Mededeling

Collapse
No announcement yet.

drinkflesjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door loodje
    Waarom niet de gewone drinkflesjes die voor vogels zijn bedoeld, gebruiken.
    Als je elke dag deze flesjes voorziet van schoon drinkwater en regelmatig (bv. eenmaal per week) in de afwas stopt, dan is het toch goed.

    Mij lijkt dat drinkflesjes met kogeltjes alleen maar makkelijk zijn voor het baasje. Hoeft niet elke dag verschoond te worden.

    Ik vindt ze niet geschikt voor vogels.
    Helemaal mee eens.

    Om het voor de baas gemakkelijker te maken ,en dan met het smoesje dat het om de hygiene gaat ,wordt het de vogel zo veel mogelijk ,onmogelijk gemaakt om natuurlijk gedrag te vertonen.
    Van de grond eten ,lekker drinken en badderen wanneer hij wil ,en het vliegen word steeds beperkter met de kleine (broed)kooien.

    Opmerking


    • #17
      vogels pikken toch ook dauwdruppels van het gaas is te vergelijken wat ze met deze drinkflesjes doen.is volgens mij wel zeker natuurlijk gedrag.

      Opmerking


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door gors
        vogels pikken toch ook dauwdruppels van het gaas is te vergelijken wat ze met deze drinkflesjes doen.is volgens mij wel zeker natuurlijk gedrag.
        In de natuur vinden ze geen gaas hoor ,misschien wel dauwdruppels.
        Maar als er op de grond water te vinden is drinken en baden de meeste gewoon op de grond ,dat is ook waar ze hun eten bij elkaar scharrelen.

        Opmerking


        • #19
          Insecten leven niet alleen op de grond.
          Vruchten groeien o.a. aan bomen.
          Graszaden zitten aan strengels.
          Het drinken van waterdruppels van het gaas zou in theorie soms mogelijk nadelig kunnen zijn i.v.m. het zink. Misschien bij nieuw gaas wat meer dan bij ouder gaas wat al wat verweerd is?

          mvg. Eelke

          Opmerking


          • #20
            maar het blijft wel natuurlijk gedrag,sommige vogels komen zelden of nooit op de grond hoe drinken die dan?

            Opmerking


            • #21

              Opmerking


              • #22
                ik gebruik onderstaande, en elke dag gaan ze in de vaatwasser en hang ik schone op.

                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                Opmerking


                • #23
                  Quote: In de natuur vinden ze geen gaas hoor ,misschien wel dauwdruppels.

                  antwoorden: Beiden



                  Een Gould amadine drinkt een dauwdruppel in de vrije natuur.



                  En btw, deze foto's waren deel van een reeks gemaakt ten behoeve van de wetenschap en niet speciaal voor vogelcafe daarom ook is op de eerst geplaatste foto meer gaas en dauw druppels te zien dan vogels.

                  Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

                  Opmerking


                  • #24
                    vredesduifje, kei gaaf

                    Kees kan jij mij trouwens uitleggen waarom die Gould op foto 2, waarvan ik denk dat het een man is, een grijs/zwarte snavel heeft.
                    (mocht het een pop zijn, dan heb ik dit niet gevraagd )

                    Opmerking


                    • #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijl
                      vredesduifje, kei gaaf

                      Kees kan jij mij trouwens uitleggen waarom die Gould op foto 2, waarvan ik denk dat het een man is, een grijs/zwarte snavel heeft.
                      (mocht het een pop zijn, dan heb ik dit niet gevraagd )
                      Kan het ook een zebraduifje zijn of niet?
                      ik zie de borst nl niet ivm de doorlopende bestreping al dan niet.
                      Even off topic
                      Mvg,
                      Kingfisher.

                      Opmerking


                      • #26
                        Ik denk dat het nog een jonge vogel is.

                        mvg Jan

                        Opmerking

                        Working...
                        X