Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 21

Onderwerp: appelazijn -- look -- honing

Lid alexxdee's Avatar
    Thanks
    5
    met stripjes water niet testen ,zijn niet zo betrouwbaar,beter met een ph flesje druppels bij de aquariumzaak,dierenzaak, die doen het graag voor jou en kost niets .water aan zuren gaat het beste met die gele knijpflesjes citroen die heeft altijd de zelfde zuurgraad ,appelazijn die wisselt wel eens met de zuurgraad en als je het doet doe het dan het hele jaar en houd ik deze op een ph van ongeveer 6 .bij mij een eetlepel citroenzuur op een liter water, is goed tegen de BacteriŽn in het waterflesje en bij mijn vogels de parkieten in de krop.goed voor de jongen en ouders.

Super Moderator ele's Avatar
    Thanks
    11
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alexxdee Bekijk Bericht
    is goed tegen de BacteriŽn in het waterflesje en bij mijn vogels de parkieten in de krop.goed voor de jongen en ouders.
    Tegen mogelijk ongewenste bacteriegroei misschien wel en ook voor vogels welke een niet optimaal functionerend "systeem" hebben wellicht ook. Voor de rest betwijfel ik sterk of het toevoegen van 1 of ander zuur in het drinkwater nuttig is. Zeker voor de jongen zou het kunnen betekenen dat het natuurlijke systeem gaat degenereren zodat het systeem lui gaat worden en uiteindelijk misschien helemaal niet meer werkt.

Senior lid
    Thanks
    19
    hallo
    het is net zoals je zegd ele,he bvorig jaar een lezing bijgewoond van een echte vogeldierenarts die ten overvloede verteld en heeft verteld dat het aanzuren van drinkwater voor je vogels in het geheel niet ten goede komt van je vogels op welke manier je het ook maar toepast,het is zelfs eerder slecht dan goed.
    tov de bacterie groei in je drinkfles zou het misschien helpen maar ook dat is te betwijfelen ,je flesjes 1 keer in de week in chloor wassen is misschien wel 10 keer beter naspoelen met water en het resultaat is vele malen beter.
    dus ik begrijp niet zogoed dat er zoveel kwekers zijn die dit maar blijven doen???,niks ten nadele bedoeld van jullie kweekresultaten natuurlijk.
    En mocht je denken dat het door het aanzuren komt dit is dus niet zo maar eerder gewoon gevaarlijk op den duur voor de vogels.mvg

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leila Bekijk Bericht
    hallo
    het is net zoals je zegd ele,he bvorig jaar een lezing bijgewoond van een echte vogeldierenarts die ten overvloede verteld en heeft verteld dat het aanzuren van drinkwater voor je vogels in het geheel niet ten goede komt van je vogels op welke manier je het ook maar toepast,het is zelfs eerder slecht dan goed.
    tov de bacterie groei in je drinkfles zou het misschien helpen maar ook dat is te betwijfelen ,je flesjes 1 keer in de week in chloor wassen is misschien wel 10 keer beter naspoelen met water en het resultaat is vele malen beter.
    dus ik begrijp niet zogoed dat er zoveel kwekers zijn die dit maar blijven doen???,niks ten nadele bedoeld van jullie kweekresultaten natuurlijk.
    En mocht je denken dat het door het aanzuren komt dit is dus niet zo maar eerder gewoon gevaarlijk op den duur voor de vogels.mvg
    Leila er zijn ook onderzoeken/vogelartsen te vinden die aantonen dat het wel degelijk zin heeft om het water aan te zuren. Zou ook wel logisch te verklaren zijn als je bijvoorbeeld kijkt dat regenwater ook wat zuurder is dan het drinkwater dat wij aan onze vogels verstrekken.

http://hetwestendelft.nl/sukses/inde...-afweer-vogels
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Senior lid
    Thanks
    23
    Honing gebruik ik zelf om eivoer rul te maken, met iets warm water.

dat doe ik ook.
    parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

Senior lid euphonia's Avatar
    Thanks
    45
    Honing heeft de eigenschap om bacteriŽn te doden. De hoge suikerconcentratie in honing (ongeveer 80 procent) speelt een rol. Sommige bacteriesoorten kunnen daar niet tegen. Daarnaast breekt een enzym in honing suiker af, waarbij een beetje waterstofperoxide ontstaat. Niet schadelijk voor mens en dier maar genoeg om sommige bacteriŽn te doden. Niet alleen bacteriŽn maar ook virussen en schimmels kunnen worden tegen gegaan met honing. Dat was al langer bekend want in de traditionele geneeskunde werd honing op wonden gesmeerd om infecties te voorkomen. Ook zit het nog eens vol met antioxidanten wat de regeneratie van cellen bevorderd en derhalve een langer leven garandeert.

Senior lid
    Thanks
    0
    Dank voor alle nuttige antwoorden! Aangezien de putter hier in Nederland in het wild leeft, lijkt het me logisch dat ze regenwater drinken ipv kraanwater. Dus af en toe je kraanwater iets aanzuren komt denk ik het dichtste bij de natuur.
    En ik ken mensen met putters die aanzuren en waar de vogels het goed op doen en mensen die kraanwater geven en allebei met goede resultaten!

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    314
    Putters in de natuur drinken geen aangezuurd water.

Ik heb het ook een tijdje gedaan. Met combimix, maar ik merkte geen verschil.

Regenwater kan goed zijn, mits het op de juiste manier word opgevangen.

Senior lid
    Thanks
    23
    Ik denk er over zoals Ton.
    parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
    Putters in de natuur drinken geen aangezuurd water.

Ik heb het ook een tijdje gedaan. Met combimix, maar ik merkte geen verschil.

Regenwater kan goed zijn, mits het op de juiste manier word opgevangen.
    Maar beste Ton ben jij je bewust van het feit dat het water in de natuur zuur is? Vogels in de natuur kennen geen basisch water.
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Forum Rechten