Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 20 van de 20

Onderwerp: Broedkooi Kast

Stamgast peerpm's Avatar
    Thanks
    5
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Birdhouse Bekijk Bericht
    Hallo Peer,

Ik heb, nagenoeg, al jouw tekeningen bekeken en ben behoorlijk onder de indruk. Genoeg stof om over na te denken om toch zelf weer de hamer op te pakken.

Over de achterwand heb ik eigenlijk nog een vraag. Op jouw tekening staat dat jij hier ook meubelpanelen voor gebruikt.Word de constructie dan niet te zwaar? en creëer je dan niet extra naden.

Groet,

Edwin
    Afhankelijk of de kast staat of deze hangt is dit inderdaad een punt. Reden voor de meubelpaneel is dat dit vrij makkelijk voorhanden is. De materialen waar populier overspreekt zijn toch wat lastiger verkrijgbaar. Een ideale achterwand kan ook lakboard zijn (wit) dit is maar 3,6 mm dik.

Een andere reden van een (stevige) achterwand kan zijn de constructieve waarde. In de tekening op een maatvoering van 1800 mm is de achterwand natuurlijk wel van belang om de planken over de volle breedte mede te kunnen dragen. (zie ook opmerking van ben86). je doet dit door een 3,5*70 mm schroef via de achterwand in de planken te draaien.

Suc6,

Peer

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peerpm Bekijk Bericht

Een andere reden van een (stevige) achterwand kan zijn de constructieve waarde. In de tekening op een maatvoering van 1800 mm is de achterwand natuurlijk wel van belang om de planken over de volle breedte mede te kunnen dragen. (zie ook opmerking van ben86). je doet dit door een 3,5*70 mm schroef via de achterwand in de planken te draaien.

Suc6,

Peer
    Klopt helemaal. was zelf van plan een kast te bouwen met binnenmaat van +/- 2000 mm (5 x 40x40x40, 3 lagen,met schuif met onderin 2 x uitvlieg kooien). Op de door jou omschreven wijze speelt de uiteindelijke breedte nagenoeg geen rol. Zal nog eens pen en papier erbij pakken en e.e.a. uittekenen. Zal wel niet zo strak worden als jouw bouwtekeningen haha

Gr,
    Edwin

Stamgast peerpm's Avatar
    Thanks
    5
    Maak idd maar eens een schetsje, eventueel foto erbij en het materiaal dat je wilt gaan gebruiken dan kan ik wellicht tekening van maken.

Suc6,

Peer

Hoi peer,

Dit zou helemaal geweldig zijn. Mijn scanner heeft echter de geest gegeven. Ik heb nu, met een beetje 'knip en plakwerk' van jouw bestaande tekening een voorbeeld in Excel gemaakt. Hierin staan ook de maatvoeringen, materialen etc. vermeld.

Ik heb problemen met het uploaden van het Excelbestand. Deze zal ik jou proberen toe te sturen in een PB.

Ik hoop dat het voor jouw duidelijk is (overbodige opmerking natuurlijk gezien jouw eerdere bouwtekeningen).

Mocht je nog vragen hebben kun je mij dit ook via een PB sturen.

Alvast bedankt voor de moeite die jij wilt nemen,

Edwin

Lid
    Thanks
    0

Front

Welke maat hebben de fronten?
    Wil namelijk dezelfde kooi maken maar met 6 kooien en met fronten die 50 hoog zijn

Weet niet of Peer gaat reageren, want die is sinds mei helaas niet meer actief op het forum.

Als ik de afmetingen bekijk gaat het om voorfronten van 60x40. Gezien de totale lengte gebruikt hij er drie om een rij.

Als ik de kooi zou nabouwen zou ik er rekening mee houden dat het niet gaat doorhangen als de tussenschotten eruit zijn.
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Stamgast
    Thanks
    6
    Volgens mij heeft Hans gelijk 40 x 60 fronten,
    Je zal de maatvoering op deze fronten moeten aanpassen
    en ik sluit me helemaal bij de kantekening aan, let op het doorhangen!!

groeten, Ben

Junior lid
    Thanks
    0

Bouwtekening TT kooi

Geachte heer Peer,

Heeft u voor mij een bouwtekening van een universele TT Kooi

ik wil dit graag zelf maken

peter

Deze kon je vroeger bij de bond opvragen,misschien nu nog.
    Even een mailtje eraan wagen?

Zou ook even kijken of het rendabel is,ze zijn niet zo duur en de kooien in kunststof dacht ik nog goedkoper.
    Tweedehands zijn er ook nette te verkrijgen.
    Mvg,
    Kingfisher.

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    461
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Forum Rechten