goeiendag ik heb een vraagje

ik zou graag een klimplant in me voliere willen en komen catharina parkietjes in deze voliere

maar nu hoor ik over hedera hele wisselende verhalen ik vind deze plant wel mooi heeft iemand mischien nog alternatieven die ik zonder zorgen in de voliere kan doen want ik kom er even niet meer uit

groetjes prutser25

Senior lid idl's Avatar
    Thanks
    1
    plastic planten??

Lid
    Thanks
    0
    lastic planten klimmen niet haha

maar in de lijst die hier op het forum staat dat hedera niet giftig is en als ik dan ga zoeken hooer ik weer dat deze wel giftig is dus dacht mischien kan iemand me helpen

groetjes prutser25

voor zover ik weet id de hedra niet voor alle dieren giftig ik had ze bij mijn reptielen in en dat ging goed voor de vogels weet ik het niet maar denk wel dat het goed gaat ikzelf heb passiflora in de voilere staan en dat gaat ook prima
    onze website: hobbydieren en als je er toch bent laat alsjeblieft een berichtje achter in het gasten boek

Stamgast Tal's Avatar
    Thanks
    53
    Hedera was bij ons ook een twijfelgeval.. Wij hebben het niet in de voliere gezet.
    Als ze er veel van het blad eten dan schijnt het toch niet goed te zijn. De bessen zijn voor mensen giftig maar omdat vogels de pit in zijn geheel uitpoepen is het niet giftig. Maar wat ik ook wel heb gelezen is dat je met dit soort planten met kromsnavels weer moet opletten omdat zij soms dit soort dingen (pitten) kapotbijten en het dus niet in zijn geheel uitpoepen.

http://www.amerikaansesijzen.nl/ziektes.html

Klimop (Hedera helix)
    Gif: Bessen en blad (giftige stoffen: hederagenine en andere saponinen).
    Symptomen:
    Krampen, verlamming en collaps.
    http://www.hondenplaza.nl/infoplanten

Groetjes, Chantal.

ps alternatief weet ik niet, wij hebben geen kromsnavels en zij schijnen toch wel veel te 'slopen'. Misschien toch wat nep en dan maar zien hoe lang het heel blijft? :-)
    Voor als je het leuk vindt om onze volière, ons duivenhok en vogels te zien: http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Senior lid jfk1's Avatar
    Thanks
    2
    mischiens een bruidssluiier
    wat heb ik een leuke hobby .
    juist vogels houden

Forum Rechten