Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hernieuwde start

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Vandaag weer gekeken. Het is bij 3 eitjes gebleven, gelukkig, want de pop heeft het nog steeds zwaar. De man broedt echter volop, dus kan ze nu flink uitrusten. Vrijdag ga ik de eitjes schouwen.
    Met vriendelijke groet,

    Douwe Welling

    Opmerking


    • #17
      Helaas is het mannetje van het nest gegaan en er niet weer op. Eergisteravond hebben we de eitjes bekeken en ze waren koud en leken opgedroogd ( de dooier bewoog niet meer als je de eitjes draaide )
      Ik heb ze nog geschouwd, maar er was totaal geen teken van een vrucht te zien.
      We hebben het nestkastje weggehaald en laten de vogels nu eerst even op adem komen.
      Gister heb ik 6 2e hands kooien opgehaald van 50*40*40 en hopelijk komen vandaag nog 2 nieuwe kooien van 100*40*30 binnen. In de laatste komen mijn forbes en mijn driekleur pap. amadines ( de laatsten zijn nu aan het nestelen in de gehu van 60*40*40 , dus daar wacht ik nog even mee, voordat ik ze verhuis )
      De kleinere kooien zijn voor een koppel goulds dat nog niet broedrijp is , een koppel spitsstaarten en een koppel japanse meeuwen en voor eventueel nageslacht....
      Met vriendelijke groet,

      Douwe Welling

      Opmerking


      • #18
        De nieuwe kooien zijn binnen. De Forbes zijn gistermiddag meteen verhuisd en lijken het erg naar de zin te hebben. De spitsstaarten zijn in hun nieuwe onderkomen meteen gaan nestbouwen, lieten zich door niets of niemand verstoren.
        Nog een koppeltje zwartwang zebravinken gekocht voor mijn stiefzoontje van 9, welke ook meteen met nestje zijn begonnen. Bij de goulds heerst helaas weinig activiteit. Ik vermoed dat zij het nog te koud vinden ? ( ca 14-16 graden overdag )
        De maskeramadinen hebben een mooi nest gebouwd, maar verder weinig activiteit ook.
        Met vriendelijke groet,

        Douwe Welling

        Opmerking


        • #19
          Niet erg veel te melden. De Forbes zijn wel aan het nestelen geslagen zag ik, dus dat lijkt de goede kant uit te gaan. Verder ziet de roodkopbins er zwanger uit, alsook een japans meeuwtje. Nu maar afwachten wanneer de eitjes komen
          Met vriendelijke groet,

          Douwe Welling

          Opmerking


          • #20
            Vandaag mijn roodkop binsen zien treden ! Ik had al zo mijn vermoedens dat de pop een eitje zou krijgen en nu weet ik zeker dat dat niet lang meer zal duren.
            De geelkop bins pop lijkt er weer aardig bovenop, dus nestkastje er weer voorgehangen.
            De Forbes pop heb ik maar weinig gezien vandaag, ze zit aldoor in het nest en haar mannetje waakt dan over haar. Erg mooi om te zien.
            Verder vandaag 2 driekleur papegaai amadines opgehaald, geslacht onbekend, maar mijn eerste ingeving is 2 poppen, gezien het duidelijk doffere verenkleed dan mijn huidige mannetje. En nog 2 ino japanse meeuwen, een hele lichte, ook lichte snavel en pootjes en een creme ino, met loodkleurige snavel en pootjes.
            Hopelijk een koppeltje, gezien de positie van hun ogen !
            Met vriendelijke groet,

            Douwe Welling

            Opmerking


            • #21
              Vandaag eindelijk weer eitjes !
              Van de roodkop binsen en van de zwartwang zebra's van mijn stiefzoontje.
              De japanse meeuw pop lijkt last van legnood te hebben, dus heb haar cloaca met olie ingesmeerd. Morgen hopelijk ook het eerste jappen eitje. Ook de spitsstaart pop lijkt op korte termijn haar eerste eitje te gaan leggen.
              Met vriendelijke groet,

              Douwe Welling

              Opmerking


              • #22
                Inmiddels is de stand :
                Zebravinken 4 eitjes
                Roodkop binsen 4 eitjes
                Spitsstaarten 2 eitjes
                Japanse meeuw choco x roodbruin , nog immer legnood
                Japanse meeuw ino kuif x bont , 1 eitje

                De geelkop binsen zijn alweer druk bezig, alsook een goulds koppeltje.
                Het gaat de goede kant op !
                Met vriendelijke groet,

                Douwe Welling

                Opmerking


                • #23
                  Om een of andere reden was mijn usernaam weg, dus heb ik een nieuwe genomen.
                  Inmiddels zitten de spitsstaarten op 6 bevruchte eieren, die maandag of dinsdag uit moeten komen.
                  De zebravinken zitten op 7 eieren, waarvan minstens 4 bevrucht.
                  Beide nesten van de binsenastrildes zijn niks geworden. De geelkoppen zijn na 3 eitjes weer gestopt omdat het popje weer last kreeg van legnood en de roodkoppen hebben 11 of 12 eitjes gelegd en zijn er niet op gaan zitten.
                  Ik heb een aantal eitjes hiervan onder de japanse meeuwen gelegd, die hadden nml onbevruchte eieren.
                  Mijn koppel 3kleur papegaai amadines hebben 4 eitjes gelegd, maar zijn er ook niet op gaan zitten. Ook deze eitjes heb ik onder japanse meeuwen gelegd.
                  Met vriendelijke groet,

                  Douwe Welling

                  Opmerking


                  • #24
                    Hallo Douwe,

                    Als het goed is zijn je oude en nieuwe account samengevoegd.
                    Mocht je verder nog problemen ondervinden, stuur dan maar even een berichtje.

                    Mvg. Eelke

                    Opmerking


                    • #25
                      Dankjewel Eelke !!
                      Werkt weer prima zo !
                      Met vriendelijke groet,

                      Douwe Welling

                      Opmerking


                      • #26
                        Helaas weinig leuks..
                        De 6 spitsstaart eieren zijn alle 6 uitgekomen, maar werden niet gevoerd en zijn allemaal overleden...
                        Vandaag nog een goulds pop overleden aan legnood en een driekleur papegaai amadine is ziek..
                        Alleen met de 3 jonge zebravinken gaat het goed, maar ik zie dat de ouders alweer bezig zijn te nestelen, dus ik hou goed in de gaten dat de jongen wel gevoerd worden.
                        Verder heeft iemand afgelopen donderdag het deurtje van mijn buitenvoliere opengezet, waardoor ik 3 binsenastrildes en 1 japanse meeuw kwijt ben..
                        Geen leuk weekend hier dus
                        Met vriendelijke groet,

                        Douwe Welling

                        Opmerking

                        Working...
                        X