Mededeling

Collapse
No announcement yet.

rui door verandering van lichtsterkte?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • rui door verandering van lichtsterkte?

    Wat we allemaal wel al weten is als je grote veranderingen hebt van aantal uren licht er grote kans is dat vogels in de rui gaan.
    Maar kan dit ook het geval zijn als je bv op donkere dagen (zoals we er nu al enkele gehad hebben ) je lichten aansteekt terwijl je bv je hok proper maakt, vogels eten geeft,...
    Maw het aantal uren licht per dag blijft hetzelfde, enkel zitten ze soms goed verlicht door de TL lampen en nadien weer met minder licht. Is dit ook een risico op rui?
    PS vogels krijgen momenteel geen extra licht 's morgens of 's avonds.

  • #2
    Hebben we het hier over vogels die binnen zitten voor de overwintering?

    Al mijn kooien hebben led of pl verlichting en ik hoef dus niet bij te verlichten op donkere dagen om te voeren of bij het schoonmaken, de lichtsterkte blijft de hele dag hetzelfde.

    Misschien dat dat toch scheelt.
    Groeten Michael

    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Enrico2
      Wat we allemaal wel al weten is als je grote veranderingen hebt van aantal uren licht er grote kans is dat vogels in de rui gaan.
      Maar kan dit ook het geval zijn als je bv op donkere dagen (zoals we er nu al enkele gehad hebben ) je lichten aansteekt terwijl je bv je hok proper maakt, vogels eten geeft,...
      Maw het aantal uren licht per dag blijft hetzelfde, enkel zitten ze soms goed verlicht door de TL lampen en nadien weer met minder licht. Is dit ook een risico op rui?
      PS vogels krijgen momenteel geen extra licht 's morgens of 's avonds.
      Dag Enrico 2,
      Ik zit in een soortgelijke situatie (onverlicht en onverwarmd) en heb nog nooit ruiproblemen gehad omdat ik een halfuur het licht aansteek om te voederen. Als er vb. slagpennen liggen dan heeft dat een andere oorzaak, vb schachtluizen of iets dergelijks.
      Groeten,
      Guy

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          Dat is inderdaad geen probleem. Hoogstens komen ze eerder in broedstemming. Maar dan moet je het wel bont maken

          Opmerking

          Working...
          X