Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vuurwerk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Vuurwerk

    Hallo
    Ik had een vraag over vuurwerk ik woon in een druke buurt met veel vuurwerk
    Moet ik nou oudejaarsavond een lampje laten branden voor als de vogels druk gaan vliegen of zal het meevallen heb er nog geen ervaring mee

    Groetjes marco

  • #2
    Hallo Marco.

    Hierover zijn de meningen verdeeld en er is al aardig wat over gediscusieerd. Het onderwerp is meermalen aan de praat gekomen. Mogelijk helpt de zoekfunctie je een beetje.

    Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

    Opmerking


    • #3
      Hoi,

      Vragen over vuurwerk keren jaarlijks terug op dit en andere fora. Ook de antwoorden zijn vaak uiteenlopend van niets doen tot allerlei handelingen.

      Wat de beste actie is, is moeilijk te bepalen als er niets met de vogels is gebeurd dan zal de vogelhouder roepen dat zijn actie een goede was. Maar de omstandigheden zijn zo verschillend bij de diverse vogelhouders dat dit moeilijk te vergelijken is. Zoals de mate van (knal)vuurwerk wat in de buurt afgestoken wordt enz.

      Ik kan alleen aangeven wat ik persoonlijk doe met mijn valkparkieten. Deze zitten s'nacht altijd binnen in het binnenverblijf waar ik het raam tijdens die dagen verduister verder gaat de tl verlichting wel op de normale tijd uit maar blijft een 40 watt lamp branden. Deze lamp gaat normaal een half uur na de tl verlichting uit om schemer na te bootsen. Nu gaat deze lamp om 3 uur s'nachts pas uit waarna er alleen een nachtspotje brandt. Verder staat er een radio in het binnenverblijf die ook tot ongeveer 2 uur blijft spelen. Mensen die niet in een stad wonen zullen waarschijnlijk minder of geen maatregelen treffen, maar hier lijkt het op oudjaarsdag en bij de jaarwisseling wel oorlog. (helaas)
      M.v.g. Sepke

      Opmerking


      • #4
        Ik laat s nachts ook de schemerlamp aan.
        heb deze nu zelfs al aan want ze schieten hier snacht nu ook
        en ben toch bang dat ze zich rotschrikken.
        Verder doe ik geen radio of verduistering van de ramen.

        gr. Ben
        Groeten, Ben

        Opmerking


        • #5
          Ik heb het meerdere malen gelezen dat een vogel meer schrikt van lichtflitsen dan van geluid.
          Misschien zijn er mensen op dit forum dit dat kunnen bevestigen?
          M.v.g. Sepke

          Opmerking


          • #6
            Hier kruipen de vogels 's nachts allemaal weg in de beplanting of ze gaan in het nachthok. Geen speciale maatregelen, ze schrikken vast wel, maar ik heb nog nooit problemen gehad.



            Frenk, ik heb op mijn site even een link gemaakt naar de erg fraaie site houtse-valkparkiet. Wat een mooie foto's!
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              Ik laat sowieso altijd een nachtlichtje branden van 3 Watt. Ik heb verschillende jaren wel eens om het hoekje gekeken in het vogelverblijf en heb me er steeds over verbaasd dat ze gewoon rustig op stok zitten te slapen. Ze lijken er totaal niet van te schrikken. Ik heb het dan over prachtvinken.

              Opmerking


              • #8
                Even off topic,

                Ton, leuk dat je een link naar onze internetpagina op jouw site hebt geplaatst. Overigens moet ik wel vermelden dat de foto's door mijn vrouw genomen zijn. De site maken is dan weer meer mijn bijdrage.
                M.v.g. Sepke

                Opmerking


                • #9
                  'Vliegde ik?'
                  -'Nee, je valde.'

                  Opmerking


                  • #10
                    Bedankt voor de info ik denk dat ik toch een klein lampje die nacht laat branden
                    Mvg marco

                    Opmerking


                    • #11
                      Extra (nacht)lamp kan altijd he.
                      Een lamp op baterijen (een simpele zaklamp) ,kan een goede eenmalige oplossing zijn.

                      Opmerking

                      Working...
                      X