Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CDK wordt aangevallen door CDK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Van verwijten over en weer wordt niemand wijzer.
    Ik weet ook pas sinds een paar jaar dat je Chinese dwergkwartels beter per koppel kunt houden.
    Wat ik wel weer, is dat het heel erg vaak voorkwam dat er slachtoffers vielen. Soms ging het goed met meerdere, veel vaker echter niet. Laten we daarvan leren, 1 haan met 1 hen en voldoende ruimte en schuilplekken zodat ze elkaar af en toe kunnen ontlopen, blijkt gewoon de beste manier.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #17
      Beste Andre, als ik eerlijk ben, was ik dat al van plan, maar ziet u, ik heb nu mijn derde generatie CDK's, en de tweede wou ik wel weg doen, ik had er eerst 3 hennen, maar een is gestorven, ik wou die andere wegdoen, maar ze had een gezwel op het oog, en dat is nu weer weggetrokken, maar ik ben bang dat het terugkomt en dat ik geen jongen meer krijg en ik wil graag deze familie'tak' houden, en ik wil wel jongen krijgen
      Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
      Vergeet niet te kijken op mijn site!
      http://birdbreeder.simpsite.nl/

      Opmerking


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door BirdBreeder
        Andre, ik heb geen vraag of er een weg moet doen, ik heb de vraag of de dochter er ook uit moet halen, en hoelang het duurt voordat ze er weer bij mogen
        Niet of ik ze per koppel of trio moet houden, sorry als ik u hierbij beledig, maar ik heb deze vraag niet gesteild
        Ik heb een beetje het zelfde gehad afgelopen jaar: Ik had een kwartet CDK met 1 haan. Hen krijgt nest en na het opvoeden van de jongen gaat ze helaas dood. Toen een hen gehouden. Ik heb toen de haan uit de loop gehaald en de jonge hen in het nachthok gedaan. De haan na 2 dagen ook in het nachthok geplaats en na een dag waren ze aan elkaar gewend. Toen de andere 2 hennen ook in het nachthok erbij en alles weer toegankelijk gemaakt. De haan ging zijn "nieuwe" hen verdedigen ten opzichte van de 2 oudere en na een dag was de rangorde bepaald en alles koek en ei.
        Groet,

        Daniel

        Opmerking


        • #19
          Bij mij was het probleem dat de haan op een nieuwe plaats was waar hij nooit was geweest, als hij wat rustiger wordt dan zet ik de oude hen erbij
          Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
          Vergeet niet te kijken op mijn site!
          http://birdbreeder.simpsite.nl/

          Opmerking


          • #20
            Als de 2 dames het lekker hadden samen en er komt ineens een haan (of een andere hen) hun territorium binnen, tja, dan valt de hen met de grootste bek de nieuwkomer aan, om hem zijn plaats te wijzen.
            Dat heet de pikorde.

            op zich hoeft dat niet direct kwaad te kunnen, tenzij de dominante hen echt tot bloedens toe gaat pikken.

            Dan zou een gehele verandering van omgeving kunnen helpen.
            Zet ze met zijn drietjes eens in een doos die ze alle 3 niet kennen.
            De gedeelde angstige ervaring kan een band scheppen. Ondertussen verander jij het hok helemaal, zodat de dames het ook niet meer herkennen. Hoop lekkers op de grond gooien en voor de haan genoeg schuilmogelijkheden maken.

            Of je wacht tot de hen broeds is voor je de haan erbij zet.

            Ik heb zelf geen haan meer, maar wel 4 hennen samen. En zelfs dat is wel eens ruzie. Maar niet tot bloedens toe ofzo.

            Als je toch besluit om er een koppel van te maken, dan kan je beter de dominante moeder weg doen; die heeft al de ervaring van de haan pikken in haar hoofd zitten. De dochter is waarschijnlijk wat onderdaniger en de haan ook, dus dat kan wel eens een perfect match zijn.

            Succes!
            'Vliegde ik?'
            -'Nee, je valde.'

            Opmerking


            • #21
              als je een man hebt moet je minstens 2 popen hebben dan kan de man kiezen anders als de pop niet bevalt kun je de pop na een paar dagen niet in levende vorm aantreffen

              Opmerking


              • #22
                Een normale haan vertroetelt de hen die hij krijgt. Probleem ligt hem bij het feit dat de meeste hanen uit broedmachines komen en dus gestoord zijn. Pikken de hen en de jongen.

                Dan kan je niet meer praten over 'hoe de natuur werkt', want dat is bij die haan allang niet meer van toepassing.

                Een natuurbroed haan kiest 1 hen en blijft daarbij, de ander wordt links laten liggen en als ze te opdringerig wordt als ze broeds is, kan ze door de andere hen, of de haan gepikt worden.

                Alleen bij een gestoorde machinebroed haan kun je een kolonie hennen zetten, in de hoop dat hij zich toch niet op 1 hen richt.

                Maar van dat soort hanen moet je ook helemaal geen jongen (willen) verwachten, want die krijgen de hersenkronkel mee van pa, als die ze al niet dood pikt.

                Voor kweek alleen natuurbroed vogels gebruiken.

                Voor de lol; laat de haan weg.
                'Vliegde ik?'
                -'Nee, je valde.'

                Opmerking


                • #23
                  Hallo,
                  Ik heb ze nu al een maand weer bij elkaar en het gaat heel goed, het trio, de hennen en de haan hebben geen ruzie meer gehad en de jonge hen is zelfstandiger geworden
                  Ik verwacht dat de haan inderdaad uit de broedmachine komt, omdat hij de kleur Cinnamon Darth Father, een nieuwe kleur, ik wil wel graag met hem kweken, ik heb altijd trio's gehad, en de hanen waren altijd broedmachine, ik heb deze jongen ook aangehouden, en ik heb hierbij geen problemen gehad
                  Ik hoop op wat jongen, ze zijn gewoon natuurbroed, want heb geen broedmachine, en ze hebben zat plekken om zich te verstoppen
                  Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
                  Vergeet niet te kijken op mijn site!
                  http://birdbreeder.simpsite.nl/

                  Opmerking

                  Working...
                  X