Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

Onderwerp: Lori van de blauwe bergen

Junior lid
    Thanks
    0

Question Lori van de blauwe bergen

Goede avond,
    Kunnen jullie mij helpen aan antwoorden/ informatie over lori's van de blauwe bergen welke ik niet kon vinden op het internet.
    Ik heb totaal geen verstand nog van deze vogels, waardoor de vragen mogelijk wat klungelig kunnen zijn. Wel heb ik jaren kleine exoten gehad, maar dit is niet te vergelijken.
    Ik heb de volgende vragen:
    - Kan er bij een koppel lori;s een koppel kleine exoten? En blijven dwergkwartels ook heel?
    - Welk gaas dient er minimaal toegepast te worden, en wat juist niet? dubbeltjesgaas of 19x19 / geplastificeerd / gaastdikte ed.
    - Julie ervaring m.b.t. lawaai met het houden van een enkel koppel?
    - Worden de ouders snel verstoord tijdens het broeden zodat ze stoppen?

Indien jullie nog tips hebben of informatie uit ervaring, ben ik hier zeer benieuwd naar.

Alvast bedankt!!

Stamgast van Tuijl's Avatar
    Thanks
    43
    om eerlijk te zijn had je wel iets verder mogen kijken, het (nu) op één na laatste topic dat hier was gestart is deze: http://vogelcafe.nl/showthread.php?t=17550 daar staat wel het een en ander en tja op internet gevonden...

Junior lid
    Thanks
    0
    Het voorgaande onderwerp met bijbehorende links ben ik inderdaad al tegen gekomen, echter heb ik hier niet de specifieke antwoorden gevonden. Wie kan mij er wel aan helpen??

Thanks
    43
    wat had Gerrit dan geantwoord op jou vragen? bericht #4 in dat topic die aanbied mensen met vragen te helpen, en hij heeft een koppel blauwe bergen.

natuurlijk kan je ook de mensen van die betreffende sites mailen of bellen.

Junior lid
    Thanks
    0
    Mijn idee van een forum is het samenbrengen van informatie en het delen van ervaringen en meningen, zodat meerdere mensen die hier naar zoeken het eenvoudig kunnen vinden en gebruiken. Klaarblijkelijk en helaas ziet u dit dus niet of anders. Echter zijn hiermee mijn vragen nog onbeantwoord, iemand?

andre 44
    Guest
    wat dacht je van deze
    http://vogelproblemen.nl/Lori%20van%...e%20bergen.htm
    is denk ik wel duidelijk ook de eigenaar van deze site is hier op vc

Thanks
    43
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pluum Bekijk Bericht
    Mijn idee van een forum is het samenbrengen van informatie en het delen van ervaringen en meningen, zodat meerdere mensen die hier naar zoeken het eenvoudig kunnen vinden en gebruiken. Klaarblijkelijk en helaas ziet u dit dus niet of anders. Echter zijn hiermee mijn vragen nog onbeantwoord, iemand?
    ?, de mensen die ik daar aanwijs dat zijn kwekers van de soort waar jij vragen over hebt, wie kan de vragen beter beantwoorden dan die kwekers? hier op dit forum zit zo ver ik weet (op die Gerrit na) maar 1 kweker van die lori's.

Senior lid
    Thanks
    5
    Lories kweken, algemeen bedoeld, is een vak apart. Zowel voedingstechnisch, als wat betreft ziekten, zijn er weinig vergelijkingspunten/overeenkomsten met de graaneters, die je hebt vermeld.

Daarbij komt nog dat deze vogels overwegend nogal prijzig zijn.

Dat je er geen ervaring in hebt, is op zichzelf geen probleem, maar dan zou ik toch maar eens eerst met enkele kwekers een afspraak maken, dat je eens langs mag komen, om het allemaal eens in "real time" te bekijken en van gedachten te wisselen.

Omdat de kweek en de verzorging, technische kennis vereist, zijn er ook niet zoveel vogelartsen die je kan aanspreken, mochten de vogels ziek worden.

Ik ken parkietenkwekers (parkieten = graaneters), die vrij moeilijke soorten kweken, al meer dan 40 jaren, en die niet aan een ernstige lorikweek durven beginnen. Ook ik begin er niet aan.

Dus, hier moet je het gezegde : "verzint, eer je begint" wel erg letterlijk nemen.

Op een schaal van tien, zou ik de moeilijkheidsgraad op acht kwoteren.

andre 44
    Guest
    ik weet wel 2 kwekers wil ze wel even een pb sturen of zij contakt met je willen opnemen.
    zitten ook hier op het vc

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten