Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Phytolacca

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    @Alfons: Ik denk dat het te maken heeft met het feit, dat er ultra violet a, b, c en weet ik veel in welke meerdere kwalificaties uv licht gerangschikt wordt.

    En dat de vogels doodgaan voordat hun ogen schade ondervinden, kan ik ergens wel begrijpen.
    Want als de ogen minimaal blootgesteld aan uv licht zo'n 20 jaar zeg maar over doen om enige schade te ondervinden, en ze leven maar, pak hem beet, 10 jaar, dan klopt het toch?
    Met vriendelijke groet:
    Henk.

    Opmerking


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door Van den Broeck Alfons
      De laatste regels stemmen wel tot nadenken : maar zij leven slechts een relatieve korte tijd en sterven voordat de schade zich kan manifesteren.
      ik begrijp helemaal dat hierbij vragen naar boven komen.
      zo ook bij mij

      stelling: vogels leven relatief kort.
      vraag: hoe zit het dan met de kakapo? en met menig ander Ara/papegaaien soorten?

      de kakapo leeft naar schatting (in het wild!!) zo'n 80 jaar. het is weleens waar een nachtdier, en eentje uit Nieuw Zeeland, dus misschien kijkt/kijken die anders?
      andere papegaaien soorten (Ara) zijn in staat om in het wild rond de 50 jaar oud te worden. deze leven dus in daglicht...

      dit zijn respectabele leeftijden, voor vogels, al zeg ik het zelf.
      daarmee is jouw theorie Henk, aardig van de baan geslagen

      ps. ik heb het artikel nog niet gelezen misschien dat het antwoord er daar wel deels in staat.

      Opmerking


      • #18
        Met vriendelijke groet:
        Henk.

        Opmerking


        • #19
          had ik even niet door. ik dacht even dat je daar een statement maakte

          Oorspronkelijk geplaatst door Henk Adelerhof
          Maar, het valt mij op dat wij aardig van het topic afdwalen
          je hebt gelijk. maar als topicstarter, heb ik er geen last van hoor

          Opmerking


          • #20
            Oja das waar
            Met vriendelijke groet:
            Henk.

            Opmerking


            • #21
              Kan je nou wel of geen klimop/hedera in je voliere zetten bij kanaries ? Verhalen die ik kan lezen op internet zegt de 1 van wel en de ander weer niet.

              Opmerking


              • #22
                Met vriendelijke groet:
                Henk.

                Opmerking


                • #23
                  sjefke, in mijn vorige gezelschapsvolliere zaten kneuters, putters, kanaries, goudvinken, barmsijzen, wat beplanting betreft stond hierin taxus, klimop, vlierstruiken en nog wat groen ik heb nooit gemerkt dat hier vogels van dood gingen. ik denk dat de vogeltjes zelf wel weten wat giftig is of niet.

                  Opmerking


                  • #24
                    Oorspronkelijk geplaatst door Sjeffke
                    Kan je nou wel of geen klimop/hedera in je voliere zetten bij kanaries ? Verhalen die ik kan lezen op internet zegt de 1 van wel en de ander weer niet.
                    dat gaat prima hoor bij kanaries, alleen wel zoveel planten neerzetten dat ze de kans krijgen om te groeien. kanaries en andere planteneters eten namelijk de knoppen uit de plant, en als dat te snel gaat, kan de plant niet meer groeien.
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                    Opmerking


                    • #25
                      Ok Dank voor de info!

                      Opmerking

                      Working...
                      X