Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuwe voliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • nieuwe voliere

    Hello iedereen,
    Mijn eerste bericht en meteen maar met de deur in huis vallen.
    Na de winter ben ik van plan om een voliere te bouwen zoals de foto links boven(http://issuu.com/mhsbvba/docs/fotobo...enbouw/7#share)met links voor exoten(ongeveer 7mx1,5m a 2m) en rechts voor parkieten(ong.3mx1,5m a 2m).Geen deuren in de vlucht,nachthok zou dan dienst kunnen doen als sluis en als opslag.Vogels kunnen niet bij elkaar uit de twee volieres.
    Ben er nog niet uit in welk materiaal ik de voliere zou maken in hout,alu of met vierkante palen gemaakt van gerecycled kunststof.(is in verschillende kleuren te verkrijgen)
    Als je rond de kunststof(of houten) palen volieredraad zou doen(waar de vogels aankunnen) is het dan mogelijk deze ook te gebruiken bij de parkieten?Draad moet langs buitenzijde,zou van de palen 0,5 of 1 cm afzagen in de lengte,draad ertegen en dan het afgezaagde deel er terug opvijzen.


    Grtz
    Eddy
    Grtz
    Eddy

  • #2
    het ligt eraan hoe groot jouw portomonnee is. als je aluminium kan betalen is dat soms mooier, beter te onderhouden, strakker en minder werk.

    maak je hem van hout, wat ik persoonlijk mooier vind, zou ik het gaas aan de binnenkant doen. zeker bij parkieten, want die vreten overal aan, en het is beter schoon te houden. wat jij wil, een plak er afzagen, gaas er tussen, en de plak er weer op. kan wel met hout, met kunststof word dat lastiger.

    wel een mooie klus wat jij wil.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      In aluminium kun je heel eenvoudig gaatjes maken voor popnagels, dat lijkt mij een stuk gemakkelijker.
      Voor dit model zou ik zelf aluminium gebruiken, omdat je met hout (veel en veel dikker) erg veel zicht verliest.

      Nog een laatste tip, gebruik zwart gaas, dat scheelt echt enorm in het doorzicht.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Ik had voorheen een houten voliere, nu sinds kort een van aluminium.
        Deze bevalt super goed, ook wat betreft schoonmaken enz.
        Zelf heb ik geen kromsnavels, maar denk dat alu beter bestand is tegen deze knagers.
        Het kost idd. wat, maar ik vind het een aanrader.
        Groetjes Esther

        Opmerking


        • #5
          nog even op de site van die voliere bouwer gekeken, er staan wel erg mooie bij hoor. als ik de ruimte en de poen had, zou ik het wel weten.
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

          Opmerking


          • #6
            Ik weet niet welke en hoeveel exoten je wilt gaan houden, maar ik zou het omdraaien denk ik. 7m voor de kromsnavels en 3m voor de exoten.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door wtzze
              Ik weet niet welke en hoeveel exoten je wilt gaan houden, maar ik zou het omdraaien denk ik. 7m voor de kromsnavels en 3m voor de exoten.
              Grtz
              Eddy

              Opmerking


              • #8
                Ik heb de ervaring dat een lange smalle voliere(ren) mij vogels het leven hebben gekost de ren van 7 m vind ik veel te lang, ik heb er neaphema's in en die vliegen wel zo snel dat ze vaak niet uitkomen aan het einde , mijn , ik zeg dus mijn advies, maak niet zo'n lange voliere beter zou zijn 7 m + 3 m = 10 m dan zou ik ze delen ieder 5m maar eerlijk gezegt vind ik 5m ook nog te lang.

                maar zo denk ik er over.

                succes.

                Opmerking


                • #9
                  Ben al hier en daar gaan kijken en er waren erbij die gaas van 12,5x25 aanbevolen ,die kan je dan zowel gebruiken voor exoten en parkieten.Wie heeft daar ervarlng mee?
                  Denk ook dat ik het nachthok anders ga maken,kwestie van de euros
                  Grtz
                  Eddy

                  Opmerking


                  • #10
                    Grtz
                    Eddy

                    Opmerking


                    • #11
                      Mooi Eddy, kan niet wachten op de foto's

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Eddy

                        Zou misschien aan dode olijfbomen kunnen geraken om bij de parkieten te zetten,doen of niet?
                        zeker doen, waarom niet? nou als de voor de prijs weggaan van levende olijfbomen, dan niet

                        Opmerking


                        • #13
                          Eindelijk beter weer

                          Gisteren en vandaag boordstenen gezet en kabel voor electriciteit voorzien,moet nog tegels leggen in het nachthok waar ook 3 waterafvoerputjes worden voorzien zodat het hok kan geschuurd worden of uitgespoten met een hogedrukreiniger.
                          Nog de juiste maten doorgeven en de voliere kan gemaakt worden.
                          Grtz
                          Eddy

                          Opmerking


                          • #14
                            fotos



                            Grtz
                            Eddy

                            Opmerking


                            • #15
                              Een leuk begin Eddy.
                              Dat gaas van 12,5 x 25 zou ik persoonlijk niet kiezen voor tropen.
                              Een beetje aan de late kant misschien, maar is zeker sterker (dikker) gaas te verkrijgen in kleinere maaswijdtes wat dus ook geschikt is voor veel kromsnavels.

                              mvg. Eelke

                              Opmerking

                              Working...
                              X