Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 23

Onderwerp: Wasmotten

Senior lid
    Thanks
    0

Wasmotten

Hallo, ik weet dat het hier geen verkoopsite is maar ik ben dringend op zoek naar wasmotlarven of de poppen ervan. Ik zoek wel de grote wasmotsoort. Ik kan op dit ogenblik geen larven of poppen van de grote soort vinden en zou dringend een kweek willen opstarten.
    Als er iemand al een kweek opgestart heeft en mij een 30 of 40 stuks wil verkopen, zou ik hem of haar daar heel dankbaar voor zijn.

Moderator, als U vindt dat dit hier niet kan dan mag je mijn topic verwijderen hoor.

Alvast bedankt
    André

Hallo Andre,

Misschien dat je ze hier vindt...

http://www.kreca.com
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Senior lid
    Thanks
    0
    HansV, bedankt voor de tips maar in een handelszaak of dierenzaak kan je geen wasmotten kopen die geschikt zijn om een kweek op te starten.
    Zij worden daar alleen verkocht als voedseldieren en niet voor de kweek omdat zij onvruchtbaar gemaakt zijn.
    Dat is verplicht omdat de grote wasmot een gevaar is voor de bijen. Als een wasmot haar eitjes legt in een bijenkorf dan eten de larven de hele korf leeg.
    Daarom dat je ze moet zoeken bij een liefhebber die zelf al een kweek opgestart heeft of bij een liefhebber van reptielen.

Toch bedankt voor de links
    André

Senior lid
    Thanks
    0
    de dierenzaak waar ik ze haal kweekt ze zelf dus zijn wel degenlijk vruchtbaar.

Senior lid
    Thanks
    2
    De grote wasmot legt hier eitjes in bijenraten. Als de eitjes uitkomen vreten de larven de bijenwas op. Dus als je aan bijenraten kan geraken dan kweek je zelf wasmotten. Daar hoef je niet speciaal voor te doen, ze komen er vanzelf in.
    Groeten,
    Guy

Senior lid
    Thanks
    0
    Hallo Gors,
    Heb jij zelf al eens een kweek opgezet met de wasmotten uit die dierenzaak?
    Hun wasmotten voor de kweek zijn natuurlijk vruchtbaar, anders konden zij die niet kweken.
    De wasmotlarven , die zij verkopen als voeding,zouden normaal onvruchtbaar moeten zijn. Daar wordt UV-licht op gezet waardoor zij onvruchtbaar worden.

Hallo Guy,
    Bedankt voor de tip. Aan bijenraten geen gebrek. Ik heb voldoende darrenbroed , in de raten, in de diepvries steken.Als het beter weer wordt, zou ik dat eens moeten proberen. Een kleine houten kast maken, met invlieggat, en daar enkele lege raten inleggen. Ik ben benieuwd!!
    De raten plakken van de honing en zijn heel lekker van smaak!!!

Groeten
    André
    André

Senior lid
    Thanks
    5
    Kweek maar heel veel wasmotten als voedsel voor uw vogels. Kan weken of maanden goed gaan. Tot..., en dan kan je dode vogels blijven rapen.

Goed bezig en daar laat ik het nu echt bij.

Senior lid jfk1's Avatar
    Thanks
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Van den Broeck Alfons Bekijk Bericht
    Kweek maar heel veel wasmotten als voedsel voor uw vogels. Kan weken of maanden goed gaan. Tot..., en dan kan je dode vogels blijven rapen.

mag ik vragen hoe zo .
    is het tot ze er dik van kunnen worden of ??
    wat heb ik een leuke hobby .
    juist vogels houden

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Van den Broeck Alfons Bekijk Bericht

Mysterieus...

Ben eigenlijk wel benieuwd wat je tegen wasmotten hebt. Ik geef mijn vogels volop wasmotten om ze in broedstemming te brengen.
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Senior lid
    Thanks
    0
    Ik ben ook benieuwd!!!
    Alfons heeft blijkbaar ervaring met het rapen van dode vogels.
    Goed bezig!!
    Hij vraagt zich niet eens af voor welke vogelsoort ze bedoeld zijn of hoeveel en wanneer er wasmotlarven gegeven worden.
    Veel wasmotlarven kweken wil niet zeggen: heel veel larven geven!!!
    Met de juiste samenstelling van de voeding, geven de larven geen probleem. Alleen maar voordelen.
    Niet denken dat je God de Vader bent en jou reactie afsluiten met " en daar laat ik het nu echt bij". Dat vind ik een beetje onbeleefd en spottend naar andere liefhebbers toe.
    Geef tenminste een nuttige uitleg waarom de vogels dood zullen gaan.

Groeten

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten