Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oproep | Bestaande Volieres Getekend

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Oproep | Bestaande Volieres Getekend

    Misschien iets voor een nieuw topic, een balletje opgooiend.....

    Ik teken zo nu en dan natuurlijk nieuwe ontwerpen, niet dat ik verlegen zit om inspiratie maar soms kan het natuurlijk ook leuk zijn om het resultaat te zien.

    Wie heeft een voliere gebouwd, die de moeite waard is qua vormgeving, bijzondere toepassingen etc. om als voorbeeld te dienen voor anderen.

    Wat is het idee;

    Op basis van foto's van de bestaande voliere maak ik een impressie van de bouw, (een tekening dus). Dit plaats ik in een nieuw topic waar dan uiteindelijk het resultaat zichtbaar wordt in de foto's van de werkelijk gebouwde voliere van ....serinus bijvoorbeeld (dit omdat deze al op forum staat en er bijvoorbeeld mijnsinziens voor in 'aanmerking' zou komen.

    Om niet alles meteen 'weg te geven' lijkt het me wel leuk als de foto's van de voliere niet meteen geplaatst worden maar dat die (als alle tekeningen gereed zijn) de afsluiting vormen.
    Voorstel dus om mij de foto's per PB te zenden.

    Ik kan me zo voorstellen dat ? eens per maand er dan een 'voliere-van de maand' gepresenteerd kan worden.


    Benieuwd wat jullie ervan vinden?

    Peer

  • #2
    Goed idee Peer.

    Ik wil best foto's van mijn bescheiden voliere sturen echter als ik via jouw contactgegevens een mail wil sturen zie ik geen mogelijkheid om foto's als bijlage toe te voegen. Zie ik iets over het hoofd?
    M.v.g. Sepke

    Opmerking


    • #3
      humm

      Volgens mij kan dit niet, stuur een PB met een mailadres dan kunnen we rechtstreeks communiceren.


      Peer

      Opmerking


      • #4
        Groet :

        Birdhouse

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door peerpm
            Ik kan me zo voorstellen dat ? eens per maand er dan een 'voliere-van de maand' gepresenteerd kan worden.


            Peer
            Groeten, Ben

            Opmerking


            • #7
              In de praktijk zal het misschien 'eens in de zoveel tijd' worden of zijn. Het is een beetje afhankelijk natuurlijk van enerzijds tijd en anderzijds de input.

              Belangrijk voor mij is wel dat het een toegevoegde waarde heeft om er een tekening van te maken. Als een foto alles al verteld dan heeft het natuurlijk geen nut om e.e.a. ook nog eens op tekening te zetten. Daarvoor vind ik 'mijn tijd' een beetje te kostbaar.
              Voor de beeldvorming....er zijn tekeningen die ik in 1-2 uurtjes heb getekend maar in sommige tekeningen zit ook makkelijk 8-10 uur werk.

              We zullen het allemaal wel eens gaan zien.

              Peer

              Opmerking


              • #8
                Hoi Peer,

                Leuk idee!
                Mocht je het leuk vinden om meer foto's van onze voliere en de opbouw te zien, stuur mij dan je mailadres.
                Onze voliere, zie profielfoto.

                Groeten, Chantal.
                http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door peerpm
                  In de praktijk zal het misschien 'eens in de zoveel tijd' worden of zijn. Het is een beetje afhankelijk natuurlijk van enerzijds tijd en anderzijds de input.

                  Belangrijk voor mij is wel dat het een toegevoegde waarde heeft om er een tekening van te maken. Als een foto alles al verteld dan heeft het natuurlijk geen nut om e.e.a. ook nog eens op tekening te zetten. Daarvoor vind ik 'mijn tijd' een beetje te kostbaar.
                  Voor de beeldvorming....er zijn tekeningen die ik in 1-2 uurtjes heb getekend maar in sommige tekeningen zit ook makkelijk 8-10 uur werk.

                  We zullen het allemaal wel eens gaan zien.

                  Peer
                  Peer
                  Hoe gaat het met de fotografie tijdje al niets gezien
                  of is de intresse in het maken van fotokooi nog niet naar je zin

                  Marijke
                  Gouldmama

                  Opmerking


                  • #10
                    enkele foto's van mijn in aanbouw zijnde voli.












                    Eerst contour gemaakt, dan gevloerd.
                    dan onderverdeeld in vluchten.
                    Voorfront tegen gezet met voeder deurtjes. plankjes klaar om tegen te vijzen
                    bovenkant draad en golfplaten..

                    Dan bewoners erin sorry mochten maar 4 foto's
                    parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

                    Opmerking


                    • #11
                      Ziet er leuk uit. Je kan natuurlijk nog een reactie plaatsen, weer 4 foto's eventueel. Of start gewoon een eigen toko.
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

                      Mijn website:

                      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        ziet er al goed uit. wat voor hout heb je gebruikt ? moet dat niet geschilderd worden ?
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                        Opmerking


                        • #13
                          Gewoon grenen hout 2x geschilderd met motorolie (waterafstotend) en tegen de binnenkant van het hout werden schroten gaas geniet , tegen het knagen van de parkieten.
                          parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

                          Opmerking


                          • #14
                            Is dat van die motorolie serieus of geef je die naam er zelf aan?
                            Ik zie nl.plekken waar de vogels met hun snavel bij kunnen en het lijkt me nou niet erg bevordelijk voor hun om dat binnen te krijgen.
                            Mvg,
                            Kingfisher.

                            Opmerking


                            • #15
                              Zit peerpm nog op dit forum? Zijn laatste activiteit is van 26-01-2014.
                              M.v.g. Sepke

                              Opmerking

                              Working...
                              X