Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Vragen.


  • #2
    ik vind de kooi klein te klein voor een valk parkiet.
    dat de gras parkiet wil treden kan geen kwaad.
    fruit sinas appel appel rozebottels enz wat het grit maagkiezel betreft is het goed dat je dat aanbied voor het vermalen van het voer hebben ze dit nodig het minaraalblokje is ook goed en wat er op de bodem ligt is minder belangrijk als de ontlasting maar snel indroogt .

    Opmerking


    • #3
      Foto om het duidelijker te maken.

      Rozenbottels.. Geen idee dat ze dat aten.

      Opmerking


      • #4
        vliegen de vogels bij je als een helicopter dan heb ik niets gezeg over je kooi maar naar mijn inschatings vermogen kunnen ze alleen klauteren van gaas naar tak echt even de vleugels strekken is er niet bij in je kooi,ik zou de kooi plat leggen kan de valk twee slagen maken mischien een idee

        als je op de bodem een steene pik pot van de duiven neer zet slijten de nagels van zelf ook kun je speciaale stokken kopen van steen die dit doen of gewoon een baksteen

        Opmerking


        • #5
          De vogels kunnen vliegen in de kooi.
          Maar wanneer ik thuis ben, kunnen ze altijd buiten de kooi komen. In mijn kamer kunnen ze voldoende vliegen.
          Een nog grotere kooi is niet nodig en een aanslag op mijn portemonnee.

          Ik ben van plan om een theropeutische stok te kopen. Volgens de beschrijving slijt dat ook de nagels. Maar nu is het probleem er nog.

          Opmerking


          • #6
            bedoel je de oversexste grasparkiet hiihhi die maak geen kans en laat hem maar wat klieren bij de valk je hoeft geen jongen er van te verwachten kan geen kwaad

            Opmerking


            • #7
              Een keer was het wel ernstig.
              De valkparkiet reageerde opeens agressiever dan normaal. Grasparkiet moest buiten de kooi gaan slapen, omdat hij anders werd geslagen. Maar dat was zijn eigen schuld.

              Het zijn allebei mannetjes, dus er is inderdaad geen kans op jongen.
              Maar een valkparkiet en een grasparkiet zouden toch nooit jongen kunnen krijgen?

              Anders krijgen we grasparkieten met een kuif en rode wangen...

              Opmerking


              • #8
                zeg nooit nooit
                paul de leeuw heeft toch ook kindere hihihhiii

                Opmerking


                • #9
                  Haha, inderdaad. Alles is mogelijk.

                  Opmerking


                  • #10
                    Zolang de vogels en vooral de valkparkiet dagelijks uit de kooi mogen zijn de afmetingen klein maar acceptabel. Maar indien ze niet dagelijks eruit mogen is deze kooi absoluut te klein. Een valkparkiet heeft een spanwijdte van ongeveer 40 cm tel uit wat hij/zij voor ruimte heeft. En zoals Eric al aan geeft een vogel is geen helikopter de hoogte van een kooi is veel minder van belang dan de lengte en de breedte.
                    M.v.g. Sepke

                    Opmerking


                    • #11
                      Je hebt voldoende in je kooi hangen je kunt evt. nog oestergrid zonder koolstof in een bakje aanbieden. Beukensnippers als bodembedekking is ook perfect dit heeft een lekkere geur en stoft niet.
                      M.v.g. Sepke

                      Opmerking


                      • #12
                        Kijk maar eens op deze site: http://www.valkparkiet.com/nl/files/...g.htm#Groenten
                        M.v.g. Sepke

                        Opmerking


                        • #13
                          Kun je een foto maken v.d. nagels en hier plaatsen?
                          M.v.g. Sepke

                          Opmerking


                          • #14
                            In de boeken die ik heb gelezen, zijn er kleinere kooien aangeraden.
                            Deze kooi was ook eerst van een roodstaart papegaai geweest. Die is 20(?) geworden en is gestorven. Toen werd de kooi aan mij gegeven, omdat ik eerst wel een te kleine kooi had. De vogels mochten toen ook de hele dag buiten de kooi.

                            De vogels zitten minstens drie uur buiten de kooi. De grasparkiet misschien wat minder, omdat hij de kooi niet uitwilt.
                            Ik zie veel mensen met een parkietje in een kooi van 30x10x20 en het parkietje fladdert en klimt vrolijk rond.

                            De kooi is echt geen probleem, mensen.

                            Wanneer de valkparkiet morgen uit de kooi is, zal ik een foto maken van de nagels.

                            Opmerking


                            • #15
                              Een parkietje in een kooi van 30x10x20 is gewoon niet goed. De vogel zal wel fladderen en klimmen maar dat de parkiet ook vrolijk is lijkt mij verre van dat. Er kunnen wel maten gegeven worden maar dat zijn minimale eisen. Een echte vogelliefhebber gaat hier ruim boven zitten.
                              M.v.g. Sepke

                              Opmerking

                              Working...
                              X