Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kleine putter, gedrag versus geslacht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kleine putter, gedrag versus geslacht

    Weet niet of het hier moet staan. Maar gaat vooral over de putter en niet de bastaarden die ik eigenlijk wilde kweken.
    Voor de winter had ik een putter aangeschaft. Het zou een man zijn. Maar natuurlijk wordt de twijfel iedere dag een beetje groter. Als ik foto's zie ivm geslachtsbepaling dan zou ik durven denken dat het een pop is. Nu heeft die deze winter bij een kanarie pop gezeten en konden het wel goed vinden en waren elkaar aan het voederen. Daarom ging ik er nog steeds van uit dat het een man was. Zouden poppen dit ook doen? Ik zie dat de snavel mooi wit is geworden en danst soms. Maar fluiten zit er niet in. Maar bij het blazen zie ik een kleine tap. Toch een man dan?
    Nu heb ik nog een andere man met de looks van een man. Zit alleen want pop is gestorven. Snavel is nog beetje zwart. Eet wel geen paardenbloemen. Maar fluit ook geen noot. Bij het blazen zie ik ook een kleine tap.
    Zou ik die nu nog bij elkaar kunnen zetten?
    Zouden twee mannen vechten indien de ene toch een man zou zijn?
    Bij wie wordt de snavel sneller wit? Man of pop
    wie dans het meest en of vroegst? man of pop
    wie eet er liever paardenbloemen? man of pop

    Ik wou putters voor de zang, maar ben een beetje teleurgesteld. Als ik mijn zwartkopsijs hoor, amaai. Die heeft nog nooit gezwegen en ze zijn dan familie van elkaar.

  • #2
    Probeer eens wat foto's te plaatsen , misschien kunnen de leden dan hun mening geven en misschien wat duidelijkheid maken voor jou ?

    Opmerking


    • #3
      hier enkele foto's, ik zie ook dat de toppen van de veren helemaal kapot zijn. Ik denke dat die teveel tegen de tralies vliegt. Hij of zij zal dus niet blij zijn.



      Opmerking


      • #4




        Opmerking


        • #5
          is zeker geen makkelijke ...

          staart = man
          vleugelbochten = pop
          snavel = man
          snor en ogen = man
          masker = man
          zwarte kam op kop = pop

          hmm ... 70% kans op man 30% kans op pop

          kan je de zang anders eens op een filmpje plaatsen dan word het normaal gezien veel makkelijker .

          Opmerking


          • #6
            Zo! die pennen zijn al aardig op, heeft hij al geruid?
            Groeten Michael

            https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

            Opmerking


            • #7
              jammer dat de vogel niet goed in zijn veren zit, is nu een stuk moeilijker te zien , als ik deze vogel moest kopen als man zijnde liet ik hem zitten, als ik deze vogel als pop zijnde moest kopen nam ik hem mee, maar ik zou hem zowieso laten zitten , om dat ie niet goed in zijn veren zit.

              Opmerking


              • #8
                over de zang kan ik niets vertellen, er komt geen noot uit. Ik heb nog een man zitten, maar die fluit ook nog niet. Heb al geprobeerd met een cd met putterzang maar ook zonder resultaat.
                hij zit idd niet goed in de veren maar was zeker niet zo hoor. Ik had eens de ander putter in elkaars zicht gezet, dacht hiermee het mannelijk gedrag wat uit te lokken of de lokroep tussen man en pop te stimuleren. Ik denk dat hij daardoor wat veel tegen de tralies aanvloog maar heb het nooit zelf gezien.
                Wat doe ik er nu mee? zet ik hem alleen? laat ik hem bij de kanarie pop zitten?
                Tja de andere man kan ik nu nog moeilijk bij de kanarie zetten. Of toch?
                En om nu nog een pop op de kop te tikken om bij de echte man te zitten is het te laat.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Jsonck
                  over de zang kan ik niets vertellen, er komt geen noot uit. Ik heb nog een man zitten, maar die fluit ook nog niet. Heb al geprobeerd met een cd met putterzang maar ook zonder resultaat.
                  hij zit idd niet goed in de veren maar was zeker niet zo hoor. Ik had eens de ander putter in elkaars zicht gezet, dacht hiermee het mannelijk gedrag wat uit te lokken of de lokroep tussen man en pop te stimuleren. Ik denk dat hij daardoor wat veel tegen de tralies aanvloog maar heb het nooit zelf gezien.
                  Wat doe ik er nu mee? zet ik hem alleen? laat ik hem bij de kanarie pop zitten?
                  Tja de andere man kan ik nu nog moeilijk bij de kanarie zetten. Of toch?
                  En om nu nog een pop op de kop te tikken om bij de echte man te zitten is het te laat.
                  Hoelang is deze vogel al opgekooid ? Is hij geringd / kweek / wildvang ?
                  Dit zijn allemaal factoren waar je rekening moet mee houden ... m.b.t. geslachtsbepaling ...

