Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Maken van nest

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Maken van nest

    Hallo medeforummers,

    Even een vraagje, ik heb nog niet zo heel veel ervaring met vogels, maar nu heb ik buiten de kweekooien een kooitje in de schuur waar een man en pop in zit.

    Pop is 3 jaar en de man 9 maand..Nu heb ik er vorige week een nestje aan de buitenkant aan gehangen en er nestmateriaal in gegooid.

    Nu is de man die 9 maand is een nest aan het bouwen.
    Gebeurd dit vaker,of hoort dit nu niet bij een man van 9 maand.

    Gr johannes

  • #2
    ben je wel zeker dat het een mannetje is?

    en is het echt bouwen of gewoon wat rondvliegen met nestmateriaal?


    mvg

    Opmerking


    • #3
      Johannes, Ik ga ervan uit dat de vogels in de schuur langer licht krijgen dan dat de natuur nu zijn lampje aan heeft staan ?

      Als de vogels op 15-16 uur zitten zou het kunnen dat de man alvast gaat beginnen met het nest of in ieder geval rondvliegt met nestmatriaal.

      Zitten de vogels in de schuur maar zonder extra bijverlichting dan is dat nest zinloos en adviseer ik je eerst om even wat te speuren op dit forum en op het net om te weten hoe het kweken met vogels (kanaries) werkt.
      http://wiggel.skyrock.com/

      Opmerking


      • #4
        @birdy

        Ja weet zeker dat mannetje is..Fluit als een tierelier..En ja hij zit echt met het nestmateriaal in het nest...ziet er welliswaar niet uit maar toch.

        @wiggel

        Idd ziten ze in de schuur waar 15 uur verlichting is...dit is de laatste weken opgebouwd voor de andere vogels waar ik mee wil kweken..

        Deze 2 vogels heb ik 2 weken terug gekregen en zitten in een kootje die je normaal binnen hebt, en zijn eigenlijk meteen in 15 uur ligt gezet.

        Denk zet er een nestje aan kijken wat t word hahaha.

        Opmerking


        • #5
          Als je ze meteen op 15 uur zet zal het meestal een goede 3 weken duren eer ze broedrijp zijn, de man gaat hierbij sneller in conditie komen dan de pop.

          Mijn advies, zet ze even appart en op het moment dat de pop aan het nest begint zet je de man erbij.
          http://wiggel.skyrock.com/

          Opmerking


          • #6
            @wiggel

            Sorry voor de late reactie, ben een paar dagen ziek geweest en even geen zin in de pc gehad..

            De man had inmiddels het nest al half gebouwd, nu zitten er ook al 2 eitjes in hhahaha..De pop zit ook al te broeden.

            Zie wel wat er van komt, of het wat word of niet..

            Opmerking


            • #7
              Hi Johannes.

              Als je niet gericht kweekt en zo maar een beetje aanrommelt en "Zie wel wat er van komt, of het wat word of niet.." waarom dan niet gewoon wachten op het voorjaar met kweken?

              Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

              Opmerking


              • #8
                @casehulsebosch

                Deze vogels heb ik pas gekregen... ik laat ze gewoon gaan..Komt er iets uit dan doe ik ze in de buitenvlucht.

                Met mn eigen vogels waar ik mee kweek doe ik dit natuurlijk niet..Daar heb ik het hele programma mee afgewerkt en komen morgen of zaterdagochtend bij elkaar in.

                Opmerking


                • #9
                  Ik denk toch Johannes dat je ze niet alleen maar gewoon hun gang hebt laten gaan, maar ze ook te veel licht hebt gegeven voor deze tijd van het jaar.

                  Opmerking


                  • #10
                    reactie op wiggel

                    wiggel misschien heb ik het mis maar ik dacht dat de man later in kweekconditie kwam dus eerder op volle lichturen moest gezet worden maar misschien heb ik het mis en begrijpen we mekaar niet goed althans dat is mijn ervaring.

                    Opmerking


                    • #11
                      @Krien

                      Ik heb ze idd meteen in 15 uur ligt gezet..Maar deze kanaries komen bij mensen weg die ze in de woonkamer hadden staan dus denk ik dat het niet veel uitmaakt..

                      Opmerking

                      Working...
                      X