Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Herdermaina kortwieken?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Herdermaina kortwieken?

    Hallo allemaal,

    Ik heb sinds 6 weken een herdermaina.
    Nu vroeg ik me af of ik haar tammer kan krijgen door haar te kortwieken.
    Ze vliegt al vaak los in mijn kamer.
    Ook vraag ik me af of ze dan niet schuwer voor mij word als ik haar kortwiek.
    Alvast bedankt.

  • #2
    Absoluut niet, het is geen parkiet...
    Met geduld is de enige goede manier.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Je moet geen 1 vogels kortwieken, je neemt hem af wat hem een vogel maakt.
      Net als met alle soorten moet je veel geduld hebben bij het tammaken. Kortwieken is dus helemaal niet nodig.
      Albino, Lutino, Witmasker en Bonte Valkparkieten (Evt. Tam); Swiftparkieten; Grasparkieten (Evt. Tam); Natuurbroed Chinese Dwergkwartels

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door !teun!
        Je moet geen 1 vogels kortwieken, je neemt hem af wat hem een vogel maakt.

        Opmerking


        • #5
          Citaat:
          Origineel gepost door !teun! Bekijk Bericht
          Je moet geen 1 vogels kortwieken, je neemt hem af wat hem een vogel maakt.

          maar ook weer niet te licht opvatten!

          In de loop der jaren heb ik nogal wat vogels -met diverse gradaties afwijkend gedrag- zien herstellen nadat zij hun vliegvermogen her-ontdekten!
          Amigo de los Psittacidos

          Look deep into nature and you will understand everything better

          Opmerking


          • #6
            Ik heb zelf een Herdermaina, maar kortwieken heeft geen zin om hem tammer te maken. Heel veel geduld en laat hem kiezen of hij bij je wil zijn. Des te tammer wordt hij.

            Opmerking


            • #7
              Hallo
              allemaal prachtige reactie,s maar ik zou eerst wat meer willen weten,zoals hoe groot is de kooi en hoe oud is de vogel zit hij in de kamer of een slaapkamer enz,dan kan je pas een afdoende antwoord geven en nog wat wat krijgt hij voor eten,fruit universeelvoer meelwormen en of wat nog meer en waar is de vogel gek op.
              heb zelf een witwangbuulbuul gehad in een kanariekooi in mijn toen 2 kamerflat en elke avond even eruit gelaten,gordijnen dicht en daarna nieuw eten geven en een enkele meelworm en na verloop van tijd ging hij zelf terug in zijn kooi,en als hij eruit was kwam hij bij me op de lage tafel zitten en riep zo nu en dan eens waar blijft mijn volgende meelworm bij wijze van spreken,dus als je ermee bezig gaat langzaamaan laten wennen en geef hem eens 1 meelworm dan weet hij algauw dat je kom en er komt wat lekkers.
              Heb nu bijv redelijk tamme lori,s,heel tamme plevieren en kroonkieviten en goudfazanten,mvg wim
              Bijgevoegde Bestanden

              Opmerking

              Working...
              X