Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Basisvoliere 3 | Tekening Prieel Voliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Basisvoliere 3 | Tekening Prieel Voliere

    Een van de nieuwe ontwerpen zal zijn een prieelvoliere. Hoe het geheel er precies uit gaat zien?......

    Voel vrij om mee te denken!

    Peer

    Hier alvast de basis.


  • #2
    Basis Vloerplan

    Opmerking


    • #3
      Basisframe prieelvoliere

      Opmerking


      • #4
        basisframe 3d

        Opmerking


        • #5
          prieelvoliere dak | gaas

          Opmerking


          • #6
            prieel voliere | resultaat



            Opmerking


            • #7
              Hoi Peer,

              Het is misschien wel leuk om hier meerdere typen wand invulling te gebruiken.
              Dan kunnen we verschillende afwerkingen naast elkaar zetten je het tenslotte 6 verschillende wanden.
              Verder het makkelijkst commentaar op te geven is het dak.
              Zelf zou ik persoonlijk voor golfplaten gaan. Dit sluit niet makkelijk aan op je zogenaamde sluitsteen.
              Dit is makkelijker als je dit als recht vlak houd.
              Kortom ik denk dat je sluit steen te groot is of je moet deze 60 graden draaien.
              Als je voor golfplaten kiest zul je hier een frame van zogenaamde gordingen moeten maken en bij de wand moet je zorgen dat het dicht zit. Ook kun je
              op een andere plek gaas onder je gordingen maken.
              Zo kun je in dit voorstel heel veel verschillende uitvoeringen kwijt.

              Sommige kiezen als onderregel voor hardhout andere voor geimpregneerd.
              Altijd moet er een dpc folie tussen zitten t.b.v. optrekkend vocht.
              Zelf heb ik mijn aluminium voliere op de gemetselde fundering geschroefd.

              gr. Ben
              Groeten, Ben

              Opmerking


              • #8
                Dit wordt wel een volliere voor de ervaren bouwer ,,met al die schuine kanten.
                Maar wel erg mooi als je zoiets kunt maken.

                Folie onder de onderste regel is niet echt nodig. Gewoon de onderkant een keer goed insmeren met menie of met bitumen.
                Kozijnen die op metselwerk staan ,daar zat ook nooit folie onder. Flink in de menie zetten was voldoende.

                Opmerking


                • #9
                  Prachtige vorm!
                  Kun je ook een detail laten zien van de verbindingen? Dat gaat bij mij nog wel eens niet helemaal zoals ik wil.
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    Met vriendelijke groet:
                    Henk.

                    Opmerking


                    • #11
                      vervolg | reactie

                      Ik wil uiteindelijk ook een voorbeeld plaatsen van 2 - 3 van deze prieeltjes met een verbindingsvoliere.
                      Hierin worden dan ook meerdere verschillende zijzijde mogelijkheden weergegeven.
                      De precieze details volgen zeker nog.

                      @ben; de aansluiting van de spanten op de sluitsteen zijn bewust zo gemaakt. Als de spanten op de sluitsteen hoeken aansluiten dan moeten er op de kop van de spanten 3 verstekken worden gemaakt. Nu is er slechts een afschuining van het spant benodigd.

                      @ben; golfplaat; golfplaat onder een schuinte afzagen (en dat dus 12 keer) is eigenlijk bijna onmogelijk. Daarbij komt dat je ook de gehele hoogte van de golfplaat (gegolfd) af moet werken. Reden voor mij om voor shingles te kiezen.

                      Peer

                      Opmerking


                      • #12
                        Hoi Peer,

                        Oke goed doordacht weer.

                        gr. Ben
                        Groeten, Ben

                        Opmerking


                        • #13
                          Hoe ver staat de voliere nu?
                          Hugo

                          Opmerking

                          Working...
                          X