Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Zaad voor Europese Cultuurvogels

Stamgast
    Thanks
    0

Zaad voor Europese Cultuurvogels

Ik heb in de volière diverse cultuurvogels zitten. Je moet dan denken aan sijs, barmsijs, putter, groenvink, kneu, Europese kanarie en goudvink. Momenteel voer ik een wildzangzaad mengsel (basis) Dat wordt aangevuld met sijs/putter zaad. In de winter een kleine toevoeging van gestreepte zonnebloempitten en nigerzaad.
    Mijn vraag is kan dit zo of moet er toch nog wat aan veranderen? De vogels doen het goed daar niet van, maar zit ook wel eens te denken krijgen ze ook wel binnen wat ze binnen moeten krijgen?
    Verder krijgen ze nog in de winter 1x per week eivoer met kruidzaad en pinkys. In de broedtijd bij jongen so wie so iedere dag.
    Jo

Stamgast populier's Avatar
    Thanks
    56
    Wat ik zo lees is je voer prima.

Ik voer precies het zelfde, wildzangzaad en puttersijs mengeling 1 op 1 gemengd.

Ik voer geen pinkies alleen 1 a 2 keer in de week een beetje eivoer met hoge eitwit concentratie.

Wat teunisbloem stengels en elk jaar hang ik in de winter een vetbol in de voliere, de putters zijn er gek op

Waaraan kan je merken dat jouw vogels het niet goed doen?

Stamgast
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door populier Bekijk Bericht
    Wat ik zo lees is je voer prima.

Ik voer precies het zelfde, wildzangzaad en puttersijs mengeling 1 op 1 gemengd.

Ik voer geen pinkies alleen 1 a 2 keer in de week een beetje eivoer met hoge eitwit concentratie.

Wat teunisbloem stengels en elk jaar hang ik in de winter een vetbol in de voliere, de putters zijn er gek op

Waaraan kan je merken dat jouw vogels het niet goed doen?
    Ze doen het juist wel goed maar vroeg mij af of het voldoende is. Je blijft zoeken denk ik. Op dit mengsel had ik vorig jaar groenvink jongen, kneu jongen en Europese kanarie.
    Ander punt is nagenoeg voor ieder soort heb je wel apart voer en zodoende ook mijn gedachte gang.
    Jo

Stamgast populier's Avatar
    Thanks
    56
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vinkie Bekijk Bericht
    Ander punt is nagenoeg voor ieder soort heb je wel apart voer en zodoende ook mijn gedachte gang.
    Klopt , je ziet idd. steeds meer mengsels voor specifieke soorten op zich.

Maar die waren er vroeger allemaal niet, en werder net zo goed met jouw genoemde soorten gekweekt.

Zoals je al zegt heb je van diversen soorten gekweekt, ik denk dat dat al het teken is dat je goed zit met je voer.

Forum Rechten