Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CDK wordt aangevallen door CDK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • CDK wordt aangevallen door CDK

    Zoals jullie in mijn vorige topic konden zien, zou ik binnekort een nieuwe CDK haan krijgen(Darth Father Cinnamon), nu is het probleem dat mijn 2
    hennen, moeder en dochter, hem niet accepteren, eigenlijk de moeder niet, de dochter loopt nog steeds achter moeder aan, maar ik heb de moeder er net uitgevangen, ze kunnen elkaar nog wel zien, maar ik weet niet wat ik moet doen met de dochter, moet ze bij haar moeder of is het beter als ze wat zelfstandiger wordt?
    De haan was er wel zo erg aan toe dat zijn vleugel er naar uitzag en dat hij niet meer kon vliegen, en hoelang moet ik ze gescheiden houden?
    Bedankt alvast voor u reacties
    Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
    Vergeet niet te kijken op mijn site!
    http://birdbreeder.simpsite.nl/

  • #2
    Zoals hier al erg vaak is gezegd ,Chinese dwergkwartels hou je per koppel.
    Dus je kunt deze nooit meer met zijn drieen bij elkaar zetten!

    Opmerking


    • #3
      Beste Animal, ik heb er 1 jaar geleden er 4 bij elkaar gehouden, maar omdat ik wist dat 1 kwartel heel jaloers was heb ik die weggehaald met de 2 andere omdat ik bang was dat ze anders de kuikens aan zouden vallen, geen doden gevallen
      2 jaar daarvoor heb ik een trio gehad, toen hadden de twee hennen allebij een nest, een nest kwam eerder uit, toen had ik 12 kuikens, die hebben de 2 hennen gedeeld, dus het lukt toch
      Ik ga ze niet per koppel houden want sommige hanen zijn ze heel agressief, en doden ze de hennen
      Dus sorry Animal maar dit helpt niet, iedereen heeft een andere mening en ik volg mijne bij deze beslissing
      Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
      Vergeet niet te kijken op mijn site!
      http://birdbreeder.simpsite.nl/

      Opmerking


      • #4
        @ BirdBreeder
        als je toch je eigen kop wilt volgen waarom stel je hier dan een vraag over
        cdk hou je per paar zoals Animal ook al aangaf.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door andre 44
          @ BirdBreeder
          als je toch je eigen kop wilt volgen waarom stel je hier dan een vraag over
          cdk hou je per paar zoals Animal ook al aangaf.

          Opmerking


          • #6
            Andre, ik heb geen vraag of er een weg moet doen, ik heb de vraag of de dochter er ook uit moet halen, en hoelang het duurt voordat ze er weer bij mogen
            Niet of ik ze per koppel of trio moet houden, sorry als ik u hierbij beledig, maar ik heb deze vraag niet gesteild
            Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
            Vergeet niet te kijken op mijn site!
            http://birdbreeder.simpsite.nl/

            Opmerking


            • #7
              iedereen heeft een andere mening en ik volg mijne bij deze beslissing
              Dit is geen kwestie van een mening, maar het lijnrecht in gaan tegen een stukje natuurlijk gedrag dat nu eenmaal bij deze vogeltjes hoort!

              Jammer dat jij blijkbaar bereid bent om volstrekt onnodige risico's met je dieren te nemen.

              Op diverse fora zijn tig topics te vinden met soortgelijke problematiek en bijbehorende oplossingen, maar het ontbreekt velen aan een luisterend oor.

              De betreffende vogels zijn vrijwel altijd het slachtoffer.

              zonde, onnodig en een 'fraai' stukje anti reclame voor de vogelhouderij.
              Amigo de los Psittacidos

              Look deep into nature and you will understand everything better

              Opmerking


              • #8
                Rupicola, ik laat ze op dit moment aan elkaar wennen, dat ze elkaar kunnen zien, maar niet aan kunnen vallen, na 2 weken laat ik ze misschien bij elkaar en anders verkoop ik haar misschien
                Maar kunt u snappen dat ze nu aanvallen, maar ook aanvallen als je er maar 1 koppel hebt, een nieuwe kwartel wordt gezien als indringer, en u moet snappen dat u er waarschijnlijk meer verstand heeft dan mij, ik ben pas 14, dus alstublieft, ik heb geen zin in het uitschelden van sommige leden
                Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
                Vergeet niet te kijken op mijn site!
                http://birdbreeder.simpsite.nl/

                Opmerking


                • #9
                  Je gedraagt je anders wel erg netjes voor een 14-jarige

                  Iedereen heeft andere ervaringen. Als het bij BirdBreeder goed gaat met een trio, waarom niet?

