Mededeling

Collapse
No announcement yet.

onkruiden of kleine planten in een voliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • onkruiden of kleine planten in een voliere

    Ik had een vraagje, ik wou graag weten welke onkruiden of plantjes veel insecten aantrekken voor mijn kwartels. En mede ook bescherming en dekking geven.

  • #2
    ik heb een speciaal kwartel hoekje gemaakt .voor mijn chinese dwergkwartels .

    ik heb wat brandnetels .varens en nog wat kleine onkruid planten ( riet .er ingezet .alles heb ik in de bosgrond geplant .( IN bosgrond daar zitten al diverse insekten in ..de kwartels kunnen er lekker in vertoeven .als ik insekten heb strooi ik die daar ook uit .ook kun je een kleine vlierbes er bij zetten ..

    insekten voor je kwartels kun je ook wel in een dierenzaak kopen bv buffelwormpjes ..ik voer ook pissebeders aan mijn kwartels zelf de wat kleinere krekels .ze jagen er goed na .

    de kwartels hebben al op 2 plekjes de eitjes bij elkaar gelegt .maar of ze al aan het broeden slaan .??
    wat heb ik een leuke hobby .
    juist vogels houden :) :)

    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4
        Hoi Jeroen,

        Het komt veel voor bij ons tenminste eerder ook.
        De hen legt overal eieren neer en pas later zoekt ze alle eieren bij elkaar.

        Varens zijn inderdaad mooie planten om onder te scharrelen.
        Ook siergrassoorten zijn mooi in de voliere.
        verder een dennetje of andere struik achtige planten doet ook leuk aan.

        gr. Ben
        Groeten, Ben

        Opmerking


        • #5
          @ JFK: varens, vreten je andere vogels die niet kaal? ik heb een varen over, maar ik heb zebravinken en Japjes en zilverbekjes bij elkaar.
          Een krulwilg heb ik al moeten redden van de ondergang en een bepaald gras plukken ze ook aan voor nestmateriaal.
          Andere struikjes met kleine blaadjes strippen ze kaal.

          vandaar mijn vraag.
          'Vliegde ik?'
          -'Nee, je valde.'

          Opmerking


          • #6
            Zet er voldoende tegelijk in en meestal overleeft het het dan wel. Heide is trouwens ook mooi en sterk.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              okee bedankt.
              'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

              Opmerking

              Working...
              X