Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ledverlichting kooien schoonmaken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #31
    Koudlicht ? Daglicht ?

    Is gewoon hetzelfde.
    Het daglicht varieert ook van warm naar koud licht.
    Zolang de kleurtemperatuur er niet bij gezet wordt zegt zo'n benaming helemaal niks.

    Opmerking


    • #32
      Laten we vooral niet te diep in dat soort materie ingaan, want dan nokken veel gebruikers af.

      Dat werkt gewoon averechts.
      Mensen willen hun hobby beleven, en niet wat moeilijk verteerbaar is door de strot geduwd krijgen.

      Het lijkt zo langzamerhand op 'foie gras'

      Maar, . . . that's my humble opinion
      Met vriendelijke groet:
      Henk.

      Opmerking


      • #33
        Het is zeker niet de bedoeling om iemand iets door strot te duwen.
        Mijn doelen probeer ik te laten zijn o.a.: delen van kennis, toetsen van kennis en nieuwe kennis opdoen en het proberen te begrijpen van zaken / uitgangspunten enz.
        Soms begrijp ik iets niet helemaal en hoop dat iemand het op een voor mij (en ik hoop anderen) begrijpbare manier brengt.

        mvg. Eelke

        Opmerking


        • #34
          Oorspronkelijk geplaatst door ele
          Het is zeker niet de bedoeling om iemand iets door strot te duwen.
          Mijn doelen probeer ik te laten zijn o.a.: delen van kennis, toetsen van kennis en nieuwe kennis opdoen en het proberen te begrijpen van zaken / uitgangspunten enz.
          Soms begrijp ik iets niet helemaal en hoop dat iemand het op een voor mij (en ik hoop anderen) begrijpbare manier brengt.

          mvg. Eelke
          Ik begrijp jouw goede bedoelingen Ele

          Maar als ik die verslagen van jou af en toe lees, (en ik vind mijzelf natuurlijk superslim ) dan denk ik af en toe ook van:

          geef mijn portie maar aan fikkie.
          Dat gaat mij boven mijn pet

          btw wel een mooi verslag in Onze Vogels omtrent het zicht van vogels.
          Met vriendelijke groet:
          Henk.

          Opmerking


          • #35

            Opmerking


            • #36
              ledverlichting broedkooi.

              Hallo Spits,
              Ik heb zelf ook ledverlichting in mijn broedkooien.
              Ik heb aan de voorzijde een extra aluminium strip geschroefd met daaraan de ledstrip.
              Het heeft 2 voordelen namelijk hij is er makkelijk af te halen en zelf kijk je nooit in het licht van de verlichting.
              Gr. Theo.

              Opmerking


              • #37
                Nou, wat de led verlichting betreft: mijn zwartkopsijzen voelen zich er zo lekker bij, ( koud witlicht iets gedimd) dat ze met het nest bezig zijn. Althans een poging, ik wacht wel af wat het wordt.
                Met vriendelijke groet:
                Henk.

                Opmerking


                • #38
                  Hoi

                  jullie wijken wel veraf van de gestarte topic maar ik apprecieer wel ieder zijn mededeling.

                  Ik heb gewoon de led verlichting hangen niet in de kweek kooien maar in een iets grotere kooi waar de jonge vogels rustig de rui in gaan.

                  Voor de rest is mijn keekruimte uitgerust met 5 T5 tl lampen met de nummer 965 van het lichtspectrum of hoe men het nog noemt.

                  mvg
                  spits
                  www.sngn.nl
                  http://www.gouldamadines-putters.be/...ines/index.htm

                  Opmerking


                  • #39
                    Ok, je hebt dan wel een uitgebreide reaktie gehad
                    Met vriendelijke groet:
                    Henk.

                    Opmerking


                    • #40
                      Op zich is het heel goed dat er lampen worden gebruikt met een zo goed mogelijke kleurweergave (965, de 9 staat voor meer dan 90 % van het "zogenaamde" daglicht / zonlicht, dus veel kleuren. De 65 staat voor 6500 Kelvin, wat inhoud dat het iets blauwer is als zonlicht, direct van de zon (=ca. 5700 Kelvin). Door allerlei effecten kan deze hoeveelheid Kelvin sterk wisselen, denk bijv. aan wolken enz.)
                      Maar ook de warmere kleuren licht hebben hun functie, waarschijnlijk even belangrijk als dat zogenaamde witte of "fullspectrum" licht

                      Als "gewone" bouwvakker ben ik al die moeilijke woorden ook op gaan zoeken, dus ook voor mij is bijna alles nieuw.
                      Maar om er iets van te kunnen begrijpen kon ik niet zonder die woorden en om het zoveel als mogelijk in "eigen woorden" te gaan vertellen moest ik wel al die moeilijke woorden doorworstelen en soms ook gebruiken om een zo veel als mogelijk waarheidsgetrouw verhaal te maken.
                      Zelfs mijn kennis van de Engelse taal schiet vaak tekort (zeker wat betreft woorden die ik in het Nederlands nog maar net, of helemaal nog niet ken).

                      Mijn insteek is dat ik bijv. graag wil weten waarom de vogels bij dat heldere licht zo helder zijn en ik denk daar een antwoord op te weten.
                      Ook geloof ik een verkoper niet op z'n blauwe ogen wanneer mij iets wordt verteld over welk product dan ook. Ik zal dan ook niet snel klakkeloos iets overnemen en indien iets mijn interesse heeft proberen om binnen mijn vermogens daar informatie over te vinden.
                      Wanneer ik zelf iets zou verkopen wil ik daar bijv. dan ook alles over weten en niet klakkeloos met een leuk verhaaltje iemand het bos insturen. Dit is wat er volgens mij vaak gebeurt op diverse vlakken. Zolang men het maar koopt en de centjes maar gaan rollen (in de juiste richting).


                      mvg. Eelke

                      Opmerking


                      • #41
                        Juist een onderdeel van een groter artikel gelezen over hoe torenvalken, prooien als muizen en soortgelijken, opsporen.

                        Dat torenvalken een heel goed zicht hebben, hoeft geen betoog. Maar torenvalken die een bepaald gebied afspeuren, op zoek naar mogelijke prooien, zoals diverse muizensoorten, gebruiken hun UV-cone (de vierde cone, hiervoor reeds vermeld), om achtergelaten urine van deze muizen op te sporen. Muizen bakenen hun territorium af door urine bevattende uitwerpselen te deponeren in hun omgeving. Deze urine-uitwerpselen bevatten bestanddelen die een torenvalk als geel waarneemt.

                        Dus, een omgeving met menige onbeweeglijke gele plekjes, is voor een torenvalk een indicatie dat er prooien kunnen zitten. Beweeglijke gele plekjes, is dan voor een torenvalk, de mogelijke eigenlijke prooi, want muizen dragen ook urinesporen mee in hun vacht.

                        Een klapekster jaagt op een soortgelijke manier op woelmuizen.

                        Ook de ruigpootbuizerd maakt gebruikt van de methode van de torenvalken om grotere gebieden te scannen naar de mogelijke aanwezigheid van prooien, derhalve ook broedplaatsen dicht bij de prooien.

                        Opmerking

                        Working...
                        X