Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 26

Onderwerp: Hernieuwde start

Lid
    Thanks
    0
    Inmiddels is het eerste eitje er !!! De binsen pop heeft er wel veel moeite van gehad en ik hou haar dan ook scherp in de gaten dit weekend !
    Met vriendelijke groet,

Douwe Welling

Lid
    Thanks
    0
    Inmiddels is het 3e ei er. Valt de pop wel zwaar, maar haar mannetje steunt haar goed. Hij is vandaag gaan broeden.
    Met vriendelijke groet,

Douwe Welling

Leuk man! Gewoon rustig wachten in het rustieke Zuidbroek. Reed er in mijn studententijd regelmatig doorheen met de bus van Veendam naar Groningen. Mooie omgeving!

Stamgast
    Tauranga Nieuw Zeeland voor de ene helft van het jaar, de andere helft outback Australia
    Thanks
    96
    Mijn bus ritjes kwamen daar nooit in de buurt.

https://www.youtube.com/watch?v=4KV5tEfJZdc

Mooi de Binsen. nu aftellen naar het uitkomen. Een mooi, rustig vogeltje die het ook zeer goed doet in groepsverband. Succes.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Lid
    Thanks
    0
    Ja, rustiek en rustig is het hier gelukkig nog steeds !
    Ik hou ze goed in de gaten en heb me voorgenomen overmorgen nog een keer te kijken, dan weet ik of het legsel compleet is. Dan pas weer over een dag of 5, om te kijken of ze bevrucht zijn.
    Ben zelf vandaag ook al weer even aan het broeden geweest, op mijn voliereplannen wel te verstaan. Daarin wil ik ook graag een groep binsen.
    Van de week zal ik een schetsje van de plannen posten, om hopelijk nog meer ideeën en tips op te doen.
    Met vriendelijke groet,

Douwe Welling

Lid
    Thanks
    0
    Vandaag weer gekeken. Het is bij 3 eitjes gebleven, gelukkig, want de pop heeft het nog steeds zwaar. De man broedt echter volop, dus kan ze nu flink uitrusten. Vrijdag ga ik de eitjes schouwen.
    Met vriendelijke groet,

Douwe Welling

Lid
    Thanks
    0

Exclamation

Helaas is het mannetje van het nest gegaan en er niet weer op. Eergisteravond hebben we de eitjes bekeken en ze waren koud en leken opgedroogd ( de dooier bewoog niet meer als je de eitjes draaide )
    Ik heb ze nog geschouwd, maar er was totaal geen teken van een vrucht te zien.
    We hebben het nestkastje weggehaald en laten de vogels nu eerst even op adem komen.
    Gister heb ik 6 2e hands kooien opgehaald van 50*40*40 en hopelijk komen vandaag nog 2 nieuwe kooien van 100*40*30 binnen. In de laatste komen mijn forbes en mijn driekleur pap. amadines ( de laatsten zijn nu aan het nestelen in de gehu van 60*40*40 , dus daar wacht ik nog even mee, voordat ik ze verhuis )
    De kleinere kooien zijn voor een koppel goulds dat nog niet broedrijp is , een koppel spitsstaarten en een koppel japanse meeuwen en voor eventueel nageslacht....
    Met vriendelijke groet,

Douwe Welling

Lid
    Thanks
    0

Question

De nieuwe kooien zijn binnen. De Forbes zijn gistermiddag meteen verhuisd en lijken het erg naar de zin te hebben. De spitsstaarten zijn in hun nieuwe onderkomen meteen gaan nestbouwen, lieten zich door niets of niemand verstoren.
    Nog een koppeltje zwartwang zebravinken gekocht voor mijn stiefzoontje van 9, welke ook meteen met nestje zijn begonnen. Bij de goulds heerst helaas weinig activiteit. Ik vermoed dat zij het nog te koud vinden ? ( ca 14-16 graden overdag )
    De maskeramadinen hebben een mooi nest gebouwd, maar verder weinig activiteit ook.
    Met vriendelijke groet,

Douwe Welling

Lid
    Thanks
    0
    Niet erg veel te melden. De Forbes zijn wel aan het nestelen geslagen zag ik, dus dat lijkt de goede kant uit te gaan. Verder ziet de roodkopbins er zwanger uit, alsook een japans meeuwtje. Nu maar afwachten wanneer de eitjes komen
    Met vriendelijke groet,

Douwe Welling

Lid
    Thanks
    0
    Vandaag mijn roodkop binsen zien treden ! Ik had al zo mijn vermoedens dat de pop een eitje zou krijgen en nu weet ik zeker dat dat niet lang meer zal duren.
    De geelkop bins pop lijkt er weer aardig bovenop, dus nestkastje er weer voorgehangen.
    De Forbes pop heb ik maar weinig gezien vandaag, ze zit aldoor in het nest en haar mannetje waakt dan over haar. Erg mooi om te zien.
    Verder vandaag 2 driekleur papegaai amadines opgehaald, geslacht onbekend, maar mijn eerste ingeving is 2 poppen, gezien het duidelijk doffere verenkleed dan mijn huidige mannetje. En nog 2 ino japanse meeuwen, een hele lichte, ook lichte snavel en pootjes en een creme ino, met loodkleurige snavel en pootjes.
    Hopelijk een koppeltje, gezien de positie van hun ogen !
    Met vriendelijke groet,

Douwe Welling

Forum Rechten