Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweek rode kardinaal (graag wat hulp)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Beste Alfons met alle respect, dit advies raakt kant nog wal.
    Al is de kanariepop nog zo'n goede voedster, de kans dat dit lukt is nihil.
    En een andere keuze is er wel, n.l. geduld en niet bij de eerste de beste mislukking(en) een verkeerde keuze te maken.
    In de jaren 70 met succes kardinalen en andere insekteneters gekweekt, wat in den beginne ook niet altijd van een leien dakje ging.
    Beginnende kwekers moeten wel van juiste adviezen worden voorzien om teleurstellingen te voorkomen.

    Opmerking


    • #17
      Aan Drum :

      Ik kan best begrip opbrengen voor uw standpunt.

      Maar de situatie, nu, is : het koppel rode kardinalen wil niet broeden, maar de pop legt wel eieren die mogelijk bevrucht kunnen zijn.

      Dan kunnen we twee dingen doen :

      - deze eieren achteloos wegwerpen, want we hebben geen tweede koppel rode kardinalen die wel broeden en de eventuele nestjongen kunnen grootbrengen.

      - of ze leggen bij een broedse kanariepop, die ze gaat uitbroeden en eventuele jongen gaat grootbrengen.

      Ook, we hebben geen enkele andere vogelsoort dan kanaries, om eventuele jongen groot te brengen.

      In een dergelijke situatie, op dit ogenblik

      Opmerking


      • #18
        http://webcache.googleusercontent.co...&ct=clnk&gl=nl
        Groeten Michael

        https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

        Opmerking


        • #19
          Populier, een aantal mooie suggesties, die bruikbaar kunnen zijn.

          Opmerking


          • #20
            Oorspronkelijk geplaatst door populier
            Stukje van het net waarin blijkt dat dierlijke eiwitten erg belangrijk zijn bij het opbrengen van de jongen bij dit soort vogels:

            In de praktijk blijken nestjongen, zoals rode kardinalen, veel beter te groeien van krekels dan van meelwormen.

            Opmerking


            • #21
              Hallo Kennydr ,

              Ik moet U ontgoochelen dit gaat nooit lukken onder kanarie 's je mag de beste pop van de wereld hebben ze mag de jongen voederen zoveel als ze maar wil maar dit lukt nooit heb het al meerdere malen geprobeerd met kardinalen , mex nonpareil , boliviaantjes enz ... de jongen werden meermaals per dag gevoederd en je ziet de jongen achteruit gaan hoogsten leven ze 2 a 3 dagen , ik heb rode kardinalen nog grootgebracht onder grote roodmussen ( rubicilla ) dat lukte perfect tot op het moment dat ze 2 dagen uitvlogen dan pas besefte de pop dat dit geen jongen van hun waren en pikte de jongen kapot .

              Opmerking


              • #22
                Deze week moeten ze uitkomen.

                Ik heb een ander koppel dat op vier eitjes zit nu. Deze is wel beginnen broeden. Wat ik eventueel zou kunnen doen is indien de eitjes van het broedende paar niet bevrucht zijn de eieren onder de kanarie halen en onder de kardinaal leggen.

                Wat denken jullie ?

                mvg

                kenny

                Opmerking


                • #23
                  Dit is te doen .

                  Opmerking


                  • #24
                    Vandaag heeft het koppel kardinalen waar ik de eieren van heb afgenomen terug hun eerste ei gelegd. Ik hoop dat ze nu hun eieren niet stuk maken en ze zelf uitbroeden. Ik ben eens benieuwd.

                    Eitjes die onder de kanarie liggen nog steeds niet uitgekomen.

                    Mvg

                    Kenny

                    Opmerking


                    • #25
                      Beste Kendyrr,
                      Misschien is het een idee om de eieren te verwisselen, dus zegmaar de eieren die nu onder de kanarie liggen onder de kardinalen te leggen, zodat je toch jongen hebt, die andere eieren zou ik dan weggooien, misschien zonde, maar dan heb je misschien geluk dat ze hun jongen opvoeden
                      Ik zou de eieren vervangen zodra ze het derde ei heeft gelegd
                      Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
                      Vergeet niet te kijken op mijn site!
                      http://birdbreeder.simpsite.nl/

                      Opmerking


                      • #26
                        De eieren die onder de kanarie liggen moeten vandaag normaal uitkomen. Dus dat zou wat verschietachtig zijn voor een vogel als hij volop eieren aan het leggen is en tijdens het leggen een jong word geboren.

                        Maar ik heb nog een ander koppel kardinalen die reeds 10 dagen eireren hebben. Stel dat de kanarie het jong niet genoeg voert. Zou ik het jong dan in de nest kunnen leggen van het kardinalenpaar zonder dat ze dat jong uit een ei hebben zien kruipen.

                        Mvg

                        Kenny

                        Opmerking


                        • #27
                          Eitjes waren niet bevrucht.

                          Mvg

                          Kenny

                          Opmerking


                          • #28
                            Dat is spijtig, want we zouden mogelijk iets kunnen geleerd hebben.

                            Maar wat niet is, kan nog komen.

                            Opmerking


                            • #29
                              Ik heb nu nog een koppel en deze zitten sinds een dag of tien op 4 eieren. Ik weet niet juist wanneer de gelegt zijn want ik was toen een week in verlof in Frankrijk.

                              Het vorige koppel waar ik de eieren van heb afgenomen heeft intussen al terug 2eitjes gelegt maar gaat niet over tot broeden. Iemand een idee hoelang eieren kunnen goed blijven voor er tot broeden wordt overgegaan ?

                              Mvg

                              Kenny

                              Opmerking


                              • #30
                                Deze vogels hadden 2 nieuwe eieren gelegd maar gingen niet over tot broeden. Na een dag of vier nog een ei. Dan begon ze te broeden. Nog niet echt broeden want met het minste er in tuin gebeurde vloog ze eraf. Nu heeft ze niet meer gebroed. Dus 3 eitjes terug verloren.

                                Ik ga de nest meer verstopt proberen op te hangen en een beetje camoufleren. Misschien gaat ze dan wel over tot broeden. Of iemand nog een suggestie ?

                                groetjes

                                Kenny

                                Opmerking

                                Working...
                                X