Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wasmotten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16

    Opmerking


    • #17
      De topicstarter is ook een Belg. Mogelijk dat hij inmiddels al aan wat grote wasmotten is gekomen en jou daar weer aan kan helpen.
      Bekijk mijn vogels op:

      http://papegaaiamadine.webnode.nl/

      Opmerking


      • #18
        Blijft toch vreemd de reactie van Alfons.
        Ik ken veel kwekers die ze tot tevredenheid geven. De reden die hij vervolgens aangeeft gaat over wasmotten "uit / in het wild" .
        De vraagsteller, en de meeste kwekers, gebruiken gekweekte. Dus lijkt me de suggestie van pesticiden niet van toepassing.
        Wat betreft het verkrijgen van de wasmotten blijft het zoeken. Kijken op fora van reptielen, vogel kwekers.
        Mensen die recepten hebben weten vaak ook wel hoe er aan te komen.

        Opmerking


        • #19
          ik koop ze in het voorjaar en kweek ze idd. zelf verder met wisseld succes vaak gaat de kweek pas na een maand of 2 goed vanstart en kan er zelfs een overschot worden ingevroren voor de wintermaanden te overbruggen ik voeder enkel wasmotten aan japanse nachtegaal.
          grtn.(vaak te koop in hengelsportzaak)

          Opmerking


          • #20
            Het gaat niet om de gewone wasmot, maar om de grote wasmot.
            Bekijk mijn vogels op:

            http://papegaaiamadine.webnode.nl/

            Opmerking


            • #21
              zijn ook de grote

              Opmerking


              • #22
                wasmotlarven kweken

                De opzet van de topic was "wasmotlarven" zoeken om zelf verder mee te kweken Aan de hand van de antwoorden stel ik vast dat dit feit nog steeds niet is doorgedrongen bij iedereen want er zitten steeds maar weer verwijzingen naar de handel (o.a. hengelsportzaken enz.) terwijl er reeds uitdrukkelijk gesteld is in deze topic dat de beestjes die in de handel verkocht worden steriel zijn. Dus er kan met deze larven .....niet.....verder gekweekt worden!!!!
                Kweek-exemplaren moet men dus zoeken bij de echte liefhebbers ofwel bij een imker.
                Ik hoop dat het nu duidelijk is gemaakt wat er gezocht wordt?
                En waarom ook het hier gezocht wordt. Want hier zitten toch liefhebbers die ze mogelijk dus zelf kweken.
                Ze weten wel allemaal hoe ze moeten kweken maar.....schijnbaar heeft niemand een portie te koop om een andere liefhebber een plezier te doen.
                Maar zoals ik al stelde zal ik ze volgend jaar wel bij een imker zoeken.
                En mijn vraag is dus niet meer geldig.
                Daarom sluit ik deze topic af voor wat mijn deelname eraan betreft want "time is money" en hier ben ik grondig mijn tijd aan het verkwisten.
                Groetjes nog.

                Polidor

                Opmerking


                • #23
                  wasmotlarven

                  Sorry hoor moderator maar ik heb (had) het bericht van Gors wel degelijk gelezen hoor. En wat schrijft deze? Dat ze verkrijgbaar zijn in de hengelsportzaken Waarvan akte genomen dus door mezelf.
                  Maar ervoren schreef ik reeds dat de wasmotlarven aangekocht in hengelsportzaken meestal steriel zijn en dus niet bruikbaar voor zelfkweek.
                  Blijkbaar worden mijn berichten dus niet gelezen en niet omgekeerd dus.
                  En tot afronding wil ik nog wel kwijt dat het ganse internet voor een groot gedeelte gevuld wordt met mensen die pretenderen van wel veel te weten over het kweken van wasmotten maar.....er dus zelf geen hebben.
                  Ofwel zijn er ook criticasters die je de huid durven volschelden omdat....
                  je wasmotten wil (durft!) kweken.
                  Als resultaat van dat internet afdweilen kan ik mijn documentenkast volstouwen met allerlei recepten waarvan 99 % plagiaat maar heb ik tot op heden nog geen enkele wasmot gevonden om een kweek mee op te starten.
                  Daarom schreef ik ook op deze topic dat ik ze dit jaar ga zoeken bij een imker en dat ik hier eveneens mijn tijd aan het verkwanselen was.
                  En sorry voor de proza van mijn hand ditmaal.
                  Maar als anderen het hele internet mogen volkladderen....en om zelfs ruzie te maken..... dan mag ik dat op mijn beurt ook wel eens.
                  Dit maar om aan te tonen dat ik ook wat weet van schrijvelarij.
                  En moderator; voor je mij aanwrijft dat ik de andere berichten moet lezen
                  en beoordelen naar hun inhoud dus; kan ik alleen maar adviseren om dat zelf te doen. En dan had je zelf kunnen lezen dat ik al wist wat Gors schreef.
                  En als moderator bemoei je u best niet met gekrakeel tenzij er onbetamelijk woordgebruik is. En moderator; als de pot de ketel begint te verwijten dat deze zwart ziet dan wordt het wel hilarisch. Snap je?
                  Bovendien heb ik inderdaad sinds vorig jaar nog steeds geen wasmotlarven gevonden. Dat is dus inderdaad juist. Bedoel je soms met die misplaatste opmerking dat dit mijn fout is ?
                  Maar dat is meteen het bewijs dat ik
                  hiervoren geen proza schreef maar dat mijn nefast oordeel over de waarde
                  van het internet de juiste is.
                  En dit wordt nu werkelijk het definitief afscheid. Eventuele banvloeken zijn dus niet meer aan mij besteed. Time is money!
                  Beste groeten nog aan alle mensen die van goede wille zijn.

                  Opmerking

                  Working...
                  X