Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hobby verpest door buren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • hobby verpest door buren

    Hallo allemaal,

    Dit is een topic waar zeker al veel over geschreven is, mr wou mijn probleem toch even aankaarten.
    We hebben een aantal weken terug een grote voliere gebouwd van 8m op 3m voor het opvangen van (asiel)parkieten. We wonen in een bosrijk gebied in een landhuisje op een grond van 1000m2. Het huis van de buren staat wel op slechts op 4 meter van de voliere. Maaaaar, al vanaf de eerste dag toen de bezetting slechts 4 grasparkieten en 1 valkparkiet bedroeg, stond ze half in tranen aan onze afsluiting te zeggen dat ze er niet meer tegen kan. Ze kan de inheemse vogels niet meer horen beweert ze. Het leek onszelf zo belachelijk, dus hebben we toch nog enkele vogels bijgehaald (2 valken en 3 grasjes en nog een koppel kakariki's en koppel bourkes (die laatste 2 koppels maken amper geluid). De vogels gaan 's nachts allemaal in nachthok, dus dan is er geen lawaai.
    Nu stond ze vanmorgen weer te zeggen dat ze er niet meer tegen kan en wil ze de politie bellen. Nu hebben we ook wel honden en katten en een haan. De honden slaan wel eens aan en de haan kraait 's morgens uiteraard maar voor de haan hadden we aan haar toestemming gevraagd. Ik ben zelf ook geluidsgevoelig maar haar klagen vind ik er zelf ook over.
    het ergste is dat ik en mijn vriendin helemaal weg waren van deze hobby maar nu wordt het stilaan een nachtmerrie omdat we constant op de tippen van onze tenen lopen en het aan ons hart krijgen als we de vogeltjes weer vrolijk horen fluiten en denken: oei wees toch stil...
    Hebben veel mensen hier dit probleem of is onze buurvrouw gewoon zenuwziek?
    Alvast bedankt voor de reacties

  • #2
    Tja ,moeilijke mensen ,wat zal ze straks een last hebben van de houtduiven!.

    Naar mijn mening zal de "Haan" de meeste geluidsoverlast bezorgen van boven de 63 decibel en als ze hiermee instemde ,kan de rest geen overlast bezorgen lijkt mij.

    U zegt het zelf al in de laatste regel, of het is pure afgunst ,persoonlijk zou ik haar gewoon haar gang laten gaan en haar inderdaad laten bellen !.

    Het enigste wat u kwaad kan doen is ,mocht u een voliere bouwen?.


    Gr ,Hubert

    Opmerking


    • #3
      Blijft natuurlijk moeilijk dit soort probleem.

      Wat voor de een een prachtig, opwekkend, rustgevend geluid is, is voor de ander lawaai.

      En als die voliere dan slechts 4 meter van het huis van de buren staat terwijl er een stukje grond van 1000 m2 is, dan creeert dit alleen maar extra problemen.

      Een goede buur is beter dan een verre vriend.

      Mischien de buren uitnodigen voor een rondleiding en uitleg geven waarom u de voliere hebt gebouwd met toelichting dat het hier over het herplaatsen van asiel dieren gaat.
      Dan mischien proberen samen een oplossing proberen te vinden door mischien de vogels in de namiddag in een binnenhok op te sluiten en deze er op een bepaald tijdstip in de morgen weer uit te laten.

      door het probleem te negeren gaat het niet weg.

      Success in ieder geval. Zelf houd ik graag van een direct approach, face to face. Dan weet iedereen wat men aan elkaar heeft.

      Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

      Opmerking


      • #4
        Ik zou zelf het ook wel kinderachtig vinden om precies op die plek een voliere bij
        de buren te zien staan of iets anders bedoel ruimte zat en waarom dan precies die plek?
        Maar dat is zomaar een gedachte van mij die niet echt er iets toedoet.

        Verder maakt het allemaal niet zoveel uit wat iemand vind het gaat erom of het mag of niet mag.
        Dus zorg dat je een bouwvergunning heb of het bouwvergunningsvrij mag en
        zorg dat je op de hoogte ben van het geluidsoverlast of dat wettelijk gezien niet
        boven het maximum uitkomt.
        Dat is het belangrijkste. Ook zeg je hoe ze er eerder bij de eerste vogels erover klaagde maar dat is nu niet meer van toepassing.
        Ik ken een geval dat iemand op 150 meter afstand ook een parkietenhouder aangaf bij de gemeente en
        die man heeft toen het vergunningstechnisch voor elkaar gemaakt en buurman kan dus gewoon niks maken.
        Ook kun je uitzoeken wat de buren allemaal hebben staan of dat wel vergunt is.
        Mocht het tot een discussie komen kun je dit als onderhandelspunt meenemen.
        Ik ben wel benieuwd hoe dit verder afloopt.
        Owja ik heb om deze reden juist geen schreeuwende papegaaien genomen.
        Als het dan wettelijk gezien wel mag blijf je natuurlijk ruzie houden met de buren.
        Is ook niet echt wat je wil lijkt mij
        gr. Ben
        Groeten, Ben

