Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Onderwerp: zelf eivoer maken

Senior lid vlammy's Avatar
    Thanks
    0

zelf eivoer maken

Ik wil zelf eivoer maken en nu las ik dus dat je 3 beschuit en 1 hard gekookt
    ei moet doen.
    Maar moet je ook het eiwit er door heen doen met een beetje kanarie zaad?
    Iemand misschien een recept voor mij voor 3 beschuiten?

Stamgast
    Thanks
    0
    Niet aan beginnen ,,kant en klaar eivoer is veel beter en veel gemakkelijker in gebruik.
    Zelf gemaakt bederft heel snel ,dus moet je het dagelijks aan maken en dat lijkt me niet erg handig .

Thanks
    0
    Ok beter van niet dus.
    Nou dan begin ik er maar niet aan indd.
    Anders worden ze nog kieskeurig ook denk ik haha

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    331
    er staan diverse manieren om eivoer te maken op het internet, ook hier op het vogelforum. er is al veel over geschreven, en gepraat.

Senior lid
    Thanks
    0
    wat jullie zeggen is juist,alleen als je scharrelkippen in de tuin heeft en daar en met die eitjes je eivoer kan maken is er wel een groot verschil en mss dan wel de moeite.als je dan je eivoer beetje rul maakt met olie in de plaats van met water is het beter te bewaren .grtn.

Senior lid
    Thanks
    0
    Een goede tip !

Neem 5 verse eitjes voeg hierbij 100 ml water en 1soeplepel keukenazijn toe !

.Kluts dit alles samen , zet dit geheel samen in een kom in de micron ( 5x2 min ) op 900 watt ,iedere keer na die 2 min terug eens met de vork doorroeren,. Zal je zien dat je een geheel krijgt van puur droge eiwitten . Dit geheel laat je afkoelen in een zeef !

Deze pure eiwitten in gekoelde toestand tot kleine brokjes malen en toevoegen aan een commercieel eivoer ( 3 koffietassen ) + 5 Gr. Droge kweekvitamine + groene erwten ( diepvries ) + Buffalo+ pinky,s .

Dit alles tot een goed geheel mengen , je zal zien dat je een perfect eivoer hebt ! Dat in zijn geheel zal geliefd zijn door alle vogels ! En wat belangrijk is niet zal verzuren tijdens de warme zomerdagen !

Succes toegewenst

Jean

Hallo Jean,
    wat verstaat u onder kweekvitamine,is een woord wat wij voor zover ik weet niet gebruiken?
    Mvg,
    Kingfisher.

Senior lid
    Thanks
    0
    Het eivoer dat we zelf uitgedokterd hebben is samengesteld uit onze jaren ervaring met de Europese vogels en zijn ondersoorten !

Dit is NML gebaseerd op een droog commerciël eivoer ( duvo) .
    Dit droog eivoer vul ik aan met de kweek vitamine van versele laga ( fertivit )'en een insekten Pathé van beafar ( verhouding 3:1 )

Deze samenstelling geef ik wekelijks eenmalig in de rustperiode ! Laat ik volledig opeten !

De rest ,wat ik al aangehaald heb , krijgen onze vogels pas vanaf het eerste jong er is .

Ik kan door om standigheden maar 2 x per dag eivoer geven ! Tijdens de kweek ( 18.00 en 20.30 ) het eivoer wordt helemaal niet zuur en de vogels lusten er alles van !
    Kan alleen maar vertellen dat het schitterend werkt ,niet alleen bij ons maar ook bij onze vrienden !
    GRT Jean

Thanks
    0
    dankje Jean dat is een goede tip maar uh kan ik dat een weekje bewaren?
    En waar haal je de pinky,s ?

Senior lid
    Thanks
    0
    Goeie morgen , vlammy

Tijdens de kweek maak ik dit eivoer alle dagen vers , ik doe er dan ook nog de schitterende kiemzaden vd firma BLATTNER eronder !
    GRT Jean

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten