Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn kanaries(5) vliegen los

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • mijn kanaries(5) vliegen los

    Mij is altijd verteld dat kanaries nooit los mogen vliegen in tegenstelling tot parkieten,omdat ze overal van in de war zouden raken,of tegen alles opvliegen.
    Daarom graag mijn verhaal
    Ik heb 5 kanaries in een betrekkelijk kleine kooi 1 meter bij 50 bij 70(alleen in de winter!) zomers zitten zij in een buiten voliere van 2,5 meter.
    Maar omdat ik het te klein vind mogen zij iedere dag los,
    en dat gaat uitstekend en het is bijzonder leuk om te zien hoe goed en snel zij de kamer doorvliegen en alles door en door kennen,na een aantal uurtjes zitten ze vanzelf weer in de kooi en gaan er ook niet meer uit.
    Toch zijn ze niet echt tam maar zo zie je maar dat het wel mogelijk is

  • #2
    Goh wat leuk, had je er toevallig ook een filmpje van
    Met vriendelijke groet:
    Henk.

    Opmerking


    • #3
      Ik heb vroeger ook een kanarie gehad die elke dag los mocht.
      Helemaal geen problemen ,vloog ook nergens tegen aan ,en ging altijd weer vanzelf zijn kooi in als hij iets lekker kreeg ,,een klein stukje brood of appel.
      Iedere vogel kan tam worden.Alleen de ene soort is er iets gemakkelijker in.

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door rose
        Mij is altijd verteld dat kanaries nooit los mogen vliegen in tegenstelling tot parkieten,omdat ze overal van in de war zouden raken,of tegen alles opvliegen.
        Daarom graag mijn verhaal
        Ik heb 5 kanaries in een betrekkelijk kleine kooi 1 meter bij 50 bij 70(alleen in de winter!) zomers zitten zij in een buiten voliere van 2,5 meter.
        Maar omdat ik het te klein vind mogen zij iedere dag los,
        en dat gaat uitstekend en het is bijzonder leuk om te zien hoe goed en snel zij de kamer doorvliegen en alles door en door kennen,na een aantal uurtjes zitten ze vanzelf weer in de kooi en gaan er ook niet meer uit.
        Toch zijn ze niet echt tam maar zo zie je maar dat het wel mogelijk is
        Fijn voor jou,Rose.

        Neem gewoon de waarschuwingen serieus en als alles dan goed gaat is
        dat toch prima.
        Vr.groeten van
        Antoni





        homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6
            erg leuk zeg Rose!

            zelf zou ik dat ook wel leuk vinden maar ach hier wonen in huis ook nog een vrouw, kat en een hond dus dat zal wel nooit gebeuren

            Opmerking


            • #7
              Een automatisch bemesting systeem? Wat een luxe
              Met vriendelijke groet:
              Henk.

              Opmerking


              • #8
                Leuk! Wij hadden vroeger twee kanaries en die mochten ook elke dag even rondvliegen. Met wat snoepzaad zaten ze zo weer in de kooi.
                Even goed opletten met de ramen, dus gordijnen dicht.

                Ook hadden we vroeger (28 jaar geleden, toen het nog mocht?) een jong koolmeesje in huis genomen nadat zijn ouders waren opgeten door de buurkat Die werd heel erg tam. Ging mijn moeder buiten wandelen en vloog hij met haar mee. En daarna gewoon weer mee naar binnen. Ik kan me nog wel herinneren dat ik op zowat al mijn speelgoed volgelpoep had zitten haha.

                Helaas is het meesje op mijn 8e verjaardag eveneens door de buurkat gegrepen... Een trauma, dat was het.

                Veel plezier met je kanaries (wij hebben er 7 in de buitenvoliere dus die laat ik nu niet los vliegen )

                Groeten,
                Cynthia
                Terug van weggeweest

                Opmerking


                • #9
                  Leuk maar waarom laat je ze niet gewoon buiten?
                  zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                  Opmerking


                  • #10
                    Me Moeder weer

                    Oorspronkelijk geplaatst door Henk Adelerhof
                    Een automatisch bemesting systeem? Wat een luxe
                    Ja Henk. Deze opmerking deed me weer denken aan mijn moedertje. Een van haar favourite gezegden: " Waar ik niet ziek van word, zal jij niet dood aan gaan"

                    Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

                    Opmerking


                    • #11
                      Beste Kees, ik zal wel teveel Deventer koek gegeten hebben, maar die snap ik even niet
                      Met vriendelijke groet:
                      Henk.

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey rahoens
                        Leuk maar waarom laat je ze niet gewoon buiten?
                        Dat werkt niet hoor ,,het zijn geen (post)duiven.

                        Opmerking


                        • #13
                          Om even je vraag te beantwoorden over het hele poepgebeuren ( wat heel erg mee valt hoor.),het is een paar uurtjes dat ze los zijn en naderhand pak ik een doekje en is het zo weg,dat moet je er dan voor over hebben denk ik maar

                          Opmerking


                          • #14
                            Ok, nu begrijp ik het verhaal van Kees ook
                            Het valt mee, stel je niet aan hahahaha

                            Mijn zus had vroeger een tamme valkparkiet, die ook altijd los vloog.
                            Ronnie heette hij, we zaten een keer erwtensoep te eten bij moeders, en mijn zus deed haar hand naar beneden om soep op te lepelen, en net dat de vogel besloot, om op haar hand te gaan zitten, deed ze de lepel naar haar mond.
                            De vogel miste opeens zijn landingsplaats, en viel pardoes al spartelend met zijn hele hebben en houden inclusief zijn poepert in de snert. Die ons door het gefladder om de oren vloog. Het werd de vogel letterlijk te heet aan zijn pootjes
                            Met vriendelijke groet:
                            Henk.

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Henk Adelerhof
                              Ok, nu begrijp ik het verhaal van Kees ook
                              Het valt mee, stel je niet aan hahahaha

                              Mijn zus had vroeger een tamme valkparkiet, die ook altijd los vloog.
                              Ronnie heette hij, we zaten een keer erwtensoep te eten bij moeders, en mijn zus deed haar hand naar beneden om soep op te lepelen, en net dat de vogel besloot, om op haar hand te gaan zitten, deed ze de lepel naar haar mond.
                              De vogel miste opeens zijn landingsplaats, en viel pardoes al spartelend met zijn hele hebben en houden inclusief zijn poepert in de snert. Die ons door het gefladder om de oren vloog. Het werd de vogel letterlijk te heet aan zijn pootjes
                              http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                              Opmerking

                              Working...
                              X