Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Glosterkanaries

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Glosterkanaries

    Jo

  • #2
    Lijkt me beter in stappen van een half uur per week het licht opvoeren naar 16 uren.
    Hoeveel uren licht heb je nu al?
    Het kan natuurlijk wel, in 1 stap naar het gewenste aantal uren.
    Maar het kan natuurlijk ook verkeerd uitpakken, en je vogels vallen in de rui!
    Dan is dus je gehele kweekseizoen naar de vaantjes.

    De glostermannen zijn in de regel goede vaders.
    Ik zou ze per koppel opkooien bij 12.30 uren, en 14 dgn. later de nesten.
    Dan kan de man met de jongen met 23 dgn. in een andere kooi geplaatst worden, zodat de pop met de volgende ronde kan beginnen.

    Ik heb heb 5 srt. postuurkanaries, en doe het op bovenstaande manier.

    sportgroeten
    Jan

    Opmerking


    • #3
      Kleine kooien (TT kooien) voor mannen alleen tijdens of ter voorbereiding van de TT, een grote kooi waarin een vogel kan vliegen is veel beter zeker voor een gloster. Kun je ze ook samenhuisvesten waardoor ze afleiding hebben.

      Als je het licht ineens opvoert moet er minimaal een lichtsprong van 3 uur in zitten. Ikzelf ga naar 15 uur (in maart) omdat ik ongeveer op 10-11 uur licht per dag zit in de rusttijd. Het beste kun je de mannen het dichtste bij het licht zetten en de poppen het verst weg, normaliter dus onder: niet alleen het aantal uren licht doet er toe maar ook wel in geringere mate de intensiteit van het licht. Wat ik dit jaar zelf ga uitproberen is gewoon een lampje extra aan het gaas van de mannenkooien hangen en die alvast 2 weken op 15 uur laten branden. 2 weken voorsprong is voldoende.

      Opmerking


      • #4
        Het licht staat momenteel op 10 uur. Dat zou dan in januari naar 14 uur moeten en daarna geleidelijk ophogen tot circa 16 uur.
        Het heeft ook niet onze prioriteit om de vogels zeg maar het voorjaar in te duwen. Ook al omdat wij momenteel de ringen nog niet binnen hebben en mogelijk kan dat nog 4 weken duren. Mijn bedoeling is om het licht uit te breiden als de ringen binnen zijn.
        En dat toch in wat stapjes.
        Jo

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door florino
          Kleine kooien (TT kooien) voor mannen alleen tijdens of ter voorbereiding van de TT, een grote kooi waarin een vogel kan vliegen is veel beter zeker voor een gloster. Kun je ze ook samenhuisvesten waardoor ze afleiding hebben.

          Als je het licht ineens opvoert moet er minimaal een lichtsprong van 3 uur in zitten. Ikzelf ga naar 15 uur (in maart) omdat ik ongeveer op 10-11 uur licht per dag zit in de rusttijd. Het beste kun je de mannen het dichtste bij het licht zetten en de poppen het verst weg, normaliter dus onder: niet alleen het aantal uren licht doet er toe maar ook wel in geringere mate de intensiteit van het licht. Wat ik dit jaar zelf ga uitproberen is gewoon een lampje extra aan het gaas van de mannenkooien hangen en die alvast 2 weken op 15 uur laten branden. 2 weken voorsprong is voldoende.
          Dus als ik het goed begrijp heb je de mannen en vrouwen in een ruimte en de mannen komen het korst bij het licht? Dat zou bij ons inderdaad een optie zijn.
          Jo

          Opmerking

          Working...
          X