Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lori van de blauwe bergen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Lori van de blauwe bergen

    Goede avond,
    Kunnen jullie mij helpen aan antwoorden/ informatie over lori's van de blauwe bergen welke ik niet kon vinden op het internet.
    Ik heb totaal geen verstand nog van deze vogels, waardoor de vragen mogelijk wat klungelig kunnen zijn. Wel heb ik jaren kleine exoten gehad, maar dit is niet te vergelijken.
    Ik heb de volgende vragen:
    - Kan er bij een koppel lori;s een koppel kleine exoten? En blijven dwergkwartels ook heel?
    - Welk gaas dient er minimaal toegepast te worden, en wat juist niet? dubbeltjesgaas of 19x19 / geplastificeerd / gaastdikte ed.
    - Julie ervaring m.b.t. lawaai met het houden van een enkel koppel?
    - Worden de ouders snel verstoord tijdens het broeden zodat ze stoppen?

    Indien jullie nog tips hebben of informatie uit ervaring, ben ik hier zeer benieuwd naar.

    Alvast bedankt!!

  • #2
    http://vogelcafe.nl/showthread.php?t=17550 daar staat wel het een en ander en tja op internet gevonden...

    Opmerking


    • #3
      Het voorgaande onderwerp met bijbehorende links ben ik inderdaad al tegen gekomen, echter heb ik hier niet de specifieke antwoorden gevonden. Wie kan mij er wel aan helpen??

      Opmerking


      • #4
        wat had Gerrit dan geantwoord op jou vragen? bericht #4 in dat topic die aanbied mensen met vragen te helpen, en hij heeft een koppel blauwe bergen.

        natuurlijk kan je ook de mensen van die betreffende sites mailen of bellen.

        Opmerking


        • #5
          Mijn idee van een forum is het samenbrengen van informatie en het delen van ervaringen en meningen, zodat meerdere mensen die hier naar zoeken het eenvoudig kunnen vinden en gebruiken. Klaarblijkelijk en helaas ziet u dit dus niet of anders. Echter zijn hiermee mijn vragen nog onbeantwoord, iemand?

          Opmerking


          • #6
            Hallo;

            Ik vond op internet bijvoorbeeld dit:

            This website is for sale! allevogels.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, allevogels.nl has it all. We hope you find what you are searching for!




            De Lori van de Blauwe Bergen is een prachtige vogel die ook goed als kameraad in huis gehouden kan worden mits goed opgevoed.
            Met vriendelijke groet:
            Henk.

            Opmerking


            • #7
              wat dacht je van deze
              Lori van de blauwe bergen - Alles over de Lori van de blauwe bergen. Naast de Lori van de blauwe bergen informatie over meer dan 300 kooi- en volièrevogels.

              is denk ik wel duidelijk ook de eigenaar van deze site is hier op vc

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Pluum
                Mijn idee van een forum is het samenbrengen van informatie en het delen van ervaringen en meningen, zodat meerdere mensen die hier naar zoeken het eenvoudig kunnen vinden en gebruiken. Klaarblijkelijk en helaas ziet u dit dus niet of anders. Echter zijn hiermee mijn vragen nog onbeantwoord, iemand?
                ?, de mensen die ik daar aanwijs dat zijn kwekers van de soort waar jij vragen over hebt, wie kan de vragen beter beantwoorden dan die kwekers? hier op dit forum zit zo ver ik weet (op die Gerrit na) maar 1 kweker van die lori's.

                Opmerking


                • #9
                  Lories kweken, algemeen bedoeld, is een vak apart. Zowel voedingstechnisch, als wat betreft ziekten, zijn er weinig vergelijkingspunten/overeenkomsten met de graaneters, die je hebt vermeld.

                  Daarbij komt nog dat deze vogels overwegend nogal prijzig zijn.

                  Dat je er geen ervaring in hebt, is op zichzelf geen probleem, maar dan zou ik toch maar eens eerst met enkele kwekers een afspraak maken, dat je eens langs mag komen, om het allemaal eens in "real time" te bekijken en van gedachten te wisselen.

                  Omdat de kweek en de verzorging, technische kennis vereist, zijn er ook niet zoveel vogelartsen die je kan aanspreken, mochten de vogels ziek worden.

                  Ik ken parkietenkwekers (parkieten = graaneters), die vrij moeilijke soorten kweken, al meer dan 40 jaren, en die niet aan een ernstige lorikweek durven beginnen. Ook ik begin er niet aan.

                  Dus, hier moet je het gezegde : "verzint, eer je begint" wel erg letterlijk nemen.

                  Op een schaal van tien, zou ik de moeilijkheidsgraad op acht kwoteren.

                  Opmerking


                  • #10
                    ik weet wel 2 kwekers wil ze wel even een pb sturen of zij contakt met je willen opnemen.
                    zitten ook hier op het vc

                    Opmerking


                    • #11
                      Op onderstaande link kan je al wat informatie vinden over de verzorging en de kweek van lori's.

                      Opmerking


                      • #12

                        Opmerking


                        • #13
                          Als je wat wil weten over de lories stel ze gerust aan me ik kweek al 18 jaar lories en heb diverse soorten zitten .

                          Opmerking


                          • #14
                            Ik heb geen verstand van lories maar wel buren met een lori van de blauwe bergen. Die hoor je. En niet zo'n beetje . Dus als je erg druk woont zou ik er nog eens goed over nadenken. Wij kunnen elkaar niet meer verstaan als we in de buurt van zijn kooi zijn. Dat gegil is oorverdovend.

                            Maar die vogel is wel tam en zit alleen. En de buren wonen 100 meter verder dus last heb ik er absoluut niet van. Zou zelf echter niet snel zo'n vogel in huis nemen. In de tuin alleen als ik vrij woon. Puur om te voorkomen dat er klachten komen en de vogels alsnog weg zouden moeten.

                            Maar nogmaals, ik heb ze zelf nooit gehad en kan alleen spreken over 1 ervaring met 1 lori die alleen zit in een kooi.

                            Opmerking


                            • #15
                              ik heb een tamme lorie van de blauwe bergen die zit bij valkparkieten en catharina parkieten heb zelf biezonder weinig last van het vogeltje

                              Opmerking

                              Working...
                              X