Resultaten 1 tot 10 van de 12

Onderwerp: Impuls aankoop Grijzeroodstaart

Hybride Weergave

Senior lid Hubert62's Avatar
    Thanks
    10

Impuls aankoop Grijzeroodstaart

Ik heb een gedeelte over de papagaaien postings gelezen en kom eigenlijk de raarste vragen tegen ,wat mij telkens weer verbaasd dat mensen iets kopen zonder info op te vragen ,voordat zij ergens aan beginnen.
    Ik hoor regelmatig dat 1 tot 2 jaar na aanschaf de papagaai moet verdwijnen ,met als argument ,hij schreeuwt ,maakt teveel lawaai ,smeerbakken enz.....
    Mensen ,mensen toch ,laat u zich eens beter voorlichten,dat arme dier komt weer in het verdomhoekje !!!
    Ik ben zelf een vogelliefhebber en vind vele viervoeters leuk ,maar kijk wel uit wat ik aanschaf en zit er vele jaren aan vast ,totaal niet onbelangrijk!!!!
    Zelf ben ik in het bezit van een Grijzeroodstaart van inmiddels 16 jaar oud en wist bij aanschaf dat deze ouder 'kan' worden als ik zelf ,niet te hopen ,maar toch?.Bij aanschaf was hij 3 jaar oud en heb deze 6 weken op proef in huis gehad (wie weet wat hij deed ,schreeuwen ,fluiten enz...). nu 13 jaar een gezellige huisgenoot en telefoonbeantwoorder ,wil hem niet meer missen ,ondanks het vele werk rondom zijn kooi,en let wel ,iedere dag zijn aandacht geven ,ook al is het maar 2,3,4 minuten, hij is er dankbaar voor en laat dit ook merken door zijn aanwezigheid en schoonheid ,strak in de veren.

Stamgast
    Tauranga Nieuw Zeeland voor de ene helft van het jaar, de andere helft outback Australia
    Thanks
    96
    Geldt natuurlijk niet alleen voor kromsnavels.

Hoe vaak leest men het hier niet over andere vogelsoorten; om over andere dieren inclusief die viervoeters, dan maar niet eens te spreken.

Ik begrijp dat de omstandigheden voor de mens soms in een oogopslag kan veranderen maar komt ondank dit toch nog veel te veel voor.
    Hopelijk helpt dit forum in de kennis uitbreiding van de mens.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Senior lid Hubert62's Avatar
    Thanks
    10
    Wat ik eigenlijk duidelijk wil maken is ;

1) alle jonge dieren zijn leuk ,lief , schatjes enz.....
    2) alleen deze dieren worden groot , nog groter......
    3) allen hebben verzorging nodig ,wie doet dat?.....
    4) allen willen mee op vakantie ,dat kan niet......
    5) toen gebeurde er wat ,en toen........

Deze achterliggende gedachte hoort bij aankoop van dieren.

Stamgast
    Tauranga Nieuw Zeeland voor de ene helft van het jaar, de andere helft outback Australia
    Thanks
    96
    Heb je het over mensen of dieren

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Senior lid spenkie's Avatar
    Thanks
    0
    Beste Hubert

Ik ben het helemaal met je eens. Ik heb zelf nu bijna 3 jaar een edelpapegaai en ik weet zeker dat ik hem nooit meer wegdoe. Op internet stikt het van de papegaaien.

Wat mij opvalt is dat er veel weg moeten:
    -omdat men "ineens" allergisch is voor de vogel
    -omdat er kinderen geboren worden.

Stamgast
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spenkie Bekijk Bericht
    Beste Hubert

Ik ben het helemaal met je eens. Ik heb zelf nu bijna 3 jaar een edelpapegaai en ik weet zeker dat ik hem nooit meer wegdoe. Op internet stikt het van de papegaaien.

Wat mij opvalt is dat er veel weg moeten:
    -omdat men "ineens" allergisch is voor de vogel
    -omdat er kinderen geboren worden.
    Is allemaal niks nieuws ,,waarom denk je dat de assiels tegen de vakantie altijd overvol zitten .
    Dieren worden tegenwoordig gewoon beschouwd als een gebruiksvoorwerp .
    Ook veel vogelliefhebbers doen dat ,als een vogel niet meer producrief is ,dan weg er mee !

Forum Rechten