Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Coloria Papegaai Amadines

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Coloria Papegaai Amadines

    Goedendag iedereen,

    op mijn eerder gestelde onderwerp, welke soort insecten eters, het beste in mijn vogelverblijven zouden passen, heb ik toch maar besloten om mijn tropen aan te houden, tenminste een deel van hen.

    Ik wil paarsgewijs gaan kweken in binnenvluchtjes van 150cm breed x 60cm diep x 200cm hoog.

    Ik heb nu momenteel 3-1 Coloria's (100% natuurbroed) met zicht op een losse pop, welke ik kan overnemen van een andere liefhebber
    De mogelijkheid is er om van 2 vluchten, 1 vlucht te maken van ca. 300cm x 60cm x 200cm hoog.

    Nu is mijn vraag de volgende: Ik weet dat de meest Papegaai Amadines, prima kweken in een kolonie, maar wil dit ook met de Coloria's? Of kan ik toch beste kweken per koppel? En verloopt de kweek net zo, als bij de overige Papegaai Amadines???

    Ik heb eventueel een koppel Forbes Papegaai Amadines, natuurbroed, achter de hand, om de eieren van de Coloria's uit te laten broeden, mocht dit door hun zelf niet willen lukken.

    Ik hoor het graag van jullie!! Alle informatie is welkom!

    Met vriendelijke groet,

    Martijn
    Met vriendelijke groet,

    Martijn Schaufeli

  • #2
    Ik heb ze nooit gehad, dus alle info die ik heb is van anderen, die niet posten op dit forum, dus doe ik het maar ff.
    Deze vogels kunnen gewoon in kolonie, maar dan wel 3-3 of 2-3 en dus niet 3-2. 2-2 moet ook wel lukken denk ik. Je eerst genoemde ruimte is al voldoende. Deze soort papegaaiamadine is wat rustiger dan de andere soorten.
    Een verschil is ook dat de legsels kleiner zijn. 2 a 3 eieren per keer en de jongen vliegen sneller uit(19 dagen gem.).
    De mate van inteelt is zeer hoog, dus hou er maar rekening mee dat er wat eieren niet uitkomen en vogels die niet helemaal 100% gezond/fit te houden zijn.
    Dit is ook de reden waarom ze meestal toch per koppel worden gehouden, om de meest optimale onverwantschap te bewerkstelligen.

    Overigens is het helemaal geen schande om japanse meeuwen te gebruiken voor het grootbrengen, want de kans dat ze het zelf doen is niet zo heel groot.
    Het zou enorm zonde zijn als je de jongen van deze zeldzame vogels verspeelt door ze natuurbroed te proberen.
    Als je een bewezen koppel forbes hebt, kan dat denk ik ook lukken, maar ik weet niet hoeveel de bektekening verschilt.

    Hoe weet je dat je vogels natuurbroed zijn?

    Opmerking


    • #3
      Sytze,

      heel erg bedankt voor je antwoord, waardeer ik enorm!

      Dan, moet ik dus 2-2 gaan doen. Dus jij denkt dat de afmeting 150cm x 60cm x 200cm genoeg is voor 2 koppels???

      Ik weet dat het natuurbroed is, omdat ik ze gekocht heb van een goede kennis van mij uit Italie. Deze kweekt hoofdzakelijk meeuwenbroed, waar inderdaad niks op tegen is nee.
      Maar zo nu en dan ook toch nog een paar natuurbroed jongen heeft.

      Met vriendelijke groeten,

      Martijn
      Met vriendelijke groet,

      Martijn Schaufeli

      Opmerking


      • #4
        Die afmeting is wel voldoende. Het zou natuurlijk beter zijn als je de hoogte als lengte had, vogels vliegen tenslotte het meest horizontaal.

        Succes met de kweek!

        Opmerking

        Working...
        X