                  Opmerking


                  • #10
                    Dat doet mij denken aan die ene forumregel:

                    Bent u jonger dan 17 jaar dan adviseren wij om dit duidelijk kenbaar te maken in oa. uw profiel en in uw handtekening te vermelden.
                    Met vriendelijke groet:
                    Henk.

                    Opmerking


                    • #11
                      Birdbreeder:

                      Aan schelden heeft niemand wat, maar aan eigenwijs gedrag of aan 'het beter weten dan vele ervaren liefhebbers' heeft evenmin iemand wat en je vogels al helemaal niet!

                      Met behulp van internet is de basiskennis voor dit algemeen gehouden soortje voor een ieder bereikbaar.

                      Je leeftijd heeft weinig er verder weinig mee te maken;
                      als je denkt oud genoeg te zijn om dit soort dieren te kunnen houden zul je dus moeten zorgen dat je je kennis (vooraf) op peil brengt.

                      Het gedrag wat je omschrijft is volstrekt normaal, want Chinese dwergkwartels zijn niet alleen monogaam, maar ook territoriaal.

                      Verder speelt ruime en inrichting een belangrijke rol . . . . kun je allemaal opzoeken.

                      succes!
                      Amigo de los Psittacidos

                      Look deep into nature and you will understand everything better

                      Opmerking


                      • #12
                        BirdBreeder zei dat hij al vaker trio's heeft gehad.
                        Eigen ervaringen wegen het zwaarst mee dan die van anderen in een beslissing.

                        Deze keer ging het mis en hij heeft ze nu apart gezet. Dus wat is het probleem nu?

                        Misschien moet je je minder defensief opstellen wanneer je anderen wilt "helpen".

                        Opmerking


                        • #13
                          in mij ogen als vogel liefhebbers doen wij er alles aan om ze op een zo natuurlijke manier te houden dus ook qwa gedrag en hun leef gewoontes.
                          nu is het zo dat cdk in de natuur per paar leven dus lijkt mij het volkomen normaal dat wij dat ook doen.
                          en niet ze als legkippen zien om maar zo veel mogelijk kuikens of eieren te krijgen.
                          dus is er in mij ogen maar een oplossing dat is ze per paar te houden.
                          gaat de haan de hen slopen dan deze uitsluiten voor de kweek.
                          en een andere goede haan er bij doen
                          hanen die de hennen slopen komt over het algemeen omdat er te veel mee gekweekt wordt.

                          Opmerking


                          • #14
                            Andre, bij mij is het geval dat de hen de haan sloopt, ik heb haar er meteen uitgevangen, ik denk dat er bij mij het geval is dat de hen beschermend is naar haar dochter toe, het is namelijk zo dat de dochter altijd achter haar moeder aanloopt, ik denk dat ze hem een gevaar vond vormen en daarom wou wegjagen
                            De dochter zit op dit moment gewoon in de voliere bij de haan, en ze hebben zat ruimte en genoeg schuilplaatsen, want hij is helemaal dichtgegroeid
                            Maar de moeder hen kon hem makkelijk vinden want hij kende natuurlijk nog geen schuilplaatsen, en mij gaat het vooral niet om zoveel mogelijk kuikens te kweken, anders had ik wel een broedmachine gebruikt, ik heb elk jaar maar 1 nest terwijl ik er zat meer kan hebben, maar dat wil ik niet
                            Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
                            Vergeet niet te kijken op mijn site!
                            http://birdbreeder.simpsite.nl/

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door BirdBreeder
                              Andre, bij mij is het geval dat de hen de haan sloopt, ik heb haar er meteen uitgevangen, ik denk dat er bij mij het geval is dat de hen beschermend is naar haar dochter toe, het is namelijk zo dat de dochter altijd achter haar moeder aanloopt, ik denk dat ze hem een gevaar vond vormen en daarom wou wegjagen
                              De dochter zit op dit moment gewoon in de voliere bij de haan, en ze hebben zat ruimte en genoeg schuilplaatsen, want hij is helemaal dichtgegroeid
                              Maar de moeder hen kon hem makkelijk vinden want hij kende natuurlijk nog geen schuilplaatsen, en mij gaat het vooral niet om zoveel mogelijk kuikens te kweken, anders had ik wel een broedmachine gebruikt, ik heb elk jaar maar 1 nest terwijl ik er zat meer kan hebben, maar dat wil ik niet
                              dus de haan met de jonge hen houden en de oude hen weg doen probleem opgelost

                              Opmerking

                              Working...
                              X