Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HELP wat voor vogel is dit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • HELP wat voor vogel is dit

    Kunnen jullie mij helpen. Dit kleine vogeltje is bij ons binnen gekomen.
    Ik denk dat het een vink of puttertje is. kan iemand van jullie mij helpen.
    Hij/zij is geringt nb 2013 dus nog een jong ding.

    Alvast bedankt
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Gewoon een gouldamadine die nog niet op kleur is,ring 2013 en het duurt vrij lang voor ze op kleur zijn dus dat klopt dan wel.
    De gele kleur aan de zijkant van de snavel met de kleurpapillen is zo te zien zelfs nog niet helemaal weg,dus een jonge vogel.
    (Deze lichten op in het donker zodat de moeder de bekjes kan zien in het broedblok en zo kan voeren)
    Mvg,
    Kingfisher.

    Opmerking


    • #3
      Ben het met Kingfischer eens het is een jonge gould. Je zou het ringnummer kunnen doorgeven aan het SNGN die het lid kan opsporen.

      Vermoedelijk is jong ontsnapt.

      Groeten
      Rob koppen

      Opmerking


      • #4
        Graag voeren met tropenzaad

        Zit er nou een 'lipje' aan de ring of ligt dat aan de foto?
        Groeten Michael

        https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door populier
          Graag voeren met tropenzaad

          Zit er nou een 'lipje' aan de ring of ligt dat aan de foto?

          Hij heeft een gewone ring en aan de ene poot en aan de andere poot een knijpring

          Opmerking


          • #6
            Ok vandaar, kon de gewone ring niet zien
            Groeten Michael

            https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

            Opmerking


            • #7
              beetje dom van mij maar vogel heeft alleen knijpring en dus geen vaste ring met kweeknummer.

              Als je niet weet wat je met de vogel aanmoet. Kan ik een gouldkweker uit Leiden vragen of die contact opneemt.

              Groeten
              Rob koppen

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door rkoppen
                beetje dom van mij maar vogel heeft alleen knijpring en dus geen vaste ring met kweeknummer.

                Als je niet weet wat je met de vogel aanmoet. Kan ik een gouldkweker uit Leiden vragen of die contact opneemt.

                Groeten
                Rob koppen
                Hij heeft zowel een knijpring als een NB ring met kweeknummer. Hij is van 2013.
                Als de eigenaar van de vogel zich niet binnen 2 weken meld mogen wij hem herplaatsen. Dus als je er iemand voor weet mogen ze altijd langs komen.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Dierenasiel Leiden
                  Hij heeft zowel een knijpring als een NB ring met kweeknummer. Hij is van 2013.
                  Als de eigenaar van de vogel zich niet binnen 2 weken meld mogen wij hem herplaatsen. Dus als je er iemand voor weet mogen ze altijd langs komen.
                  prima ik stuur degene een e-mail

                  Opmerking


                  • #10
                    Waarschijnlijk kan je de eigenaar wel makkelijk opsporen via de Nederlandse bond van vogelliefhebbers. Zie hierboven in de grijze kopbalk: NBvV.nl
                    Ringgegevens even daar naar toe mailen en vragen of die contact willen leggen met de eigenaar.
                    Deze jonge gouldamadine is waarschijnlijk net even de eigenaar te snel afgeweest.

                    Kan zijn dat deze vogel nog wat zachtere zaden er bij nodig heeft, zoals trosgierst.
                    Vriendelijke groeten,
                    Henk3.

                    Mijn website:

                    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                      Waarschijnlijk kan je de eigenaar wel makkelijk opsporen via de Nederlandse bond van vogelliefhebbers. Zie hierboven in de grijze kopbalk: NBvV.nl
                      Ringgegevens even daar naar toe mailen en vragen of die contact willen leggen met de eigenaar.
                      Deze jonge gouldamadine is waarschijnlijk net even de eigenaar te snel afgeweest.

                      Kan zijn dat deze vogel nog wat zachtere zaden er bij nodig heeft, zoals trosgierst.
                      Hij eet prima dus dat gaat helemaal goed.
                      Wij hebben wel vaker vogels via de NBvV proberen terug te krijgen naar de eigenaar. Helaas heeft dat nooit tot resultaat geleid.
                      Wij vinden ook wel een beetje dat de eigenaar zelf ook op zoek moet naar zijn dier. We zitten toch redelijk in de buurt. De dieren komen allemaal in de krant en op de landelijke website te staan. Als iemand zijn vogel kwijt is en hij belt/mailt even naar het asiel dat hebben ze hem zo terug (als hij natuurlijk bij ons zit).
                      We zullen het ook met deze kleine weer proberen bij de NBvV

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Dierenasiel Leiden
                        Hij eet prima dus dat gaat helemaal goed.
                        Wij hebben wel vaker vogels via de NBvV proberen terug te krijgen naar de eigenaar. Helaas heeft dat nooit tot resultaat geleid.

                        Geen resultaat omdat de bond geen actie onderneemd of de eigenaar?

                        Wij vinden ook wel een beetje dat de eigenaar zelf ook op zoek moet naar zijn dier. We zitten toch redelijk in de buurt. De dieren komen allemaal in de krant en op de landelijke website te staan.
                        Dat zou normaal moeten zijn voor een echte vogelvriend maar de praktijk wijst soms anders uit
                        M.v.g. Sepke

                        Opmerking


                        • #13
                          Hoeveel er ook een vogel 'per ongeluk' express laten ontsnappen, omdat die niet aan bepaalde vereisten voldoet.......

                          Niet iedereen die deiren heeft is een dierenvrined.

                          Ik vind dit wel een schattig diertje hoor.
                          'Vliegde ik?'
                          -'Nee, je valde.'

                          Opmerking


                          • #14
                            maar als je je jonge vogels ringt, ben je wel serieus met je hobby bezig, denk ik.

                            en die laat je niet vliegen om dat hij misschien geen kampioen is, of zal worden.

                            maar dan brengt hij in de handel toch nog wel wat muntjes op, die je wel kan gebruiken om je hobby te financieren.......toch ?
                            groeten Ton
                            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                            Opmerking


                            • #15

                              Opmerking

                              Working...
                              X