Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn kanaries(5) vliegen los

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door Henk Adelerhof
    Ok, nu begrijp ik het verhaal van Kees ook
    Het valt mee, stel je niet aan hahahaha

    Mijn zus had vroeger een tamme valkparkiet, die ook altijd los vloog.
    Ronnie heette hij, we zaten een keer erwtensoep te eten bij moeders, en mijn zus deed haar hand naar beneden om soep op te lepelen, en net dat de vogel besloot, om op haar hand te gaan zitten, deed ze de lepel naar haar mond.
    De vogel miste opeens zijn landingsplaats, en viel pardoes al spartelend met zijn hele hebben en houden inclusief zijn poepert in de snert. Die ons door het gefladder om de oren vloog. Het werd de vogel letterlijk te heet aan zijn pootjes
    Haha mijn vader had vroeger ook een parkiet die een keer in de pan met snert viel, een eigen aardige gewoonte?
    Terug van weggeweest

    Opmerking


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door Animal
      Dat werkt niet hoor ,,het zijn geen (post)duiven.
      zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

      Opmerking


      • #18
        OOOO ,maar niet iedereen heeft een volliere he.

        Opmerking


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door Animal
          OOOO ,maar niet iedereen heeft een volliere he.
          zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

          Opmerking


          • #20
            Altijd leuk, losvliegende vogels hoor! Mijn ouders hadden vroeger altijd zebravinkjes en japanse meeuwen in een kooi in de kamer. Die vlogen ook regelmatig los en gingen uit zichzelf hun kooi weer in. Poepen ging ook vnl in de kooi trouwens, er lag zelden ergens iets. Ik had twee parkieten die rondjes vlogen in mijn slaapkamer. Ik had een stok aan twee kettinkjes aan het plafond gehangen waar ze vaak op zaten. Daaronder had ik een soort regengootje gemaakt waar ze in poepten. Was ideaal...haha..
            Er heeft ook nog een tijdje een wit duifje door onze huiskamer gevlogen. Die hadden we gevonden en omdat we maar een klein kooitje voor de opvanger hadden mocht hij los door het huis. Was leuk, vooral als er visite kwam en hij nam een duikvlucht van de kast af naar beneden! Na een paar maanden is hij naar een kennis van ons gegaan die een voliere met meer duiven had.

            Opmerking


            • #21
              Leuk dat ze los vliegen, ik heb zelf alleen nog nooit gehoord dat dat bij kanaries niet zou kunnen. De eerste keer dat men ze los laat is natuurlijk altijd wat onwennig, ik ben bang dat veel mensen zich daardoor laten afschrikken terwijl de vogeltjes natuurlijk al snel wennen.
              Met vriendelijke groet, Jeroen

              www.jeroenhubert.nl

              Opmerking

              Working...
              X