        Opmerking


        • #5
          Ik zou zeggen dat iemand die in een bosrijk gebied woont en "gek wordt" van de inheemse vogels, lekker naar een flatje moet verhuizen.
          Wat een flauwekul, ik zou me er helemaal niets van aantrekken.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            De haan zit bij ons vooraan in de tuin, en mag pas uit zijn hok als onze buren wakker zijn. Zo doen we dat ook met de parkieten, we kijken of de gordijnen in hun slaapkamer open zijn.
            De plaats waar de voliere nu staat was de enige geschikte plaats aangezien we nog veel bomen in de tuin hebben staan en ook rekening gehouden met tocht en zonlicht. Aan de andere kant van de tuin had ze er ook last van gehad trouwens, zeker weten. Ze begon al te zeuren over de kleur hout die gebruikte bij de bouw en dat er een kleine golfplaat op het dak lag waar ze door de schutting een vierkante meter van kon zien. Ik probeer het zo objectief mogelijk te bekijken en probeer haar te begrijpen maar ik vind het er zelf toch over.
            We weten wel dat ze ons wettelijk niets kan maken qua geluid, al heb ik wel geen bouwvergunning (de voliere is niet gebetonneerd en het mooie is dat toen ik naar de gemeente belde vr info zei de man die ik eerst sprak dat hijzelf ook hoopte dat er geen vergunning nodig was omdat hij er zelf ook zomaar een had neergepoot). Toen werd ik wel doorverbonden met de BEVOEGDE dienst.
            We weten dat we wel wat dieren hebben maar proberen altijd rekening te houden met de buren, alles is netjes bij ons en met geluid van andere dieren valt het reuze mee. Wij zijn geen familie Flodder die gewoon hun zin maar doen.
            Alvast bedankt voor de reacties en hopen snel terug van de hobby te mogen genieten.
            Goede nieuws is wel dat het huis van de buren te koop staat al is ze er nog niet vanaf. Een van onze denkpistes is dan ook dat ze zeurt omdat ze denkt dat haar huis niet verkocht geraakt nu er een voliere staat bij buren.

            grtjs roefel

            Opmerking


            • #7
              Onze hobby is besmettelijk en iets waar je nooit meer van afkomt. Tijdelijk kan je er de balen van krijgen, maar na een tijd komt de liefde weer boven drijven. Dus.
              wat je kan doen is haar of haar man meenemen naar vogeltentoonstellingen, naar vogelmarkten, haar "adviezen" vragen.
              Als zij van plantjes houdt vraag haar welke plantjes geschikt zijn enz
              Probeer haar zoveel mogelijk te betrekken in de vogelwereld en wie weet komt de liefde bovendrijven.
              Succes

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door roefel
                De haan zit bij ons vooraan in de tuin, en mag pas uit zijn hok als onze buren wakker zijn. Zo doen we dat ook met de parkieten, we kijken of de gordijnen in hun slaapkamer open zijn.
                De plaats waar de voliere nu staat was de enige geschikte plaats aangezien we nog veel bomen in de tuin hebben staan en ook rekening gehouden met tocht en zonlicht. Aan de andere kant van de tuin had ze er ook last van gehad trouwens, zeker weten. Ze begon al te zeuren over de kleur hout die gebruikte bij de bouw en dat er een kleine golfplaat op het dak lag waar ze door de schutting een vierkante meter van kon zien. Ik probeer het zo objectief mogelijk te bekijken en probeer haar te begrijpen maar ik vind het er zelf toch over.
                We weten wel dat ze ons wettelijk niets kan maken qua geluid, al heb ik wel geen bouwvergunning (de voliere is niet gebetonneerd en het mooie is dat toen ik naar de gemeente belde vr info zei de man die ik eerst sprak dat hijzelf ook hoopte dat er geen vergunning nodig was omdat hij er zelf ook zomaar een had neergepoot). Toen werd ik wel doorverbonden met de BEVOEGDE dienst.
                We weten dat we wel wat dieren hebben maar proberen altijd rekening te houden met de buren, alles is netjes bij ons en met geluid van andere dieren valt het reuze mee. Wij zijn geen familie Flodder die gewoon hun zin maar doen.
                Alvast bedankt voor de reacties en hopen snel terug van de hobby te mogen genieten.
                Goede nieuws is wel dat het huis van de buren te koop staat al is ze er nog niet vanaf. Een van onze denkpistes is dan ook dat ze zeurt omdat ze denkt dat haar huis niet verkocht geraakt nu er een voliere staat bij buren.

                grtjs roefel
                Zou het kunnen zijn dat de buuf nu zeurt over de geluiden omdat ze weet dat ze jullie niets kan maken? (je hebt navraag gedaan en hebt geen vergunning nodig)
                Ze begon al toen er nog geen vogels waren (kleur hout, golfplaat). Het gaat haar misschien dus helemaal niet om de vogels al lijkt het daar nu wel op.
                Als jullie niets verkeerds doen en de vogels maken niet enorme herrie (tov bv de merels en andere vogels die 's ochtendsvroeg al beginnen) dan zou ik toch echt op een gegeven moment zeggen dat buuf moet ophouden met zeuren, dat ze recht heeft om te zeuren als ze mijn huur/hypotheek gaat betalen.
                Jullie houden al rekening met haar (slaapkamergordijnen). Dat is al iets wat je niet hoeft te doen dus al erg attent van jullie.

