Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Onderwerp: binnenhok(je)?

Senior lid nilo1804's Avatar
    Thanks
    0

binnenhok(je)?

als de voliere beplant is, moeten dwergkwartels dan een binnenhokje? ik zie wel eens van die kleine konijnen hokjes in voliere's staan.

ik wil misschien als de voliere mooi beplant is er 3 hennen in hebben, gewoon voor de leuk en voor de eitjes, ik wil geen haan i.v.m. dat onze buren niet echt houden van lawaai (behalve in de vorm van zingen van kanaries ed.) en wij eveneens ook niet, ook wil ik geen jongen. ik neem aan dat hennen weinig tot ''geen'' geluid maken?

Stamgast populier's Avatar
    Thanks
    56
    Ben bang van niet, hennen kunnen ook aardig te keer gaan qua geluid, misschien wel juist bij het gemis van een haan.

Senior lid nilo1804's Avatar
    Thanks
    0
    oh... oké, bedankt!

dan komen er dus geen kwartels in

ik wil als de voliere beplant is graag ook wat grotere vogels, die groter zijn dan mijn gordels, dus dacht ik op de grond is voldoende ruimte...

ik las dat catharina parkieten bij tropen konden en in de winter buiten konden blijven.

Lid
    Thanks
    0

Ik heb 1 haan en 2 hennen chinese dwergkwartels en ik heb nog nooit last van ze gehad.. Ook qua geluid nog nooit gehoord...
    Tenminste niet dat het opviel of dat het stoorde.
    Ik heb ze bij mijn zebravinkjes. Heb een klein binnen hokje maar ik heb ze er nog nooit in gezien.

Stamgast Troetelduifje's Avatar
    Thanks
    6
    Ik heb 4 hennen in een volière en inderdaad, die kukelen ook wel wat, maar stukken minder en minder hard dan een haan; bij hennen is het even van kukeldeku waar ben je? Maar een haan blijft kukelen.

Kan goed hoor, alleen hennen. Persoonlijk zou ik geen oneven aantal nemen. Is maar mijn persoonlijke ervaring hoor, maar met een even aantal kunnen er steeds 2 aan 2 met elkaar optrekken. Ik zie dat in mijn volière in elk gveal.

Ik heb voor de hennen een klein hokje waar ze in kunnen schuilen.

Je zou ook een grote bloempot kunnen nemen, stukje uit de rand tikken, en dan op zijn kop zetten.

Doe er wel nog niets van hooit of zaagsel in met deze kou.
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

Thanks
    6
    voorbeeld omgekeerde pot: zie onderaan.

Voorbeeld hokje voor hennen: zie even op mijn site en dan bij 'kwartels', want ik krijg die hier niet geplakt.
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails voliereafd.jpg  
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje Bekijk Bericht
    voorbeeld omgekeerde pot: zie onderaan.

Voorbeeld hokje voor hennen: zie even op mijn site en dan bij 'kwartels', want ik krijg die hier niet geplakt.
    Kunnen ze dan het hele jaar buiten blijven, of moeten ze in de winter naar binnen?
    Groetjes Esther

Senior lid spenkie's Avatar
    Thanks
    0
    Ik heb 3 koppeltjes chinese dwergkwartels zitten. Ze maken absoluut niet veel lawaai. Soms kraaien ze wel een keer, maar dit is niet storend. Ook mijn buren hebben er geen last van. Ik woon in een tussenwoning dus kort op de buren.

Mijn kwartels hebben geen binnenverblijf, enkel een aantal plaatsen waar ze droog en uit de wind kunnen zitten. Dit heeft dit winter geen enkel probleem gegeven.

Lid
    Thanks
    0
    Ik heb in mijn buitenvoliere 2 chinese dwergkwartels, deze zitten het hele jaar buiten. Naast wat struiken heb ik alleen een klein hokje gemaakt waarin ik een bakje zand (van het strand of uit de zandbak) in doe. Dat vinden ze heerlijk om in te badderen! Dan gaan ze echt languit, erg leuk om te zien.
    Erwin

Thanks
    6
    Die van mij zijn het hele jaar buiten.
    Ik heb een afgeschermde hoek waar ze een houten (zelfgemaakt) huisje hebben met elkekker zaagsel erin. Volgens mij slapen ze daar 's nachts wel in.

Wel je volière goed afschermen als het zo koud is als nu.
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten