Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18

Onderwerp: kunnen deze vogels bij elkaar in een gezelschapvolière?

Junior lid
    Thanks
    0

kunnen deze vogels bij elkaar in een gezelschapvolière?

hallo vogelvrienden,

ik ben geraakt door de passie voor volgels en nu heb ik besloten een voliere te maken maar wil graag een gezeldschapvoliere,nu heb ik bepaalde vogels op het oog maar weet niet of dit goede combo,s met elkaar zijn hebben jullie hier ervaring en wil er niet per se mee kweken.mijn voliere afmetingem zijn buiten 2x2x2 en het nachthok 2breed 2.10hoog en 1.25 diep. en het gaat om de volgende vogels juliie mogen ook met ideeen komen ben een beginner dus alles info is mooi ik hoop dat jullie me kunnen helpen..

1koppel kakariki
    1koppel turqousine
    1koppel splendid
    1koppel roodrug
    1koppel elegan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwibbel Bekijk Bericht
    hallo vogelvrienden,

ik ben geraakt door de passie voor volgels en nu heb ik besloten een voliere te maken maar wil graag een gezeldschapvoliere,nu heb ik bepaalde vogels op het oog maar weet niet of dit goede combo,s met elkaar zijn hebben jullie hier ervaring en wil er niet per se mee kweken.mijn voliere afmetingem zijn buiten 2x2x2 en het nachthok 2breed 2.10hoog en 1.25 diep. en het gaat om de volgende vogels juliie mogen ook met ideeen komen ben een beginner dus alles info is mooi ik hoop dat jullie me kunnen helpen..

1koppel kakariki
    1koppel turqousine
    1koppel splendid
    1koppel roodrug
    1koppel elegan
    Persoonlijk ben ik geen voorstander van kakariki's/roodruggen in deze combinatie,kunnen beter paarsgewijs gehouden worden,kunnen vrij agressief zijn in de broed.
    De andere soorten zijn neophema's en kunnen onderling kruisen,ook vindt ik de voliere te klein voor zoveel koppels en evt. Jongen.
    Ik zou gaan voor 2koppels en dan bijvb eleganten en bijvb bourksen en altijd blijven opletten. Er zitten hier wel een aantal parkieten kwekers die misschien andere/betere opties hebben,even afwachten dus.
    Mvg,
    Kingfisher.

Senior lid Berend R.K.'s Avatar
    Thanks
    0
    1koppel turqousine
    1koppel splendid
    1koppel elegan
    Hiermee loop je een aardig risico dat de mannetjes onderling elkaar de tent uit gaan vechten. Geen goed idee, je kan het beter bij één koppel Neophema's houden voor de voliére van die grootte.

In mijn ervaring kun je dan beter Kakariki's nemen, veel verdraagzamer en leuker om naar te kijken en ze raken 'prettiger' aan je gewend, wat wel handig is bij een kleinere voliére. Hou er wel rekening mee dat ze zo nieuwsgierig kunnen zijn dat andere vogels daar zenuwachtig van gaan worden. Ze nemen bv graag een kijkje in de nestkast van een ander.

Junior lid
    Thanks
    0
    oke bedankt voor jullie advies ,ik ga er is over nadenken dus kakariki de splendid en eventueel bourke er bij zo dat kunnen

Senior lid Barend's Avatar
    Thanks
    69
    wil je die drie soorten bij elkaar doen??? want ik begrijp je vraag niet helemaal , ook dit zijn koppels waar je geheid problemen onderling mee krijgt.
    bourks+ turqasine's? ok, het moet een gezelschaps voliere worden , dan toch wat beter in lezen er is genoeg te vinden op het forum.
    splendits zou ik zeker niet in de buiten voliere houden?
    en als je kakarikies wil , hou dan alleen kakarikies, ook kakarikies kunnen killers zijn.

succes.

Senior lid Berend R.K.'s Avatar
    Thanks
    0
    oke bedankt voor jullie advies ,ik ga er is over nadenken dus kakariki de splendid en eventueel bourke er bij zo dat kunnen
    Splendids én Bourke's zou ik niet doen in een bescheiden voliére, slechts één span neophema's (verzamelnaam voor de soort waaronder splendids, bourkes, eleganten etc vallen).

Junior lid
    Thanks
    0
    ok ik heb eroverna gedacht ga met 1soort vogel veder wat is een mooie vogel om mee te beginnen

Junior lid
    Thanks
    0
    ok ik heb eroverna gedacht ga met 1soort vogel veder wat is een mooie vogel om mee te beginnen
    Een mooi koppel valkparkieten of Catharina's
    En als je later besluit nog een koppel er bij in te doen is dit voor één van deze vogels geen probleem

Maar het maximale is echt twee koppels van dit soort vogels en die volière.

Ik weet dat deze niet op jou lijstje stonden maar zijn wel gewoon hele mooie vogels waar je heel veel plezier van kan hebben.
    Catharina's zijn echt klauteraars echt leuk om te zien.

Senior lid
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Berend R.K. Bekijk Bericht
    Splendids én Bourke's zou ik niet doen in een bescheiden voliére, slechts één span neophema's (verzamelnaam voor de soort waaronder splendids, bourkes, eleganten etc vallen).
    Hoii, een bourke is geen neophema en deze kruizen onderling ook niet daarom zou je rustig een koppel bourkes en een koppel splendids bij elkaar kunnen zetten. Dit zijn beiden zeer rustige vogels en in een hok van 2 bij 2 bij 2 kan dit makkelijk.

bourke (Neopsephotus bourkii)
    splendid (Neophema splendida)

mvg marc

Lid
    Thanks
    0
    Ik heb zelf ook een voliere van deze afmetingen.
    Hierin had ik een koppel valken, koppel bourks en een koppel turquoisine's maar bij mij was het oorlog tussen de bourks en de turken.
    Mijn advies hou het bij 1 van de Neophema's of Neopsephotus.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten