Mededeling

Collapse
No announcement yet.

appelazijn -- look -- honing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • appelazijn -- look -- honing

    Zag verleden week in een zaak in nederland
    te koop fles appelzijn met look met honing

    zijn er hier mensen die dit al toegepast hebben

    appelazijn en look zijn bij mij al in trek maar hoeveel honing zou er precies bij moeten ,ben namelijk zelf imker dus honing genoeg

  • #2
    Ik denk dat de honing enkel toegevoegd is om de vogels over te halen genoeg te drinken, puur voor de smaak dus.
    De hoeveelheid zal dan niet echt belangrijk zijn lijkt mij.

    Honing gebruik ik zelf om eivoer rul te maken, met iets warm water.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Deze even doorlezen misschien: http://forum.dutchbodybuilding.com/f...et-meer-64601/
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4
        ik denk zelf dat daar teveel kruiden in zitten in die appel azijn??
        look is trouwens als mensen het niet weten knoflook.
        ik zou het eerder bij gewone appel azijn houden en geef het aub niet puur anders liggen ze te snel gestrekt .
        dat heeft iemand gedaan .
        aanmengen met water .
        ik geef dat 2 keer per week

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door natuurkweker
          ik denk zelf dat daar teveel kruiden in zitten in die appel azijn??
          look is trouwens als mensen het niet weten knoflook.
          ik zou het eerder bij gewone appel azijn houden en geef het aub niet puur anders liggen ze te snel gestrekt .
          dat heeft iemand gedaan .
          aanmengen met water .
          ik geef dat 2 keer per week
          ik ben taranta kweker en geef 2 keer per week apelazijn en wel 10 ml op een liter water

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door dinanth
            ik ben taranta kweker en geef 2 keer per week apelazijn en wel 10 ml op een liter water
            Ik kweek zelf met gouldamadines en geef 3ml op 1 liter water.
            Daardoor kom ik op een PH van +/- 6,5 uit.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Bungalowbillie
              Ik kweek zelf met gouldamadines en geef 3ml op 1 liter water.
              Daardoor kom ik op een PH van +/- 6,5 uit.
              ik heb dat nooit na gekeken , een idee waar ik dan op zit met de ph?

              Opmerking


              • #8
                De PH-waarde kun je eenvoudig meten met stripjes die je in de dierenwinkel kunt kopen (meestal op de visafdeling).
                Beneden een zuurgraad van 5 zou ik zeker niet gaan.
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                  De PH-waarde kun je eenvoudig meten met stripjes die je in de dierenwinkel kunt kopen (meestal op de visafdeling).
                  Beneden een zuurgraad van 5 zou ik zeker niet gaan.
                  mooi zo bedankt voor je tip zal ik doen

                  Opmerking


                  • #10
                    ja komt regelmatig terug deze vraag ik blijf zeggen
                    meten is weten.
                    het nut van appelazijn word wel meer en meer in vraag gesteld.
                    Persoonlijk denk ik dat er minder bacterie kan ontwikkeld worden in aangezuurd water daarom nuttig zeker bij warm weer.

                    Opmerking


                    • #11

                      Opmerking


                      • #12
                        Tegen mogelijk ongewenste bacteriegroei misschien wel en ook voor vogels welke een niet optimaal functionerend "systeem" hebben wellicht ook. Voor de rest betwijfel ik sterk of het toevoegen van 1 of ander zuur in het drinkwater nuttig is. Zeker voor de jongen zou het kunnen betekenen dat het natuurlijke systeem gaat degenereren zodat het systeem lui gaat worden en uiteindelijk misschien helemaal niet meer werkt.

                        Opmerking


                        • #13
                          hallo
                          het is net zoals je zegd ele,he bvorig jaar een lezing bijgewoond van een echte vogeldierenarts die ten overvloede verteld en heeft verteld dat het aanzuren van drinkwater voor je vogels in het geheel niet ten goede komt van je vogels op welke manier je het ook maar toepast,het is zelfs eerder slecht dan goed.
                          tov de bacterie groei in je drinkfles zou het misschien helpen maar ook dat is te betwijfelen ,je flesjes 1 keer in de week in chloor wassen is misschien wel 10 keer beter naspoelen met water en het resultaat is vele malen beter.
                          dus ik begrijp niet zogoed dat er zoveel kwekers zijn die dit maar blijven doen???,niks ten nadele bedoeld van jullie kweekresultaten natuurlijk.
                          En mocht je denken dat het door het aanzuren komt dit is dus niet zo maar eerder gewoon gevaarlijk op den duur voor de vogels.mvg

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door leila Bekijk Bericht
                            hallo
                            het is net zoals je zegd ele,he bvorig jaar een lezing bijgewoond van een echte vogeldierenarts die ten overvloede verteld en heeft verteld dat het aanzuren van drinkwater voor je vogels in het geheel niet ten goede komt van je vogels op welke manier je het ook maar toepast,het is zelfs eerder slecht dan goed.
                            tov de bacterie groei in je drinkfles zou het misschien helpen maar ook dat is te betwijfelen ,je flesjes 1 keer in de week in chloor wassen is misschien wel 10 keer beter naspoelen met water en het resultaat is vele malen beter.
                            dus ik begrijp niet zogoed dat er zoveel kwekers zijn die dit maar blijven doen???,niks ten nadele bedoeld van jullie kweekresultaten natuurlijk.
                            En mocht je denken dat het door het aanzuren komt dit is dus niet zo maar eerder gewoon gevaarlijk op den duur voor de vogels.mvg
                            Leila er zijn ook onderzoeken/vogelartsen te vinden die aantonen dat het wel degelijk zin heeft om het water aan te zuren. Zou ook wel logisch te verklaren zijn als je bijvoorbeeld kijkt dat regenwater ook wat zuurder is dan het drinkwater dat wij aan onze vogels verstrekken.

                            http://hetwestendelft.nl/sukses/inde...-afweer-vogels
                            Bekijk mijn vogels op:

                            http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                            Opmerking


                            • #15
                              Honing gebruik ik zelf om eivoer rul te maken, met iets warm water.

                              dat doe ik ook.
                              parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

                              Opmerking

                              Working...
                              X