                Sterkte met de situatie maar jullie buuf mag ook weleens gaan bedenken dat een goede buur beter is dan een verre vriend.

                Groeten, Chantal.
                http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                Opmerking


                • #9
                  Ik had al gereageerd op de situatie en vind uw buren ronduit belachelijk ,maar ja ,wie zijn wij?.

                  Kan u wel een grijze roodstaart te leen aanbieden ,deze maakt absoluut geen lawaai ,maar praat als brugman ,daarnaast ook nog zeer overtuigend.
                  Leg dan uw klachten dan maar eens uit tegenover de buitenwereld.
                  Hoezo geluids/lawaai overlast van een pratende papagaai?.


                  Gr ,Hubert

                  Opmerking


                  • #10
                    als alles ronduit helder is dan moet ze inderdaad de politie maar bellen en kan die het haar uitleggen dat ze
                    zit te zeuren om niks.
                    Maar je heb aparte snuiters er tussen zitten daar hebben we nu eenmaal mee te maken.

                    gr.
                    Groeten, Ben

                    Opmerking


                    • #11
                      Hebben daarstraks nog eens met de buren gepraat, eerst ging het er heftig aan toe en toen ik wou weten welke dieren haar het meeste stoorden, bleek het toch de haan, dan de honden, en dan pas de valkparkieten te zijn. van de grasparkieten, bourkes en kakariki's beweerde ze geen echte last te ondervinden. Dus hebben gezegd dat we de haan wat langer zullen binnenhouden en zeker geen valkparkieten meer bij te nemen.
                      Ze kwam dan nog met een verhaal af dat ze iemand kende die was verhuisd omwille van een buur met valkparkieten, dat die persoon er knettergek van werd. Wist niet dat valkparkieten zo erg konden doen.
                      Nu, heb met haar afgesproken dat ze het ons tijdig moet komen zeggen wanneer ze hinder van een bepaald dier ondervindt en dat we dan wel tot een schikking kunnen komen.
                      In ieder geval hoop ik dat ze snel is verhuisd en de nieuwe buren wat toleranter zullen zijn.
                      Bedankt voor de reacties!
                      grtz roefel

                      Opmerking


                      • #12
                        Valkparkieten overlast bezorgen zit je voliere er vol mee dan volgens mij niet?Lijkt meer op iemand die geen reet te doen heeft en zijn frustraties op jullie voliere wil botvieren,ik had ooit ook z'n buurman die ging veel verder o.a de dierenbescherming,politie enz op mijn dak omdat mijn honden blaften en ik ze zou verwaarlozen.Dreigen met de politie wees verstandig en de eerste maak er melding van bij de wijkagent beter een stapje voor dan te laat

                        Opmerking


                        • #13
                          Mja ik heb een kennis die ook zijn hobby zeer heeft moeten inperken door een "zeer lastige buur""
                          Hij kweekte tortelduiven al meer dan 25 jaar.
                          Heeft een mooie 25 meter lange voliere opgedeelt in een hoop vluchten,mooie plexiglas kappen ervoor,alles met vergunning gebouwt.
                          Zodat hij voliere na behoeven dicht kan doen.
                          Hij krijgt 6 jaar geleden een nieuwe buur en meteen waren er klachten,hij werd gek van dat geluid die duiven moesten weg.
                          Hij heeft er blijvend klachten,rechtszaken en hopen metingen laten doen.
                          En geloven of niet na 5.5 jaar een vonnis kennis mag GEEN tortels meer houden,de eerste 15 meter volieres niet meer benutten.
                          Net de volieres waar er verwarming in voorzien was omdat hij ook dolksteek duiven en andere tropische duifjes hield.
                          Niet te geloven dat er zo een mensen rondlopen en dat die je hobby zo kunnen ba de kl.ten helpen.

                          Mvg Frank4

                          Opmerking


                          • #14
                            Komt er dus op neer, dat beide zijden water bij de wijn moeten doen.?

                            Dus enige vorm van verdraagzaamheid tonen.

                            (Zo dat is er uit pfft ). Aldus dit pdf bestand van de rijdende rechter:

                            In Nederland is het wettelijk mogelijk dat een rechter ook buiten de officiële kanalen om bindende beslissingen geeft. Dit kan echter alleen als beide partijen hiermee akkoord gaan. Van deze regeling wordt door mr. John Reid in De rijdende rechter gebruikgemaakt. Kijkers kunnen conflicten aanmelden.
                            Met vriendelijke groet:
                            Henk.

                            Opmerking


                            • #15


                              Gr ,Hubert

                              Opmerking

                              Working...
                              X