Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke naam voor deze kleur moet ik geven?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Welke naam voor deze kleur moet ik geven?

    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Ben niet zo thuis in kleuren van de CDK.

    Maar zo te zien is het een wildkleur haan zonder keeltekening.

    Vogels de tt eisen valt tie in de categorie DONKERBRUIN (= wildvorm) ZONDER KEELTEKENING. (haan)

    Kijk maar even http://www.nbvv.nl/tt/downloads/stan...esekwartel.pdf

    Is idd. een mooi beestje.
    Groeten Michael

    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

    Opmerking


    • #3
      Ik heb totaal geen verstand van kleuren bij cdk, maar ik moet zeggen:

      Hij is bijzonder mooi, een soort schubachtige tekening.

      Prachtig
      Met vriendelijke groet:
      Henk.

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door populier
        Ben niet zo thuis in kleuren van de CDK.

        Maar zo te zien is het een wildkleur haan zonder keeltekening.

        Vogels de tt eisen valt tie in de categorie DONKERBRUIN (= wildvorm) ZONDER KEELTEKENING. (haan)

        Kijk maar even http://www.nbvv.nl/tt/downloads/stan...esekwartel.pdf

        Is idd. een mooi beestje.

        Dank u wel voor de info, het is een zeer interessant document.
        Ik vind het ook een zeer mooi beestje .
        Ik had nooit gedacht dat het een haantje ging zijn omdat hij ook die typische roestbruine borst niet heeft zoals mijn ander haantje.
        Ik vermoed dus dat aangezien hij al de hennetjes bevrucht (1 wildkleur en 2 lichte wildkleur) dat de kans 50% wildkleur zal zijn en 50% mutant (toch als ik het document goed begrepen heb )

        Opmerking


        • #5
          ja het is een wildkleur haan zonder keeltekning
          mooi beestje

          Opmerking


          • #6
            'Vliegde ik?'
            -'Nee, je valde.'

            Opmerking


            • #7
              Die (bruine) keeltekening is waar TT spelers naar streven.
              Het is de dezelfde vorm van een haan, maar bruin, donkerbruin ipv zwart/wit
              Sommige hennen tonen dit 'bavette' ,in de west-vlaams, niet of in plekken of
              hebben een volledige kraag.

              Gr Kevin

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door kevin
                Die (bruine) keeltekening is waar TT spelers naar streven.
                Het is de dezelfde vorm van een haan, maar bruin, donkerbruin ipv zwart/wit
                Sommige hennen tonen dit 'bavette' ,in de west-vlaams, niet of in plekken of
                hebben een volledige kraag.

                Gr Kevin
                Hieronder een foto van haar.
                Mij is verteld dat hennen dit soms krijgen als ze wat ouder zijn. het zou in elk geval een teken zijn dat ze geen eieren meer zal leggen. Dat zou kunnen kloppen, omdat ik 4 hebben heb en altijd maar 3 eitjes vind.

                Deze hen is van 2010, dus nog niet stokoud, maar ze heeft deze keeltekening al sinds een jaar ofzo.
                Bijgevoegde Bestanden
                'Vliegde ik?'
                -'Nee, je valde.'

                Opmerking


                • #9
                  troetelduifje,

                  je hen is een mooi voorbeeld van een hen met een mooie keeltekening. Het is wel een fabeltje dat die hennen niet meer zouden leggen...
                  Voor hetzelfde geld is het een andere hen die niet legt bij je. Ze zijn hier
                  ook nog niet allemaal aan de leg ;-)

                  mvg Kevin

                  Opmerking


                  • #10
                    Deze 4 hennen zitten nu al een jaar bij elkaar en ik krijg al een jaar maar 3 eieren per dag.
                    Opvallend is dat als het 'legtijd' wordt (midden op de dag, ik dacht altijd dat dat met zondsopgang gebeurde??), deze hen heel ergens anders is dan de andere 3 dames.
                    Dus denk toch echt dat deze niet meer legt.
                    Maar hoeft in principe niets te maken te hebben met de keeltekening uiteraard, kan toeval zijn.

                    Wel leuk; sinds kort durf ik de wormen in mijn handen te houden en pikken 3 van de 4 hennen uit mijn hand.
                    'Vliegde ik?'
                    -'Nee, je valde.'

                    Opmerking


                    • #11
                      Het kan zijn dat deze echt niet meer legt, maar een hen legt ook geen
                      maanden aan een stuk dus misschien lossen ze elkaar wel af?
                      Tohja het tijdstip waarop ze leggen... In de middag liggen hier geen nieuwe
                      eitjes en tegen de avond wel... Hangt ook af van hen tot hen.

                      Altijd leuk, ook van groenvoer kunnen ze heel tam komen als het gaat
                      om een extratje te kunnen meepikken

                      Opmerking


                      • #12
                        Mijn schoonvader gaf vroeger de vogels altijd 'muur' te eten, een plantje. Klopt dat? Ik heb dat namelijk in behoorlijke hoeveelheden in mijn tuin groeien, dus dat zou ik ze zo vers kunnen geven.
                        'Vliegde ik?'
                        -'Nee, je valde.'

                        Opmerking


                        • #13
                          Let erop dat het echt muur is en dat er geen katten- of hondenpies op zit.
                          Zie http://www.rivka.nl/kruiden/Vogelmuur.htm Staat een stukje in over Guichelheim en dat is giftig.

                          Groetjes, Chantal
                          http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                          Opmerking


                          • #14
                            Ja het is echt muur; witte bloempjes, geen roze. En er plassen geen honden tegenaan.

                            Ik spoel spul uit de tuin trouwens altijd even goed af ivm zand hoor. Ik hou zelf al niet van zand in mijn eten, dus gun dat mijn dieren ook niet.
                            'Vliegde ik?'
                            -'Nee, je valde.'

                            Opmerking

                            Working...
                            X