                  Opmerking


                  • #10
                    wat ik begrijp is dat je twee putters hebt waarvan je niet weet wat het zijn en een kanariepop, ik zou ze gewoon alle driebij mekaar zetten en even afkijken hoe het verloopt, beginnen ze te ruzie te maken kun je ze alsnog uit mekaar halen,als je ze apart houd heb je zeker niets, bedenk wel dat puttertjes gemakkelijk tegen mekaar krijsen maar dit is geen ruzie maken dit gedrag is putter eigen, dit gebeurt ook bij koppeltjes om de haverklap en het volgende moment zitten ze weer te kroppen.

                    Opmerking


                    • #11
                      gaan twee mannen niet tot de dood vechten? Hoe zie ik wat vechten is en wat typisch puttergedrag is? Over putters kan je vel vinden op het net , maar niet echt iets over zijn gedrag en hoe je dit moet begrijpen. Gedrag bij vogels is toch belangrijk om te zien of ze wel in hun juiste doen zijn.

                      Opmerking


                      • #12
                        vechten tot de doodtoe zal wel meevallen, als je ze bij mekaar zet goed observeren en als het mis gaat ingrijpen ,veel kun je wel van het internet halen maar sommige dingen zul je toch uit de praktijk moeten leren, we hebben tenslotte wel met levende wezens van doen en er is er geen een hetzelfde, daarom is het ook zo moeilijk om eventjes via het forum te zeggen het moet zus of zo.

                        Opmerking


                        • #13
                          heb ze al twee dagen samen zitten. Wonder boven wonder is alles rustig. De Kanarie is bezig een nest te maken. Misschien omdat er een echte man in de buurt is zeker?
                          De putters zit soms naast elkaar en af en toe pikken ze naar elkaars bekje, vooral de man/pop doet dit naar de man. Zou de twijfel man dan toch een pop zijn?

                          Om nog eens terug te komen over mijn vragen over het gedrag was de bedoeling om een soort gedragsbeschrijving te verkrijgen van deze vogel. Van vele dieren bestaat dit zoals de paringsdans van de goudvink, heel typisch gedrag voor deze vogel toch. Ik begrijp dat bepaalde gedragingen zelf moet interpreteren door je vogels te kennen. Maar het gedag van nature uit moet toch ergens beschreven zijn? Daar was ik onder andere naar op zoek.

                          Opmerking


                          • #14
                            het meest voorkomende gedrag bij putters is het zwiepen van de staart, ze zitten dan bij elkaar en zwiepen met de staart van links naar rechts, als ze dit doen zijn ze broedrijp en accepteren ze elkaar, drie seconden later maken ze weer ruzie, dit stelt niks voor dit is putter eigen, misschien dat er op youtube wel ergens een filmpje van te vinden is. succes ermee.

                            Opmerking


                            • #15
                              Staartzwiepen:http://www.youtube.com/watch?v=SCzIpPrUsYg
                              Groeten Michael

                              https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                              Opmerking

                              Working...
                              X