Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bleekrug of niet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • bleekrug of niet

    hallo ik heb een zwartwang bleekrug grijs man met een zwartwang grijs popje samen gekoppelt en ze kregen 2 mooie jongen.
    een mannetje een zww grijs en volgens mij een popje zww bleekrug grijs erbij maar ik dacht eigenlijk dat je die alleen kreeg uit twee bleekruggen.??
    is dit nu wel een bleekrug popje geworden. of lijkt dat alleen maar zo.
    groet Anneke.
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Uit bleekrug man en grijze pop kweek je altijd:
    -grijze mannen split voor bleekrug
    -bleekrug poppen
    Uit deze combi zijn alle poppen dus zwartwang bleekrug grijs. Als de man split is voor masker kunnen er ook nog masker poppen uit komen.

    Opmerking


    • #3
      oke dankje wel voor je antwoord.
      ik ben er blij mee.
      groet Anneke.

      Opmerking


      • #4
        'Vliegde ik?'
        -'Nee, je valde.'

        Opmerking


        • #5
          Inderdaad een bleekrug pop. Het leuke van vererving is dat je met een aantal koppelingen direct na het uitkomen van de eitejs al kunt zien of het jong een popje is.
          De wang is inderdaad heel aardig zwart.
          Ruud.
          www.strekervogelvrienden.nl

          Opmerking


          • #6
            dank jullie voor de uitleg en de complimenten.
            ja ik vind ze ook erg mooi, ook het mannetje is erg mooi .
            zal een foto plaatsen.
            foto van de twee jongen met ma. en foto van pa.
            groet Anneke.
            Bijgevoegde Bestanden

            Opmerking


            • #7
              Oh je man is zeker mooi zeg! goed zwart bezit, moie zwarte flanken (is vaak bruin, omdat het niet altijd lukt de flanken zwart te krijgen) en je man heeft een flinke kop, lekker breed. Mooi postuur.... Houden hoor en als je hem ooit weg doet; niet voor een grijpstuiver.
              'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

              Opmerking


              • #8
                nee troetel die man gaat echt nooit weg.
                ik ben er juist trots op.
                Anneke.

                Opmerking


                • #9
                  Dat zou ik ook zijn. Ik had ook een heel moie, maar deed die toch weg. SPIJT!!! gelukkig kon ik hem later terugruilen voor wat anders. hij is van mij wat aan de kleine kant, maar wel heel mooi. Doe ik ook niet emer weg.
                  Ik hoop nog wel dat de pop die ik voor hem bedacht had met hem wil gaan koppelen. Eigenwijze meid!
                  'Vliegde ik?'
                  -'Nee, je valde.'

                  Opmerking


                  • #10
                    ja, dat is geluk dan dat je hem kon terug ruilen zeg.
                    en ja eigenwijs zijn ze wel hoor het is echt niet altijd zo dat ze doen wat wij willen he.
                    maar juist daarom is het zo leuk om met zebra's om te gaan.
                    een heerlijke bezigheid.
                    groetjes Anneke.

                    Opmerking


                    • #11
                      Zilverbekjes zijn liever en zingen mooier... maar ik vind ze allemaal leuk.
                      'Vliegde ik?'
                      -'Nee, je valde.'

                      Opmerking


                      • #12
                        ik vind ook alles mooi ik heb ook japjes, loodbekjes ,spitsstaartjes en natuurlijk zebravinken en een paar kanaries maar ik ben een echte zebravink verslaafde.
                        die vind ik het leukst ook om mee te kweken.
                        ik zet wel de koppels apart in broedkooien hoor niet in een gezelschaps voliere. ik heb een voliere van 4 meter met allemaal mannen van alle soorten.
                        een grote poppen vlucht van 150 met 5 zebra en nu 1 jap 1 is er overleden van de week aan een gebroken pootje. en 1 kanarie popje ,
                        en 4 grote broedkooien waarvan er 3 bezet zijn.
                        groet Anneke.

                        Opmerking


                        • #13
                          Ik heb alles door elkaar vliegen: 3 koppels zebravinken, 2 koppels zilverbekjes, 1 koppel Japjes en 4 kwartelhennen.
                          Zondag krijg ik nog een koppel diamantduifjes.

                          Toch lukt het me aardig om de zebravinken op kleur te kweken hoor; ik heb nu een nestje witborst grijzen.

                          Ik wil nog een koppel japjes bij.
                          'Vliegde ik?'
                          -'Nee, je valde.'

                          Opmerking


                          • #14
                            oke nou ik heb nu een koppel japjes zitten die hun eerste nestje aan het bouwen zijn het is een bruinbonte pop met wit/roodbuine kuif man.
                            mocht je zin in een kuifje hebben als ze jongen hebben mag je dat zeggen hoor.
                            moet het wel eerst lukken want ze zijn nog onervaren.
                            groet Anneke.

                            Opmerking


                            • #15
                              Tja, even afwachten. ik heb zelf ook een koppel dat hun eerste eigen nestje aan het bebroeden is (vorig jaar begonnen op eitejs van zebravinkjes). even afwachten of het wel bevrucht is; ik heb niet zo opgelet wanneer ze begonnen te broeden, maar volgens mij moeten ze deze week toch uitkomen.

                              ik had ooit 2 mooie koppel, maar mijn toenmalige kooi werd te klein en dus heb ik ze weggedaan. beetje spijt van nu, want ik vond dat roodbruin/ lichtbruin toch wel mooi.

                              Op zoek naar nog zo'n koppel.

                              Kuif vind ik persoonlijk niet zo heel mooi: mijn eigen haar zit vaak al rommelig genoeg.
                              'Vliegde ik?'
                              -'Nee, je valde.'

                              Opmerking

                              Working...
                              X