Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zaadmengeling verschralen/verrijken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • zaadmengeling verschralen/verrijken

    Hallo allemaal.
    Een vraag voor de kenners;als ik de zaadmengeling voor mijn postuurkanaries, zonder raapzaad ,(Teurlings 216) ga vermengen met onkruidzaad in verhouding 10:1,
    wordt de mengeling dan vetter of schraler?
    Gr.Jaap.

  • #2
    Hangt van het vetgehalte van de onkruidzaden af.

    Opmerking


    • #3
      "Onkruidzaden" is een heel ruim begrip, je zou echt eerst de samenstelling precies moeten kennen voor je deze vraag kunt beantwoorden.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door jklijn
        Hallo allemaal.
        Een vraag voor de kenners;als ik de zaadmengeling voor mijn postuurkanaries, zonder raapzaad ,(Teurlings 216) ga vermengen met onkruidzaad in verhouding 10:1,
        wordt de mengeling dan vetter of schraler?
        Gr.Jaap.
        De zaadmengeling Teurlings 216 is al vrij schraal, Jaap. Ik dacht zoiets
        als 13% ruw vet.
        Je kan natuurlijk altijd als versnapering wat onkruidzaad geven.

        Het beste is natuurlijk het voedsel te rantsoeren en dan wel elke dag te voeren.
        Vr.groeten van
        Antoni





        homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

        Opmerking


        • #5
          vogels die te vet zijn moeten kunnen vliegen ,nee elke vogel moet kunnen vliegen .
          grtn.

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              Dat je uw kanaries te vet of niet te vet aan het voeren bent, hangt af van de volgende vraag : wat is het doel dat je voor ogen hebt ?

              En, in onkruidzaden heb je ook vette- en niet-vette zaden.

              Het kweken van postuurkanaries en dit met het doel om te scoren op tentoonstellingen, volgt de voedingsregels niet, zoals die gelden bij kleurkanaries, exoten enz... Je zou uw zaadmengeling, quasi voedingscomponenten, moeten afstemmen op het type postuurkanarie dat je kweekt.

              De echte topT.T.'ers weten dat.

              Opmerking


              • #8
                Hangt af,zitten je vogels te vet of niet?hebben ze genoeg ruimte om te vliegen of niet?Zitten ze buiten of niet?Wanneer worden ze verwacht te kweken?
                Ik denk wanneer je vogels te vet zijn je best minder ei-of krachtvoer zou kunnen geven zaadmengeling lijkt mij ok,groenvoer kan altijd .
                grtn.

                Opmerking


                • #9
                  Af en toe een vogel in de hand nemen en even naar de kleur van de huid op de buik kijken, geeft ook al duidelijkheid. Zie je echt een gele laag, dan is een vogel vet, is het mooi "vleeskleurig", dan is het een gezonde kleur.
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

                  Opmerking

                  Working...
                  X