Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 17 van de 17

Onderwerp: HELP wat voor vogel is dit

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henk3 Bekijk Bericht
    Waarschijnlijk kan je de eigenaar wel makkelijk opsporen via de Nederlandse bond van vogelliefhebbers. Zie hierboven in de grijze kopbalk: NBvV.nl
    Ringgegevens even daar naar toe mailen en vragen of die contact willen leggen met de eigenaar.
    Deze jonge gouldamadine is waarschijnlijk net even de eigenaar te snel afgeweest.

Kan zijn dat deze vogel nog wat zachtere zaden er bij nodig heeft, zoals trosgierst.
    Hij eet prima dus dat gaat helemaal goed.
    Wij hebben wel vaker vogels via de NBvV proberen terug te krijgen naar de eigenaar. Helaas heeft dat nooit tot resultaat geleid.
    Wij vinden ook wel een beetje dat de eigenaar zelf ook op zoek moet naar zijn dier. We zitten toch redelijk in de buurt. De dieren komen allemaal in de krant en op de landelijke website te staan. Als iemand zijn vogel kwijt is en hij belt/mailt even naar het asiel dat hebben ze hem zo terug (als hij natuurlijk bij ons zit).
    We zullen het ook met deze kleine weer proberen bij de NBvV

Senior lid sepke's Avatar
    Thanks
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dierenasiel Leiden Bekijk Bericht
    Hij eet prima dus dat gaat helemaal goed.
    Wij hebben wel vaker vogels via de NBvV proberen terug te krijgen naar de eigenaar. Helaas heeft dat nooit tot resultaat geleid.

Geen resultaat omdat de bond geen actie onderneemd of de eigenaar?

Wij vinden ook wel een beetje dat de eigenaar zelf ook op zoek moet naar zijn dier. We zitten toch redelijk in de buurt. De dieren komen allemaal in de krant en op de landelijke website te staan.
    Dat zou normaal moeten zijn voor een echte vogelvriend maar de praktijk wijst soms anders uit
    M.v.g. Sepke

Stamgast Troetelduifje's Avatar
    Thanks
    6
    Hoeveel er ook een vogel 'per ongeluk' express laten ontsnappen, omdat die niet aan bepaalde vereisten voldoet.......

Niet iedereen die deiren heeft is een dierenvrined.

Ik vind dit wel een schattig diertje hoor.
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    284
    maar als je je jonge vogels ringt, ben je wel serieus met je hobby bezig, denk ik.

en die laat je niet vliegen om dat hij misschien geen kampioen is, of zal worden.

maar dan brengt hij in de handel toch nog wel wat muntjes op, die je wel kan gebruiken om je hobby te financieren.......toch ?

Senior lid tequila_069's Avatar
    Thanks
    1
    idd ton, hier zijn er ook eens ontsnapt hoor, maar werkelijk ontsnapt en niet meer trug gezien spijtig genoeg.

doe je niets aan, zo vogels worden dan idd nog verkocht, eerder toch dan ze laten vliegen expres hoor.

denk wel tot die wat zal opbrengen jha, minimum 25€ denk ik toch wel?.(of mss wel meer)

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    284
    een jonge gould ? die brengt denk ik geen 25 euro op. meeste mensen zoeken een onverwant koppeltje. vogels alleen brengen wat minder op.

Senior lid tequila_069's Avatar
    Thanks
    1
    nee klopt, jonge goulds niet, wist eerst niet wat het was daarom plakte ik een prijsje, maar nu ik het weet schat ik dan toch zeker de helft 15€ ofs, idd maar dan moet je nog een jonge vinde voor er een onverwant koppel van te maken natuurlijk.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Forum Rechten