Mededeling

Collapse
No announcement yet.

binnenhok(je)?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • binnenhok(je)?

    als de voliere beplant is, moeten dwergkwartels dan een binnenhokje? ik zie wel eens van die kleine konijnen hokjes in voliere's staan.

    ik wil misschien als de voliere mooi beplant is er 3 hennen in hebben, gewoon voor de leuk en voor de eitjes, ik wil geen haan i.v.m. dat onze buren niet echt houden van lawaai (behalve in de vorm van zingen van kanaries ed.) en wij eveneens ook niet, ook wil ik geen jongen. ik neem aan dat hennen weinig tot ''geen'' geluid maken?
    Klik hier voor Mijn Gordelgrasvink kweek

  • #2
    Ben bang van niet, hennen kunnen ook aardig te keer gaan qua geluid, misschien wel juist bij het gemis van een haan.
    Groeten Michael

    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

    Opmerking


    • #3
      Klik hier voor Mijn Gordelgrasvink kweek

      Opmerking


      • #4
        Ik heb 1 haan en 2 hennen chinese dwergkwartels en ik heb nog nooit last van ze gehad.. Ook qua geluid nog nooit gehoord...
        Tenminste niet dat het opviel of dat het stoorde.
        Ik heb ze bij mijn zebravinkjes. Heb een klein binnen hokje maar ik heb ze er nog nooit in gezien.
        16 Jarige Zebravinken houder.

        Opmerking


        • #5
          'Vliegde ik?'
          -'Nee, je valde.'

          Opmerking


          • #6
            voorbeeld omgekeerde pot: zie onderaan.

            Voorbeeld hokje voor hennen: zie even op mijn site en dan bij 'kwartels', want ik krijg die hier niet geplakt.
            Bijgevoegde Bestanden
            'Vliegde ik?'
            -'Nee, je valde.'

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje
              voorbeeld omgekeerde pot: zie onderaan.

              Voorbeeld hokje voor hennen: zie even op mijn site en dan bij 'kwartels', want ik krijg die hier niet geplakt.
              Kunnen ze dan het hele jaar buiten blijven, of moeten ze in de winter naar binnen?
              Groetjes Esther

              Opmerking


              • #8
                Ik heb 3 koppeltjes chinese dwergkwartels zitten. Ze maken absoluut niet veel lawaai. Soms kraaien ze wel een keer, maar dit is niet storend. Ook mijn buren hebben er geen last van. Ik woon in een tussenwoning dus kort op de buren.

                Mijn kwartels hebben geen binnenverblijf, enkel een aantal plaatsen waar ze droog en uit de wind kunnen zitten. Dit heeft dit winter geen enkel probleem gegeven.

                Opmerking


                • #9
                  Ik heb in mijn buitenvoliere 2 chinese dwergkwartels, deze zitten het hele jaar buiten. Naast wat struiken heb ik alleen een klein hokje gemaakt waarin ik een bakje zand (van het strand of uit de zandbak) in doe. Dat vinden ze heerlijk om in te badderen! Dan gaan ze echt languit, erg leuk om te zien.
                  Erwin

                  Opmerking


                  • #10
                    'Vliegde ik?'
                    -'Nee, je valde.'

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door EvH
                      een bakje zand (van het strand of uit de zandbak) in doe. Dat vinden ze heerlijk om in te badderen! Dan gaan ze echt languit, erg leuk om te zien.
                      'Vliegde ik?'
                      -'Nee, je valde.'

                      Opmerking


                      • #12
                        Wij hebben 6 hennen en 1 haantje. De hennen maken soms meer geluid dan het haantje.
                        Ze vinden het heerlijk om overal omheen te lopen en te struinen naar voedsel. Uiteraard staat er ook altijd een schaaltje met voer voor hen op de grond. Net als een silo met water.
                        Ze vinden het heerlijk als je een handje zaadjes door het hok gooit.
                        Om de dag wat groen zoals andijvie vinden ze heerlijk. Even vragen aan kwartelhouders wat kan en wat teveel is.
                        Onze kwartels slapen met erge vorst in het nachthok (daar sluiten wij ze dan in op) maar in de zomer slapen ze gewoon buiten.
                        In de zomer hebben we ook buiten (in de vlucht) een slaapplaats met hooi voor de kwartels.
                        Als zandbadplek kun je ook een grote onderschaal kopen die voor planten gebruikt wordt (bv intratuin) en deze vullen met zand.
                        Zie eventueel onze site, deze kun je vinden in mijn profiel.
                        http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                        Opmerking

                        Working...
                        X