Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gedroogde insekten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Gedroogde insekten

    Graag zou ik wat informatie willen opbouwen aangaande * gedroogde insekten *
    Meng dit NML al verschillend jaren onder mijn zelf samengesteld eivoer , een ding stoort mij enorm en dat is dat hoog % gedroogde garnaaltjes .
    Zat over enkele jaren terug meer %van die gedroogde zwarte watervliegjes in , spijtig genoeg nu niet meer !
    Heeft iemand hier ervaring mee?
    GRT

  • #2
    grappig

    ik was vorig jaar in Amerika, bij mono lake, en daar barste het van die zwarte vliegjes. er waren vele meeuwen ze aan het eten. ook was er van bekend dat de native americans deze vliegjes verzamelde en op at. leek mij niet zo lekker, want de combinatie met het zoute water en de vliegjes gaf een behoorlijke stank.

    [IMG][/IMG]
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      ik ben er geen voorstander van vind dat het stinkt ,en welke vogel eet er nu vis?
      zou het mss.kunnen zijn dat die kleine garnaaljes eigenlijk ondermaatse vis is die eigenlijk niet mag worden gevangen?
      weet ik niet zeker heb het ook maar horen vertellen.
      grtn;

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door gors
        ik ben er geen voorstander van vind dat het stinkt ,en welke vogel eet er nu vis?
        zou het mss.kunnen zijn dat die kleine garnaaljes eigenlijk ondermaatse vis is die eigenlijk niet mag worden gevangen?
        weet ik niet zeker heb het ook maar horen vertellen.
        grtn;

        Opmerking


        • #5
          u heeft gelijk geef ze maar verse garnaaltje mss.wel eerst pellen.
          grtN;

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door gors
            u heeft gelijk geef ze maar verse garnaaltje mss.wel eerst pellen.
            grtN;

            hier word bv. een beetje uiteen gezet wat er met vis (koolvis) zoal gedaan word of wat men er mee wilde bereiken .

            lees ook wat er verteld word over garnaaltjes en hun toevoeging in/op een bepaald voer ,bijna nihil in gedroogde vorm.
            kan je die garnaaltjes ook "vers"kopen? jazeker ( hetzij moeilijk maar het kon toen).
            worden deze dan ook gegeten als je ze aanbood in een bakje met een dun laagje water door bv baardmannetjes ? jazeker.



            maar voor bv. de kweek met scharellaars hoef je de( ander soortige) garnalen niet te pellen ( de vers ingevroren kleine rode garnalen van de A.H gaan b.v. in 1 opgooi en slik beweging naar binnen, was voor mij een goed alternatief voor hetgeen waaraan de vogels gewend waren ) .

            paar foto's van eigen vorkstaart scharrelaar kweek in eigen voliere's :



            ff dhr Henk dietz mailen
            via deze link : http://www.vogelparkruinen.nl/www.vo...rk_Ruinen.html ( als je hem niet persoonlijk ken).
            en vragen wat hij voor de opkweek van zijn (diverse ) scharrelaars gebruikt , vraag hem dan specifiek welke garnalen zijn broer vangt en welke dus gegeven werden/worden.
            diverse andere soort vogels eten graag garnalen echter is dat een zeer duur alternatief als je verijkking /variatie van dieet wilt bekomen.

            mvg

            Opmerking


            • #7

              Opmerking


              • #8

                Opmerking


                • #9
                  Heb hier alle insecteneters <ook de mexicana> op een zelfgemaakt eivoer, patee en voldoende gevoerde meelwormen.De patee wordt bijna niet gegeten.

                  mvg eddie

                  Opmerking

                  Working...
                  X