Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kafmolen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kafmolen

    hai Peer,
    alles goed, gaat goed met de fotografie zie ik, ga zo door ik geniet er van.

    Maar, !
    ik wil graag een goede kafmolen maken en volgens diverse mensen heb je een keer een kafmolen getekend is het mogelijk dat je deze tekening nog hebt , en zou ik deze dan mogen gebruiken

    Groetjes Marijke

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Gouldmama
    hai Peer,
    alles goed, gaat goed met de fotografie zie ik, ga zo door ik geniet er van.

    Maar, !
    ik wil graag een goede kafmolen maken en volgens diverse mensen heb je een keer een kafmolen getekend is het mogelijk dat je deze tekening nog hebt , en zou ik deze dan mogen gebruiken

    Groetjes Marijke
    Wat is dat Marijke, een goede kafmolen.
    Het zijn gewoon ondingen waarmee je vervuild zaad teruggeeft
    aan de vogels.
    Probeer gerantsoeneerd te voeren dan kan je het restant in de kliko
    deponeren.
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

    Opmerking


    • #3
      Hoi Antoni,

      Jij warmt ook nooit een keer de macaroni van de dag ervoor op ?
      Ik blaas mijn voer 's avonds uit als ik uit mijn werk kom en geef ze 's ochtends nieuw voer.

      Een kaf molen is dan opzicht wel praktisch.
      En een goede kaf molen blaast alleen het kaf weg en zorgt ervoor dat het goede zaad in de bak terecht komt.

      Opmerking


      • #4
        zelf blaas ik het vogel zaad ook uit
        maar doe het nog op de oudewedse manier
        wat heb ik een leuke hobby .
        juist vogels houden :) :)

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door 1000HrZ
          Hoi Antoni,

          Jij warmt ook nooit een keer de macaroni van de dag ervoor op ?
          Ik blaas mijn voer 's avonds uit als ik uit mijn werk kom en geef ze 's ochtends nieuw voer.

          Een kaf molen is dan opzicht wel praktisch.
          En een goede kaf molen blaast alleen het kaf weg en zorgt ervoor dat het goede zaad in de bak terecht komt.
          Gewoon zoveel voeren dat het voer bijna op is als de tijd is om te gaan voeren,dan gooi je practisch niets weg,niet je vogels laten hongeren dan ben je ook verkeerd bezig .
          En dat kleine beetje dat over blijft is te verwaarlozen,bij mij wel tenminste.
          Zo worden ook de zaden waar ze niet zo gek op zijn ook opgegeten.
          En heb je ook niet zo'n onding nodig,de eventuele uitwerpselen die aan de goede zaadjes kleven filter je er echt niet uit.
          Mvg,
          Kingfisher.

          Opmerking


          • #6
            Zoveel kooien heb ik ook niet, dus ik kan ook gewoon de bakjes uitblazen.

            Vervolgens deponeer ik de restanten in een kleine roestvaste keukenzeef, en zeef het fijne spul eruit.
            Dan doe ik vers zaad in het bakje ( een maatschepje ) en daar gaat de restanten weer op, dat zaad ziet er echt nog wel fris uit hoor.
            Ik heb het wel over de bakjes die aan het voorfront hangen.

            En anders gooien de vogels het wel aan de kant.
            Met vriendelijke groet:
            Henk.

            Opmerking


            • #7
              Ook een z.g. "goede" kafmolen blaast de vervuiling niet weg.

              Gewoon gerantsoeneerd voeren.
              Vr.groeten van
              Antoni





              homepage:
              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

              Opmerking


              • #8
                Voor mezelf vind ik een kafmolen nog steeds een uitkomst.
                Gerantsoeneerd voeren is vaak lastig omdat ik niet altijd op dezelfde tijd kan voeren en met uitblazen van al die bakjes wordt het best wel een troep.
                Ook is dmv een kafmolen goed te zien of het hele zaadmengsel goed gegeten wordt. (Als dit niet het geval is blijven de minder populaire zaden achter).
                Ik ben zelf niet zo bang voor vervuiling door een kafmolen.
                Maar inderdaad, dit is slechts mijn mening. Wil je geen kafmolen gebruiken moet je het ook niet doen.
                Ruud.
                www.strekervogelvrienden.nl

                Opmerking


                • #9
                  Inmiddels is over kafmolens al alles gezegd.
                  Ook voor deze topic is het al eens een item geweest met de conclusie,
                  dat het gebruik van een kafmolen absoluut geen pluspunt is.
                  Het blijven ondingen.
                  Geef de vogels desnoods zaad voor 2 dagen en gooi de rest weg.
                  Vr.groeten van
                  Antoni





                  homepage:
                  http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                  Opmerking


                  • #10
                    maandag volle bak voer .dinsdag controleer ik het .haal er wat lege dopjes uit .woensdag ik doe nieuwe zaad er in

                    hier laten ze dat zwarte zaad meestal liggen ( ik meen dat het negerzaad heet .........is daar iets tegen te doen dat ze dat ook opeten of niet .
                    wat heb ik een leuke hobby .
                    juist vogels houden :) :)

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door jfk1
                      maandag volle bak voer .dinsdag controleer ik het .haal er wat lege dopjes uit .woensdag ik doe nieuwe zaad er in

                      hier laten ze dat zwarte zaad meestal liggen ( ik meen dat het negerzaad heet .........is daar iets tegen te doen dat ze dat ook opeten of niet .
                      Negerzaad is zwart dun langwerpig.
                      Raapzaad is bruin/donkerbruin tot zwart en smaakt naar walnoot
                      Koolzaad is wat groter dan raapzaad en heeft een heel scherpe smaak

                      Proef eens wat van het raapzaad of koolzaad.

                      Raapzaad wordt door kanaries en meer zaadeters graag gegeten.

                      Koolzaad daarentegen wordt uit de bakken gestoten.
                      Vr.groeten van
                      Antoni





                      homepage:
                      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                      Opmerking


                      • #12
                        het zijn die donkere ronde kleine bolletjes die ze laten liggen ..

                        maar daar in tegen eten ze wel ook aan het onkruid zaad en de wildzang mengeling ......en niet te vergeten het levenvoer ( meelwormen .buffelo wormen .ik voer deze namelijk aan de kwartels en sijsjes de kanarie,s zijn er ook dol op
                        wat heb ik een leuke hobby .
                        juist vogels houden :) :)

                        Opmerking


                        • #13
                          En daarom heb ik alleen maar duiven !.makkelijk toch?.


                          Gr ,Hubert

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Hubert62
                            En daarom heb ik alleen maar duiven !.makkelijk toch?.
                            ik heb ook duiven .
                            maar die laten ook sommige granen liggen wat ze niet echt lekker vinden ,
                            wat heb ik een leuke hobby .
                            juist vogels houden :) :)

                            Opmerking

                            Working...
                            X