Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nog een advies graag (kweken goulds en zilverbekjes)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Nog een advies graag (kweken goulds en zilverbekjes)

    Hallo, ik heb enige tijd geleden advies gevraagd rond de inrichting van onze kamervoliere van 2 meter hoog, 1.50 breed en 0.80 diep. Inmiddels zijn wij onze Staartamadines kwijt, zo ook onze Japanse Meeuwen (beiden koppels naar een voliere van 8 meter breed dus goed terecht gekomen).

    Ik zou graag twee koppels Goulds samen zetten met een koppel Zilverbekjes. Is dit naar jullie idee mogelijk? Of kan het zo zijn dat de Zilverbekjes (vrij onrustige veel vliegende vogeltjes) het broeden van de Goulds verstoren met hun "gefladder"? Dat zou ik graag willen weten voordat ik er uberhaupt aan begin.

    Met dank,

    Merel

  • #2
    3 koppeltjes vind ik te veel in zo'n kleine ruimte, dit helemaal omdat je ook jongen wil gaan hebben van de vogels.

    Ikzelf vind zilverbekjes juist rustige vogeltjes.
    Goulds hebben wij niet dus kan ik je niets over vertellen.

    Groetjes, Chantal.
    http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

    Opmerking


    • #3
      Met deze 3 koppels kweken in deze ruimte kan prima lukken. De zilverbekjes zullen de goulds echt niet verstoren. Het zijn wel makkelijk kwekende soorten, dus de vraag is heb je ruimte om de jongen te houden. Het kan prima zijn dat je in 1 seizoen met die 3 koppels 25 jongen kweekt...

      Opmerking


      • #4
        Wanneer er genoeg nestkasten hangen en genoeg nestmateriaal is verklein je kans dat de zilverbekjes de goulds zullen verstoren. (niet door hun gefladder, maar door bijvoorbeeld het nestmateriaal uit het nest van de goulds te halen of hun nestkast in te pikken)
        In die ruimte kunnen je best 3 koppels van dit soort gemakkelijke / rustige / sociale soorten vogels houden.
        Mochten de zilverbekjes problemen op gaan leveren dan zou je ze alsnog kunnen verwijderen.

        mvg. Eelke

        Opmerking


        • #5
          http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

          Opmerking


          • #6
            bedankt!

            Iedereen weer bedankt. Ik vind zelf bij nader inzien de ruimte te klein voor drie koppels. De Zilverbekjes zijn in deze ruimte toch wat onrustiger dan de Goulds vind ik. Vliegen meer van stok naar stok en hierdoor komen de Goulds ook continu in beweging. Wat grappig is, is dat er altijd een of twee momenten op de dag zijn dat alles stil gaat zitten. Is vaak na het bad en het veren poetsen. De zilverbekjes trekken zich terug in hun nestkastje, de Goulds zitten op het randje van een ander nestkastje.

            Ik wil verder gaan met twee koppels Goulds en de Zilverbekjes een nieuw tehuis geven.

            Opmerking


            • #7
              @ Tal
              Het is altijd maar afwachten of die koppels ook allemaal goed klikken en jongen gaan krijgen.
              Wanneer de jongen zelfstandig zijn kunnen ze eventueel uitgevangen worden en in andere kooi of vlucht geplaatst worden (net zoals Sytze terecht aangeeft).
              Natuurlijk is meer ruimte / minder vogels per ruimte vaak beter (niet altijd, dit is afhankelijk van de soort met de daarbij behorende eigenschappen), maar ik denk dus dat 3 koppels net moet kunnen met deze soorten vogels.


              Goulds zijn meestal niet vervelend naar elkaar of andere vogels.
              (het verplaatsen van jonge goulds welke in de rui zitten kan de rui tot stilstand brengen)


              mvg. Eelke

              Opmerking


              • #8
                http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                Opmerking


                • #9
                  wat een grote binnenkooi is dat. 2meter hoog, anderhalve meter breed en dan nog 80 diep... waar heb je dat staan?
                  foto's!!

                  3 koppels in zo'n kooi kan makkelijk; je moet eens zien wat ze stoppen in zo'n ijzeren onding van 1,70m hoog en dan 70x70 cm.
                  Alleen... als het allemaal makkelijk kweekt, dan zit je snel vol ja.

                  Zilverbekjes zijn leuk! maken mooi geluidje ook; ik werd blij verrast toen ik ze aanschafte, want dat wist ik helemaal niet en dat verwacht je ook niet van zo'n eenvoudig ogend vogeltje.
                  Misschien dat ik, als ik ook ooit van die prachtig ogende goulds aanschaf wel heel erg teleurgesteld wordt dan.
                  'Vliegde ik?'
                  -'Nee, je valde.'

                  Opmerking


                  • #10

                    Opmerking

                    Working...
                    X